Gå til innhold

Hvor lenge varte første fødsel, andre fødsel, evt. 3+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har født flere ganger, hvor lenge varte fødslene? Og opplevde dere at den første var den verste? :) 

Anonymkode: e065f...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første.. 11 timer aktiv fødsel. 
Andre.. 5 timer aktiv.

Spent på nummer tre nå :) 

Anonymkode: aac7f...7c1

Skrevet

Første fødsel varte 6 timer. Stormrier hele veien. 

Andre fødsel varte ca 10,5 time. Forholdsvis greit frem til siste 1,5 time som var ren tortur. 

Andre fødsel var definitivt verst. 

Anonymkode: 3908b...f8d

Skrevet

Første varte vel 6 timer fra første rie, 4-5 timer aktiv fødsel tenker jeg. 
Andre varte i 1t 45 min fra første rie.
Tredje varte i 7,5 time fra første rie, kanskje 3-3,5 time aktiv fødsel. 

Den andre var definitivt verst. Den tredje var best, det var setefødsel. 

Anonymkode: 07a2a...a2d

Skrevet

Nr 1: 16 timer

Nr 2: 2,5 timer

Nr 3: 24 minutter

Den første fødselen var helt klart den verste.

Skrevet

1. 2,5 døgn

2. 22 timer

3. 20 timer

Anonymkode: 9d614...3ef

Skrevet

Nr.1: 3 timer (fra første rie til barnet var ute) - 9 dager før termindato

Nr.2: 4 timer - 1 dag etter termindato 

Nr.3: 2 og 1/2 time - 3 dager før termindato 

Anonymkode: b74a4...293

Skrevet

Første fødsel varte 4 timer fra første rie. Andre varte 1,5 timer fra vannavgang som første tegn. 

Den andre var egentlig vondere, men den første var verst pga. noen komplikasjoner. 

Anonymkode: 9549f...095

Skrevet

1. fødsel varte 1,5 time fra første rie.

2. fødsel varte 1 time fra første rie.

Syns igrunn ikke den ene var værre enn den andre, men andremann tok litt lengere tid å presse ut ettersom hun lå med nesen oppover.

Anonymkode: 209e3...138

Skrevet

Nr 1: vannet gikk på fornatta. Første rie kl 14, kom som stormrier, full åpning kl 17 og ungen ute kl 18:25. Helt jævlig smertefullt, fikk ingen smertelindring.

Nr 2: vannet gikk på fornatta. Rolige rier som bygde seg fint opp. Kom på sykehuset kl 09:30 med 4 cm åpning og veldig effektive rier. Ble lovet epidural men rakk ikke, fikk derimot spinal kl 10 som var helt fantastisk. Ffødte kl 10:25.

Nr 3: rier bygde seg gradvis opp fra kl 14. Måtte stå og lage middag til barn nr 1 og 2 kl 16 mens riene rev og slet i meg, fordi både ektemann og tante som skulle passa barna var forsinket... Kom på sykehus kl 18:30. Fikk epidural kl 19:30 og hadde verdens tregeste jordmor som ikke ville sjekke åpning lenger og som ikke trodde på meg når jeg sa at jeg aldri hadde opplevd en pressrie. Jeg fikk ny jordmor kl 22:55 som det var mye mer fart i, og barnet ble født kl 23:05 🙃

Fødsel nr 2 var best, fødsel nr 1 var verst. 

Anonymkode: 8dcc4...89f

Skrevet

Nr 1: 50 timer fra vannavgang. 48 timer med rier som kom og gikk. 24 timer aktiv fødsel. Fikk masse riestimulerende underveis uten effekt. 

nr 2: 6 timer fra første rie. 1 time og 20 Minutt aktiv fødsel. 

andre fødsel absolutt best da alt skjedde naturlig

Anonymkode: 81993...b43

Skrevet

Født to ganger. Varte 6 timer aktiv fødsel begge gangene 

Anonymkode: 64b42...795

Skrevet

Første var verst og varte lengst. Tredje var enklest og kortest. Andre var midt i mellom. 

Anonymkode: 25b66...4a1

Skrevet

Første var på grensa til styrtfødsel. I overkant av to timer. Andre varte i 24 timer før det endte i hastekeisersnitt. 

Skrevet

Første: tre timer 

Andre: femten minutter 

Begge fødslene var fine 

Anonymkode: f6924...a13

Skrevet

1: Ca 12 timer fra første rie til barnet var ute. Hadde pressrier i over en time.

2: Ca 3 timer fra første rie, kom på første pressrie.

Skrevet

1.: (Igangsatt) 1,5 døgn fra første pille, husker ikke eksakt når jeg var i aktiv fødsel. 2 timer trykketid og vakuum. 

2.: 3 timer fra første rie. Vet ikke når jeg var i aktiv fødsel her heller, kom inn på sykehuset og målte til 6cm, født en halvtime etterpå. 

3.: 2 timer fra første rie. Kom inn på sykehuset med full åpning, født 10 min etter ankomst. 

Ja, første var verst 🤪 (Men styrtfødsler er heller ingen spøk, altså..) 

Anonymkode: ad4bd...1ae

Skrevet

Første: 12 timer aktiv fødsel. 

Andre: 20 minutt aktiv fødsel. Denne var værst, selv om babyen var mindre og hadde 3 cm mindre hodeomkrets. 

Anonymkode: c565a...4cc

Skrevet

Første: 11 timer fra første rie, tre timer aktiv fødsel, ca 20 minutter pressrier. Setefødsel

Andre: sju timer fra første rie, ca halvannen time aktiv fødsel, kanskje fem minutter pressrier? Når vannet først gikk kom han på neste rie. Hodefødsel. 

Anonymkode: 146eb...62c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Første: 11 timer fra første rie, tre timer aktiv fødsel, ca 20 minutter pressrier. Setefødsel

Andre: sju timer fra første rie, ca halvannen time aktiv fødsel, kanskje fem minutter pressrier? Når vannet først gikk kom han på neste rie. Hodefødsel. 

Siste var definitivt den verste! Første fødsel er degradert til en femmer på smerteskalaen etter den opplevelsen 😬😬😬 blir ingen barn nr tre her for å si det mildt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...