AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg har nylig begynt med styrketrening for å bygge opp kroppen etter lengre tids sykdom. Jeg er med andre ord nybegynner på dette med styrketrening og nivået er deretter. Når jeg trener bruker jeg noen apparater for bein/lårmuskulatur og noen for armer/rygg, samt øvelser på matte for kjernemuskulatur og utfall med kettlebell. Holder som regel på i rundt 45 min inkludert oppvarming, har ikke så høy intensitet men kjenner at jeg blir andpusten/svett mot slutten av økta. Det jeg lurer på er om det er nødvendig med hviledag mellom øktene på det nivået jeg er på. Trener ikke hver dag i løpet av en uke uansett, men er det ok om jeg i blant har slike økter fire dager på rad, for så å ikke trene styrke i helga? Anonymkode: 822d1...616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 31. desember 2021 #2 Del Skrevet 31. desember 2021 Det går helt sikkert fint så lenge totalbelastningen ikke blir for høy, så bare pass på det. Jo mindre du presser deg per økt, jo oftere kan du trene, for å si det helt enkelt 😊 Etterhvert som nivået går opp og du kanskje ønsker å trene mer seriøst eller hardt, så kan du vurdere en hviledag mellom hver økt eller splitte i overkropp/bein med høyere volum per økt så du fortsatt kan trene de samme dagene, men likevel få hvilt muskulaturen 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå