AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Skal til san francisco i California og videre til Chicago. Er det andre stater som er verdt å se? Lurer litt på Arizona, Maine, Connecticut, Georgia. Elsker vakker natur, god mat Anonymkode: 19da0...7b0
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Colorado? Anonymkode: 016c1...95f 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Har vært i 5 stater, favoritten er Texas. Anonymkode: 110b1...75b
Flintis Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Skal til san francisco i California og videre til Chicago. Er det andre stater som er verdt å se? Lurer litt på Arizona, Maine, Connecticut, Georgia. Elsker vakker natur, god mat Anonymkode: 19da0...7b0 Er du i california bør du få med deg redwoodskogen. I lousiana har de jo sånn cajun creolsk kjøkken kan det være noe? Så er det jo Yellowstone og Grand Canyon de er vel i Colorado og Montana litt usikker på dette. Det er mye å se og oppleve og det spørs litt om du liker landsbygd eller by også.
RedPimpernell Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Skal du kjøre eller fly mellom disse byene, og hvor lenge skal du være der? Husk at USA er så stort at det er store geografisk og kulturelle forskjeller i dette landet. Det er minst like variert som hele Europa. Så svaret på spørsmålet ditt varierer litt på hva du liker og hva du ønsker å oppleve. Jeg har besøkt alle statene i USA, og jeg tror jeg fant ting jeg likte i alle sammen av de. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 RedPimpernell skrev (26 minutter siden): Skal du kjøre eller fly mellom disse byene, og hvor lenge skal du være der? Husk at USA er så stort at det er store geografisk og kulturelle forskjeller i dette landet. Det er minst like variert som hele Europa. Så svaret på spørsmålet ditt varierer litt på hva du liker og hva du ønsker å oppleve. Jeg har besøkt alle statene i USA, og jeg tror jeg fant ting jeg likte i alle sammen av de. 🙂 Kan man ta buss mellom statene? Anonymkode: d7ff1...9eb
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Jeg bodde flere år i Montana og elsker naturen der. Bor nå i Texas og trives her også. Anonymkode: 80f0c...285
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kan man ta buss mellom statene? Anonymkode: d7ff1...9eb Greyhound kjører i hele USA og Canada, også til mange småsteder. Hvis du reiser over tid fantes det hvertfall busspass før, slik at en kunne reise så mye en ville i løpet av 1-3 måneder. Funket finfint. Anonymkode: 6260d...4dd
RedPimpernell Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 Du kan ta buss, men USA er ikke akkurat utviklet og tilrettelagt for kollektiv slik vi er vant med her hjemme. Det kan bli vanskelig å komme seg ut å se steder og ting som ikke ligger i nærheten av større steder og sentrumsområder. Leiebil anbefales. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 RedPimpernell skrev (14 minutter siden): Du kan ta buss, men USA er ikke akkurat utviklet og tilrettelagt for kollektiv slik vi er vant med her hjemme. Det kan bli vanskelig å komme seg ut å se steder og ting som ikke ligger i nærheten av større steder og sentrumsområder. Leiebil anbefales. Har ikke førerkort. Er det bare å gi opp da? Anonymkode: d7ff1...9eb
RedPimpernell Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 Nei, du må jo ikke gi opp. Det er fortsatt masse å se, men du må bruke litt mere tid på planlegging og transport om du skal se og oppleve ting utenfor sentrumsområdene. I SF og Chicago har du ikke behov for bil. Hvis du planlegger å ta buss mellom disse stedene, så kan du sikkert gå av i småbyer underveis - men det blir jo litt vanskeligere å komme seg ut i naturen og nasjonalparker uten bil da.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.1.2022 den 17.41): Har ikke førerkort. Er det bare å gi opp da? Anonymkode: d7ff1...9eb Å ikke ha førerkort og muligheten for leiebil….da blir USA-ferien din veldig redusert. Anonymkode: 455c9...1df 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å ikke ha førerkort og muligheten for leiebil….da blir USA-ferien din veldig redusert. Anonymkode: 455c9...1df Tviler på at alle amerikanere har førerkort og bil Anonymkode: d7ff1...9eb
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #15 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tviler på at alle amerikanere har førerkort og bil Anonymkode: d7ff1...9eb Altså..de bor der. Sannsynligvis på ett sted hele tiden. Er du turist reiser du rundt for å oppleve. Vesentlig forskjell. USA er et såpass svært land og så mye å oppleve at du vil kaste bort mye tid og frustrasjon på å komme deg fra a til b. Med bil kommer du deg lett rundt. Anonymkode: 455c9...1df 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #16 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså..de bor der. Sannsynligvis på ett sted hele tiden. Er du turist reiser du rundt for å oppleve. Vesentlig forskjell. USA er et såpass svært land og så mye å oppleve at du vil kaste bort mye tid og frustrasjon på å komme deg fra a til b. Med bil kommer du deg lett rundt. Anonymkode: 455c9...1df Det er nok lettere med bil, men jeg tror nok det skal gå helt fint med å ta bare buss også - med god planlegging i forveien. Tog kan jo også være et alternativ? Ei venninne av meg forelsket seg i Portland. Faren min ble helt frelst av Texas og New Orleans. Jeg var kun i New York og New Jersey. Var ikke en helt god opplevelse, så vil ikke anbefale å dra dit i hvert fall. Anonymkode: e82b6...800
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #17 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nok lettere med bil, men jeg tror nok det skal gå helt fint med å ta bare buss også - med god planlegging i forveien. Tog kan jo også være et alternativ? Ei venninne av meg forelsket seg i Portland. Faren min ble helt frelst av Texas og New Orleans. Jeg var kun i New York og New Jersey. Var ikke en helt god opplevelse, så vil ikke anbefale å dra dit i hvert fall. Anonymkode: e82b6...800 For å klarere litt: Hun likte hele Oregon, men Portland var visst en av de fineste stedene hun hadde vært. Anonymkode: e82b6...800
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #18 Skrevet 3. januar 2022 Alle? Altså, hver stat er jo som et lite land - det er alltids noe å oppleve. Jeg har vært i bare 17, men det er ingen av dem jeg tenker ikke hadde noe å by på. Grand Canyon er ganske wow, gjerne med en tur til Sedona og andre deler av nordlige New Mexico. Missisippi er fascinerende i sin fattigdom, the Florida Panhandle er fantastisk og mindre turistisk enn resten av Florida. Sarasota er nydelig. New England om høsten er gøy, med et innslag byliv i Boston. Chicago er en av de kuleste byene jeg vet. Anonymkode: 38168...c07
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #19 Skrevet 3. januar 2022 De kulturelle skillelinjene går ikke mellom statene i like stor grad som de kanskje gjør det mellom landene i Europa. Man kan oppleve mer variert kultur innad i et par stater som mellom mange stater hvis man ferdes i like miljøer overalt der borte. F eks universitetsmiljøer. Vet om en som reiste på "komedie- og konserttur" rundt i USA for mange år siden. Han var på stand-up og konserter i mange forskjellige byer. Men sa at han like gjerne bare kunne holdt seg i Los Angeles eller New York og fått like varierte opplevelser slik uten all reisingen. Anonymkode: 3e901...f38
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #20 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 21.16): Skal til san francisco i California og videre til Chicago. Er det andre stater som er verdt å se? Lurer litt på Arizona, Maine, Connecticut, Georgia. Elsker vakker natur, god mat Anonymkode: 19da0...7b0 for å være helt ærlig: så ingen av dem! det finnes allerede mer enn nok av områder i Europa som selvfølgelig er verdt å besøke. Som i tillegg er LANGT billigere, og dessuten nærmere Norge geografisk sett.. Anonymkode: e48c6...4bd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå