AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #81 Skrevet 31. desember 2021 Nei. Koseklær hele tiden hjemme er for: Folk fra umøblerte hjem som har to bøker i bokhylla og kunst fra Ikea. Ja, dere vet hvem dere er. Anonymkode: 7c76d...f73 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #82 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Koseklær hele tiden hjemme er for: Folk fra umøblerte hjem som har to bøker i bokhylla og kunst fra Ikea. Ja, dere vet hvem dere er. Anonymkode: 7c76d...f73 Og så klart dere har lavere utdannelse. Og ja, nå svarer selvfølgelig flere som hevder at dette ikke stemmer fordi de selv… etc etc bla bla bla 😅 Anonymkode: 7c76d...f73 1
Gjest AprilRyan Skrevet 31. desember 2021 #83 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For min del når jeg tar av dressen er det ikke slik at når jeg skal vøre hjemme tar på t-skjorte, røkejakke og chinos. Jeg er jo ikke min bestefar heller. Det vil si, min bestefar eide vel aldri en t-skjorte… Anonymkode: b1330...b56 Tviler på at de fleste går rundt i dress hjemme akkurat.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #84 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei. Koseklær hele tiden hjemme er for: Folk fra umøblerte hjem som har to bøker i bokhylla og kunst fra Ikea. Ja, dere vet hvem dere er. Anonymkode: 7c76d...f73 På seg selv kjenner man andre. Anonymkode: 3bb21...ac3 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #85 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei. Koseklær hele tiden hjemme er for: Folk fra umøblerte hjem som har to bøker i bokhylla og kunst fra Ikea. Ja, dere vet hvem dere er. Anonymkode: 7c76d...f73 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Og så klart dere har lavere utdannelse. Og ja, nå svarer selvfølgelig flere som hevder at dette ikke stemmer fordi de selv… etc etc bla bla bla 😅 Anonymkode: 7c76d...f73 Og du har en utdannelse fra BI fordi du hadde for dårlige karakterer for NHH, masse klassikere i bokhyllen du aldri har lest, og «eksklusiv» kunst fra en interiørbutikk, som du tror er unik fordi du har betalt mer enn det koster mer enn på IKEA. 😂 Anonymkode: a5d62...363 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #86 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Alle dere som skriver at dere ikke går med olabukser hjemme og derfor går med joggebukse/tights: Dere vet at det finnes bukser som ikke er av dongeri? Massevis av fine og behagelige bukser der ute. Er bare å velge en bukse som ikke er superstram. Selv foretrekker jeg oftest kjole, ingenting slår en behagelig kjole. Anonymkode: a15d7...7b3 Ja, men jeg foretrekker å bruke jeans ute, liker ikke andre stoffer. Og når jeg går på do når jeg kommer hjem, skifter jeg samtidig til joggebukse/kosebukse. Anonymkode: 0fb95...1f9 1
C8H10N4O2 Skrevet 31. desember 2021 #87 Skrevet 31. desember 2021 Tror jeg har eid tre-fire jeans de siste 25 årene, og disse har vert lite brukt på generell basis 😆 Skiller på ute og hjemmeklær, dels fordi vi har pelsdyr, dels for å redusere slitasje, dels hygiene da jeg jobba i barnehage. Og mye på grunn av komfort. Hjemme går det mye i disse tynne yogabuksene fra Cubus, tights, superundertøy eller ullbukser. Joggebukse bruker jeg kun når jeg er ute og går tur. Om folk mener jeg kler meg som en bums i mitt eget hjem tar jeg fint lite hensyn til 🙊🤷🏽♀️ 2 1
Archer Skrevet 31. desember 2021 #88 Skrevet 31. desember 2021 TS, trur du ikke noen bruker "koseklær" i hele USA, sør-amerika eller afrika når de er hjemme..😆 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #89 Skrevet 31. desember 2021 Bor i mellom-Europa og her er koseklær vanlig. Anonymkode: 2ae32...af5 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #90 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei. Koseklær hele tiden hjemme er for: Folk fra umøblerte hjem som har to bøker i bokhylla og kunst fra Ikea. Ja, dere vet hvem dere er. Anonymkode: 7c76d...f73 Går i koseklær, har eget bibliotek, kan spore anene århundrer tilbake i tid, høyt utdannet, men også selvsikker nok til at jeg driter i hva nek som deg mener… Har dog ikke kunst fra Ikea, har ganske lite fra Ikea… Anonymkode: b1330...b56 4
