Gå til innhold

blomsterprisr?

Gjest Gjest_Jenny Augusta_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenny Augusta_*
Skrevet

Jeg synes blomsterverdenen er en eneste stor vrimmel.

Bor i Oslo og med en gang jeg sier bryllup blir alt dobbelt så dyrt.

Mange her som har betalt 25000 for buketten sin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25.000?!?!?! Håper det der var en skrivefeil med en null for mye... Vet ikke om noen som har betalt 25.000 for bukett, men 2500 er derimot ganske vanlig tror jeg ;)

Skrevet

I oslo er vel ofte ting litt dyrere enn resten av norge...

Jeg betalte 2500 for 3 brystbuketter, 1 vanvittig flott bukkett full av roser og 10 roser til håret!

Er mye penger ja - men det koster så mye - har hørt fra 1700 - 2500 avhengig av hvor du går og hvilke blomster du skal ha

Skrevet

Da jeg tok ringerunden for å sjekke priser ble jeg fortalt at jeg måtte regne 3000-3500 kr for buketten! :overrasket:

De må da ha ment for all blomsterpynt?! Eller? :roll:

Hvor mye regner dere andre for alle blomster ink. bordpynt og bukett (skal ikke ha kirkebryllup så pynting i kirken er ikke interessant)

-f-f-f-

Gjest Gjest_nuwanda_*
Skrevet

Alt blir som regel dyrere fordi man setter "brud/bryllup" foran... men - det kommer også gjerne an på hva slags blomster du skal ha, og om det er høysesong for de eller ikke. Jeg var i ferd med å ende opp med 6000 for brudebukett, 3 brystbuketter og 3 små buketter til brudepikene... fordi jeg ville ha noe som var "off-season".... da endret jeg meg fort!! :) Så, spør litt i butikken om hva som er rimeligere blomster på den tiden av året. En annen ting er om de kan lage en litt "enklere" "oppbinding" enn det som er vanlig ved brudebuketter. Uansett tror jeg ikke du skal regne med å kommer under 1500,-.

Skrevet

Jeg hadde lange kalaer som brukdebukett, enkelt og stilrent. Det kostet 250-300kr..(!!). I tillegg betalte jeg 300,- for hver bordblomst (de var flotte). Jakkelbomstene betalte vi 100,- stk for.

Vet ikke om det er lov å si her, men dette var Mestergrønn i Sandvika..

Skrevet

Nei, under 1500 har jeg aldri drømt om heller...Men brudebuketten aleine tenkte jeg på da...

6000 hadde aldri jeg betalt heller!

Men er 3000 mye eller lite for alt sammen?

-f-f-f-

Skrevet
Alt blir som regel dyrere fordi man setter "brud/bryllup" foran... men  - det kommer også gjerne an på hva slags blomster du skal ha, og om det er høysesong for de eller ikke. Jeg var i ferd med å ende opp med 6000 for brudebukett, 3 brystbuketter og 3 små buketter til brudepikene... fordi jeg ville ha noe som var "off-season".... da endret jeg meg fort!! :) Så, spør litt i butikken om hva som er rimeligere blomster på den tiden av året. En annen ting er om de kan lage en litt "enklere" "oppbinding" enn det som er vanlig ved brudebuketter. Uansett tror jeg ikke du skal regne med å kommer under 1500,-.

Eh, det er en viss forskjell på en brudebukett og en vanlig bukett.

En vanlig bukett=avskårne blomster satt sammen

En brudebukett=spesialbestilte varer, alle blomster stiftet, et arbeid som tar tid, for så å sette det sammen.

Skal lete opp en tråd her om samme temaet...

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...&hl=brudebukett

Skrevet

Jeg betalte litt over 3000 for 3 brystbuketter og brudebuketten. Var strålende fornøyd og synes servicen og alt i forkant gjorde den verdt prisen.

Skrevet
Eh, det er en viss forskjell på en brudebukett og en vanlig bukett.

En vanlig bukett=avskårne blomster satt sammen

En brudebukett=spesialbestilte varer, alle blomster stiftet, et arbeid som tar tid, for så å sette det sammen.

Ja - jeg vet da det. Men det er jo nettopp poenget mitt. Om blomstene ikke betyr allverden/ man har et meget stramt budsjett kan man velge å få den satt som en mer vanlig bukett. Da blir den ikke like "gjennomarbeidet" som en brudebukett, men kanskje vil det allikevel ikke sees det lille minuttet du går opp kirkegulvet eller på bildene etterpå..

Selv ville jeg ikke gjort det da blomster er veldig viktig for meg og min familie, jeg forsøker bare å gi tips ;)

Skrevet

Jeg betalte 2500,- for min bukett. Syntes først det var litt dyrt, men da jeg fikk se buketten ferdig var jeg veldig glad for at jeg bestilte der jeg gjorde istedenfor et billigere sted.. Vurderte en annen butikk, men pga manglende service valgte jeg den andre.. Fikk en bukett som var over min forventning!! Utrolig fin!!

Skrevet

Det er ikke rart bryllup koster, når folk uten å trekke en mine betaler flere tusen for en brudebukett.. GALSKAPEN lenge leve :-)

Jeg hadde en enkel og rimelig, og må jo si at brudebuketten er vel litt oppskrytt i sin rolle..

Skrevet
Det er ikke rart bryllup koster, når folk uten å trekke en mine betaler flere tusen for en brudebukett.. GALSKAPEN lenge leve :-)

Jeg hadde en enkel og rimelig, og må jo si at brudebuketten er vel litt oppskrytt i sin rolle..

Kor GODT det er at folk er forskjellige!!! Eg syns forresten "Gjest" er litt oppskrytt eg...

Skrevet

jeg fant en brudebukett på nettet,ringte de etter prisen,de sa 3000-3500,jeg syntes det var litt dyrt så jeg gikk inn i en blomster butikk i nærheten med samme bilde og de sa at for 2500 har vi mer enn nok å gå på, litt forskjell...

alt avhenger jo av økonomien,betaler ikke 3000-6000 for brudebukett pga andre gjør det... ;)

Gjest Gjest_nuwanda_*
Skrevet
alt avhenger jo av økonomien,betaler ikke 3000-6000 for brudebukett pga andre gjør det... ;)

Føler bare for en liten presisering her. Det var heller aldri aktuelt for meg å betale 6000 kroner for en bukett... fikk hjertet i halsen og maxpuls når jeg hørte prisoverslaget.. men det var det som hadde blitt prisen om jeg hadde gått for den første ideen jeg hadde og blomsterforhandleren ikke hadde prutet pris med leverandøren :-). Så, jeg redefinerte ønskene mine og med en god pris fra butikken endte jeg opp mye mye rimeligere.

Skrevet

det skulle ikke gå ut over deg nuwanda selv om du kanskje følte det,var bare ett eks. :)

Skrevet

vi betale 2800 kr for 3 brystbuketter og min nydelige bukett men det var helt verd prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...