Gå til innhold

Trumfbonus som ble redusert uten at jeg har løst den inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket nettopp Trumfbonusen min, og det var borte over en tredjedel av bonusen, uten at jeg har brukt noe av den selv. Har ikke overført noe eller brukt den til å betale i butikk. Har rett og slett ikke rørt den på lang tid, og allikevel er såpass mye bare blitt borte. Noen som har opplevd det samme, eller vet hvordan dette kan ha skjedd?

Anonymkode: dc43b...7b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"...visste du at Norgesgruppen som eier mesteparten av Trumf har et punkt i sine vilkår som gir dem anledning til å ta bonusen din?"

"Opptjente bonuspoeng tilfaller Trumf dersom du ikke fremmer krav om uttak av bonus innen lovens foreldelsesfrist på tre år. Foreldelsesfristen løper fra opptjeningstidspunktet."

https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2016/06/17/195223597/tar-norgesgruppen-trumf-bonusen-din

Anonymkode: b7911...1ed

• Liker 2
Skrevet

Oj, det visste eg ikkje! 

Anonymkode: 80088...870

Skrevet

WHAT??? Jeg har flere tusen der, og de har stått opp langt over tre år 😮

Anonymkode: bf9d2...ff3

Skrevet

Det samme gjelder flere andre bonusordninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

WHAT??? Jeg har flere tusen der, og de har stått opp langt over tre år 😮

Anonymkode: bf9d2...ff3

Lurt å bruke bonusen asap! Hr du fulgt med og sjekket at ikke noe har blir inndratt i tidligere år?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"...visste du at Norgesgruppen som eier mesteparten av Trumf har et punkt i sine vilkår som gir dem anledning til å ta bonusen din?"

"Opptjente bonuspoeng tilfaller Trumf dersom du ikke fremmer krav om uttak av bonus innen lovens foreldelsesfrist på tre år. Foreldelsesfristen løper fra opptjeningstidspunktet."

https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2016/06/17/195223597/tar-norgesgruppen-trumf-bonusen-din

Takk for informasjon, veldig greit å vite til senere.

At jeg mangler penger på min Trumfkonto går ikke under denne bestemmelsen, for jeg har tatt ut bonusen der tidligere i år. Synes dette er veldig rart.

• Liker 1
Skrevet

Opptjening av Trumf-bonus opphører samtidig med at oppsigelsen er registrert. Har du et individuelt medlemskap vil oppspart Trumf-bonus utbetales til deg. Opptjent bonus tilfaller Trumf dersom du ikke fremmer krav om uttak av bonus innen tre år. Foreldelsesfristen løper fra opptjeningstidspunktet.

https://www.trumf.no/personvern/#medlemsvilkar

Skrevet

Her er det annen info:

Vi vet at mange husholdninger setter pris på dette lille ekstra tilskuddet etter jul, sier Fjeldstad.

Han opplyser for øvrig at pengene ikke går ut på dato, med mindre det er null bevegelse på kontoen i løpet av de siste fem årene og Trumf ikke får tak i kundene.

https://www.nettavisen.no/okonomi/nordmenn-har-spart-rekordstor-sum-med-trumf-ta-ut-pengene-na/s/12-95-3424072798

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sjekket nettopp Trumfbonusen min, og det var borte over en tredjedel av bonusen, uten at jeg har brukt noe av den selv. Har ikke overført noe eller brukt den til å betale i butikk. Har rett og slett ikke rørt den på lang tid, og allikevel er såpass mye bare blitt borte. Noen som har opplevd det samme, eller vet hvordan dette kan ha skjedd?

Hvor mye penger er det snakk om?

Har du eventuelt sanket trumfbonus på et kjøp der du i ettertid hevet kjøpet/returnerte varen, så vil jo bonusen synke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har du vært inne og sett på oversikten, og sjekket når bonusen ble borte?

Skrevet

Har du felles Trumf-konto med et familiemedlem el.l. som kan ha brukt bonus?

Skrevet

Exmannen til noen jeg kjenner tømte Trumfbonusen hennes. Kontoen stod på henne, men han hadde et Trumfkort fra gammelt når de delte og hadde tydeligvis ordnet uttak uten å ha snakket med henne. Han tenkte vel at hu ikke kom til å merke det eller visste at det var mulig å cashe ut pengene. Jeg ville forsikret meg om at du ikke har gitt bort et kort, for da kan være noen av de du har lånt kortet til har gjort et uttak. 

• Liker 1
Skrevet

veldig merkelig at kundene tydeligvis aldri velger å lese vilkårene som gjelder da. 

Anonymkode: b7ac5...c2a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor mye penger er det snakk om?

Har du eventuelt sanket trumfbonus på et kjøp der du i ettertid hevet kjøpet/returnerte varen, så vil jo bonusen synke.

Det er jo ikke store summer, men det er snakk om noen hundrelapper. Jeg har ikke returnert eller hevet noe kjøp, så det kan det heller ikke være. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du vært inne og sett på oversikten, og sjekket når bonusen ble borte?

Den er blitt borte i løpet av denne uka, tror jeg sjekket på mandag og i dag.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du felles Trumf-konto med et familiemedlem el.l. som kan ha brukt bonus?

Nei. 

Skrevet

Hvorfor i all verden sparer dere på Trumf-bonus? Det er jo ingenting å tjene på det. Jeg konverterer min løpende til SAS EuroBonus.

Anonymkode: 0db19...fe6

• Liker 2
Skrevet
missmcbeal skrev (6 minutter siden):

Exmannen til noen jeg kjenner tømte Trumfbonusen hennes. Kontoen stod på henne, men han hadde et Trumfkort fra gammelt når de delte og hadde tydeligvis ordnet uttak uten å ha snakket med henne. Han tenkte vel at hu ikke kom til å merke det eller visste at det var mulig å cashe ut pengene. Jeg ville forsikret meg om at du ikke har gitt bort et kort, for da kan være noen av de du har lånt kortet til har gjort et uttak. 

Men hvordan er det mulig? Man må jo logge inn på trumf.no og overføre pengene til kontoen din, jeg måtte nettopp det. 

Anonymkode: 2f4d0...d99

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden sparer dere på Trumf-bonus? Det er jo ingenting å tjene på det. Jeg konverterer min løpende til SAS EuroBonus.

Hva er det å tjene på EuroBonus? 

Anonymkode: fab88...be0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så fint for deg. Da gjør du det, fordi det passer deg best, også kan vi andre bruke andre bonusløsninger, om vi ønsker det. Hva det har med mitt spørsmål å gjøre, skjønner jeg ikke helt, da.

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvordan er det mulig? Man må jo logge inn på trumf.no og overføre pengene til kontoen din, jeg måtte nettopp det. 

Anonymkode: 2f4d0...d99

Vet ikke dessverre, spurte ikke så detaljert, men det er nok ikke noe hun har funnet på. Kanskje de delte på innloggingsinfo før, ikke vet jeg. Hun har iallfall ordnet det sånn at han ikke har tilgang på Trumfen hennes lenger.

Endret av missmcbeal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...