Gud Skrevet 1. januar 2022 #91 Skrevet 1. januar 2022 Synest det er rart at så få peikar på økonomi her. Jobb-kleda er jo gjerne ti gongar dyrare enn heime-klede. Om ein har ungar så blir det fort dyrt både å kjøpe nytt og å sende til rens… 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #92 Skrevet 1. januar 2022 Ingen særnorsk ting det, stort sett alle steder jeg har vært i verden er det forskjell på ute og hjemmeklær. Jeg går med koseklær hjemme, dvs klær som er behagelige men ikke nødvendigvis slaskete joggeklær. Bruker mye strikkekjoler og fleecekjoler sammen med gode strømpebukser, så det ser ganske greit ut, men er superkomfortabelt. Vokste opp med at man skiftet klær etter skolen for å bedre ta vare på de penere og mindre slitte skoleklærene, så kunne det som var mer utslitt brukes til å leke ute, spille fotball, klatre i trær, sykle ect. Syns det er en fornuftig tankegang. Anonymkode: b23ca...cdc 1
LiseTV Skrevet 2. januar 2022 #93 Skrevet 2. januar 2022 Hva er koseklær? Pysj?, har jeg ikke og vill heller ikke ha det. For meg er koseklær myke deilige kjoler. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #94 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 19.48): Nei. Koseklær hele tiden hjemme er for: Folk fra umøblerte hjem som har to bøker i bokhylla og kunst fra Ikea. Ja, dere vet hvem dere er. Anonymkode: 7c76d...f73 Eller for oss som går i pene blazere, silkebluser, etuikjoler, på jobb. Og har innekatt. 😱 Handler i alle tilfeller om økonomi og slitasje for meg. Det meste av plagg jeg har er komfortable, men er på ingen måte egnet for matlaging, husarbeid og slikt. Så drar på meg en bomullskjole eller leggings og myk genser i det jeg kommer hjem. Anonymkode: 0a992...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #95 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 23.55): Jeg eier ikke koseklær eller joggebukse . Syntes det er fæle klær, og at folk ser ur som noen bumser i slike klær. 😂 Anonymkode: b07b7...afa Men slike klær er praktiske å ha på de gangene jeg var med henne på trening i stallen . Eller var med henne på skøytebanen. Jeans er ikke behagelig å ha på i kulden om vinteren. Så jeg foretrekker andre bukser under varmedressen ute om vinteren. Her er vi gjerne på fotballkamp i kulden. Anonymkode: e9cd4...9a8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #96 Skrevet 2. januar 2022 Jeg bor mesteparten av året i Sør-Europa (ikke Spania), og her går mange i koseklær. Anonymkode: 1aae5...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #98 Skrevet 2. januar 2022 Er det noe som er "en norsk greie", så er det å tro at helt vanlige ting er typisk norsk. Vi er bare folk vi også, og skiller oss lite fra resten av verden. Anonymkode: 0d47e...4da 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #99 Skrevet 3. januar 2022 Det med å skifte til type koseklær er noe som har kommet med årene, husker da jeg vokste opp på 90 tallet så gikk vi med samme klærene hele dagen, selv de uberlange Miss Sixty buksene skiftet vi ikke selv om de ble våte nesten opp til knærne hvis det hadde regnet ute🙈😂 Mine foreldre gikk også med samme klær hjemme og på jobb. Men så skjedde det noe (hva vet jeg ikke) min datter skifter med engang hun kimmer hjem fra skolen og det samme med meg skifter til kosebuksa så snart jeg er innenfor døra😂 Men husker ikke når jeg begynte med det, de bare ble slik liksom Anonymkode: 20164...df6 2
Lea Skrevet 3. januar 2022 #100 Skrevet 3. januar 2022 Jeg går i joggebukser hjemme. Og hettegenser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå