AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Hva hadde du gjort hvis mannen din (eller dama du) i mange år ble forelsket i en annen mens dere var sammen? Oppsøkte henne, sendte meldinger til henne, tok fri fra jobb for å hjelpe henne (ikke alene, men med fler), så på bilder av henne på some hele tiden og pratet om henne konstant som hun var nærmest en Gud og slettet meldinger mellom dem (ikke noe seksuelt). At dette pågikk over et halvt år og sluttet ikke før du påpekte det og ba mannen velge. Jeg klarer ikke å legge dette helt bak meg. Det er så sårt. Å bli betatt av en annen gjør de fleste, men å oppsøke personen slik? Føler det er så vanskelig å få tillitt til han igjen. Anonymkode: 84148...428 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Min eks gjorde også sånn, men han nektet for at han var verken forelsket eller betatt. Innrømmer din det? Han sa han sluttet å ha kontakt med henne, men det var løgn, det skjedde først da hun flyttet. En ting er å forelske seg i en annen, det kan man ikke styre, men alle løgnene, sviket, måten han forfulgte henne helt åpenlyst på så alle kunne se det, skammen for min del over å bli bedratt på den måten, det klarte jeg ikke å leve med. Anonymkode: 6b47f...f6e 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min eks gjorde også sånn, men han nektet for at han var verken forelsket eller betatt. Innrømmer din det? Han sa han sluttet å ha kontakt med henne, men det var løgn, det skjedde først da hun flyttet. En ting er å forelske seg i en annen, det kan man ikke styre, men alle løgnene, sviket, måten han forfulgte henne helt åpenlyst på så alle kunne se det, skammen for min del over å bli bedratt på den måten, det klarte jeg ikke å leve med. Anonymkode: 6b47f...f6e Han innrømmet det etter lang tid, men ikke på eget initiativ akkurat. Det gikk fra å være betatt til forelsket. Men ville ikke snakke om det selv om jeg hadde behov for det. Kjenner meg veldig igjen i dette. Å bli betatt av andre gjør de fleste, men å dra det så langt 😔 Hadde hun vært interessert i han hadde det jo uten tvil gått mye lengre. Ts Anonymkode: 84148...428 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde hun vært interessert i han hadde det jo uten tvil gått mye lengre. Ja. Samme her. Men hun her avviste han heller ikke, hun «holdt ham varm», på en måte, ved å be om skyss hit og dit, godta forespørslene hans om å gå turer eller ut og ta en kaffe, de (sikkert min eks sin ide) lot som de var kjærester på jobb når det kom nye osv. Hva tenker du å gjøre videre? Innrømmer han at han har gjort noe feil? Min insisterte på at det var jeg som var gal og sykelig sjalu og at ingen andre ville ha reagert på oppførselen hans. Anonymkode: 6b47f...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja. Samme her. Men hun her avviste han heller ikke, hun «holdt ham varm», på en måte, ved å be om skyss hit og dit, godta forespørslene hans om å gå turer eller ut og ta en kaffe, de (sikkert min eks sin ide) lot som de var kjærester på jobb når det kom nye osv. Hva tenker du å gjøre videre? Innrømmer han at han har gjort noe feil? Min insisterte på at det var jeg som var gal og sykelig sjalu og at ingen andre ville ha reagert på oppførselen hans. Anonymkode: 6b47f...f6e Så vondt 😔 Ja, han innrømmer at han har gjort feil, men før han innrømmet det var det jeg det var noe galt med. Jeg brøyt forlovelsen med han, og rett etterpå dro han på fest til henne 😕 Jeg har på en måte tatt det valget om å fortsette, men klarer ikke helt å få det ut av hodet og få igjen tilliten. Gjør vondt. Har du avsluttet forholdet? Anonymkode: 84148...428
MizzVic Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 Du brøt forlovelsen, og da dro han på fest til henne? At du i det hele tatt har snakka med fyren etter det... 13
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 Da du ba han ta et valg - så lå det i kortene at du også tok et valg .. han valgte deg da du ba han velge - da må du også være villig til å tilgi, ellers burde du bare dradd...fortiden får ingen gjort noe med, kun nå og fremover .. man styrer ikke hvem man forelsker seg i - og mange vil oppleve forelskelse i andre enn partneren. Det er ikke utroskap .. utroskap oppstår når man går videre med følelsen.. å henge sammen som venner - med en liten gnist definerer ikke jeg som utroskap .. er utrolig mange som har en «workwife/ workman», ikke sexuelt - bare flørt.. det bidrar til godt arbeidsmiljø.. var det noe slikt din mann gjorde? Anonymkode: 62894...245 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #8 Skrevet 30. desember 2021 Skjønner ikke at folk gidder å satse engang. Kjærlighet mellom to mennesker finnes ikke. At folk ikke bare holder seg single. Anonymkode: 5185e...827 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Da du ba han ta et valg - så lå det i kortene at du også tok et valg .. han valgte deg da du ba han velge - da må du også være villig til å tilgi, ellers burde du bare dradd...fortiden får ingen gjort noe med, kun nå og fremover .. man styrer ikke hvem man forelsker seg i - og mange vil oppleve forelskelse i andre enn partneren. Det er ikke utroskap .. utroskap oppstår når man går videre med følelsen.. å henge sammen som venner - med en liten gnist definerer ikke jeg som utroskap .. er utrolig mange som har en «workwife/ workman», ikke sexuelt - bare flørt.. det bidrar til godt arbeidsmiljø.. var det noe slikt din mann gjorde? Anonymkode: 62894...245 Han fikk henne aldri, hun flyttet langt unna. Om han hadde hatt sjans på henne vet jeg ikke hvem han hadde valgt. Men ja, helt enig at jeg burde tilgi og legge dette bak meg, men synes det er vanskelig med tanke på tilliten. Jeg vet ikke om jeg kan stole på hvor grensa hans går. For min del hadde det vært bedre om han var fysisk utro i fylla enn det han gjorde. Definisjonen på utroskap er ulikt fra person til person, og vi hadde klare grenser. Jeg var såpass naiv og stolte på han at jeg trodde det bare var et godt vennskap. Som jeg skrev tidligere så er jeg helt klar over at folk blir betatt av andre, men når de da går videre med det og det utvikler seg til en forelskelse og det varer i lang tid, da er det noe helt annet. Han kunne ha stoppet det når som helst, men valgte det motsatte. Hadde han hatt sjans på henne hadde det uten tvil gått videre. Jeg skulle også spandere en tur på han med en kompis til utlandet i bursdags presang. Det han ikke fortalte var at hun skulle være med. Slike hendelser dukket stadig opp. Ts Anonymkode: 84148...428 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #10 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har på en måte tatt det valget om å fortsette, men klarer ikke helt å få det ut av hodet og få igjen tilliten. Gjør vondt. Har du avsluttet forholdet? Anonymkode: 84148...428 Ja, det var grusomt vondt. Forholdet er avsluttet, men det tok flere år. Det var for min del masse vondt, tapte enda mer selvrespekt, skammen vokste. Skulle jeg gitt et råd til meg selv den gangen hadde jeg sagt avslutt dette, det er ikke verdt det. Anonymkode: 6b47f...f6e 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #11 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): han valgte deg da du ba han velge - da må du også være villig til å tilgi, ellers burde du bare dradd...fortiden får ingen gjort noe med, kun nå og fremover .. Jeg er ikke enig her, og det var noe av problemet: han tok jo ikke et valg, han kunne ikke få henne. Det han har gjort er svik og utroskap, men er han som min så nekter han for at det er noen av delene. Kanskje en» feil» men ikke noen stor greie. Anonymkode: 6b47f...f6e 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #12 Skrevet 30. desember 2021 Men kan du leve videre med den mannen og vite at han hadde forlatt deg for henne, hadde han fått muligheten ? du avbrøt forlovelsen, han dro til henne uten å kjempe for deg! En mann som elsker partneren sin, gjør ikke slik, hva skal du gjøre neste gang ? Virker som han er sammen med deg til han finner noe bedre. slutt å kast bort tiden din ❤️ Anonymkode: eb6f1...851 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #13 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Men kan du leve videre med den mannen og vite at han hadde forlatt deg for henne, hadde han fått muligheten ? du avbrøt forlovelsen, han dro til henne uten å kjempe for deg! En mann som elsker partneren sin, gjør ikke slik, hva skal du gjøre neste gang ? Virker som han er sammen med deg til han finner noe bedre. slutt å kast bort tiden din ❤️ Anonymkode: eb6f1...851 Det er vel litt der jeg er redd for om det skjer igjen og at det da er gjensidig. I tillegg føler jeg at det er så enkelt å lyve for han. Akkurat det jeg følte når han dro til henne etter jeg hadde brytet forlovelsen, at han ikke elsker meg/elsket meg. Vi har jo vært sammen i veldig mange år, fått et barn og bygd et liv sammen. Det burde vel være bekreftelse nok? 😕 Ts Anonymkode: 84148...428
Gjest Traktorkusken Skrevet 30. desember 2021 #14 Skrevet 30. desember 2021 Stakkars deg❤️ Ønsker deg og barnet et godt liv og ta vare på deg selv
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #15 Skrevet 30. desember 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel litt der jeg er redd for om det skjer igjen og at det da er gjensidig. I tillegg føler jeg at det er så enkelt å lyve for han. Akkurat det jeg følte når han dro til henne etter jeg hadde brytet forlovelsen, at han ikke elsker meg/elsket meg. Vi har jo vært sammen i veldig mange år, fått et barn og bygd et liv sammen. Det burde vel være bekreftelse nok? 😕 Ts Anonymkode: 84148...428 Det er slutt mellom meg og samboeren min gjennom 7 år ts (vi har ikke barn sammen) men i dag bekreftet han igjen hvor egoistisk han er. ikke bruk tid, energi og kjærlighet på noen som du ikke får igjen, du fortjener å få det du gir ❤️ jeg kan nesten garantere deg at denne mannen vil forlate deg ved neste mulighet, det har oppførselen hans vist. vil du ha det slik det er nå, i 2, 5, 7 år til? Til han finner noe som er gjensidig ? Du fortjener å være lykkelig, du og barnet. Bedre med et «renere» brudd, slik at dere forblir venner med tanke på barnet, enn alt det såre som følger utroskap Anonymkode: eb6f1...851 1
AnonymBruker 42 Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å bli betatt av en annen gjør de fleste, men å oppsøke personen slik? Føler det er så vanskelig å få tillitt til han igjen. Dette er et argument jeg har sett gang på gang. Spesielt på KG... Jeg kan med hånden på hjArtet si at det har aldri hendt meg noen sinne (kanskje litt "semantikkbasert", men) ... Flotte, allrighte og "attraktive" mennesker kan man jo møte overalt, men den lille biten som gjør at man faller og/eller "utforsker" og tar ting videre.. Den har jeg aldri forstått... Synes det er en utrolig dårlig unnskyldning utroskap, egentlig... Man kan "velge" hvem man blir betatt av, og man kan "velge" hvor mye man er villig til å ofre for å finne ut av ting - tenker jeg Er det jeg som ikke forstått noe her, eller hva er greia? Endret 30. desember 2021 av Beeblebrox 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 Beeblebrox skrev (14 minutter siden): Dette er et argument jeg har sett gang på gang. Spesielt på KG... Jeg kan med hånden på hjArtet si at det har aldri hendt meg noen sinne (kanskje litt "semantikkbasert", men) ... Flotte, allrighte og "attraktive" mennesker kan man jo møte overalt, men den lille biten som gjør at man faller og/eller "utforsker" og tar ting videre.. Den har jeg aldri forstått... Synes det er en utrolig dårlig unnskyldning utroskap, egentlig... Man kan "velge" hvem man blir betatt av, og man kan "velge" hvor mye man er villig til å ofre for å finne ut av ting - tenker jeg Er det jeg som ikke forstått noe her, eller hva er greia? Jeg har heller aldri, med hånden på hjertet, blitt betatt av noen når jeg er i et forhold, men kan forstå at folk blir det. Hadde han tatt avstand fra alt, noe han fint hadde muligheten til, hadde det aldri vært eller blitt et problem. Jenta er råflott og en helt annen liga enn jeg noen gang kommer til å havne - noe som knuste en allerede litt ødelagt selvtilitt enda mer. Men han valgte altså å gå etter det. Grave seg ned i forelskelsen. Oppsøke henne. Lure meg. Lyve til meg. Det sitter desverre veldig langt inne. Han var en person som jeg virkelig aldri i min villeste fantasi ville gjort noe slikt. Endelig fant jeg en jeg kunne stole på, trodde jeg. Men, jeg kan jo ikke ha det sånn. Stort sett går det bra, men sliter med tilliten og selvtilliten. Hadde han åpnet seg litt opp og snakket med meg på en ordentlig måte om det, så hadde sannsynligheten for at jeg kunne kommet meg videre vært stor. Ts Anonymkode: 84148...428
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #18 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er slutt mellom meg og samboeren min gjennom 7 år ts (vi har ikke barn sammen) men i dag bekreftet han igjen hvor egoistisk han er. ikke bruk tid, energi og kjærlighet på noen som du ikke får igjen, du fortjener å få det du gir ❤️ jeg kan nesten garantere deg at denne mannen vil forlate deg ved neste mulighet, det har oppførselen hans vist. vil du ha det slik det er nå, i 2, 5, 7 år til? Til han finner noe som er gjensidig ? Du fortjener å være lykkelig, du og barnet. Bedre med et «renere» brudd, slik at dere forblir venner med tanke på barnet, enn alt det såre som følger utroskap Anonymkode: eb6f1...851 Så trist å høre 😔 Håper du får det bedre fremover. Jeg får mye av han. Han er flink til å vise at han elsker meg på mange måter. Men jeg merker på han at han ikke åpner seg og ikke er helt ærlig med meg. Han er ingen drittsekk, men gjort idiotiske ting, og derfor gjør dette så ekstra vondt da jeg aldri i mitt liv kunne forestilt meg at han kunne gjøre noe slikt mot meg. Han må jo på et eller annet tidspunkt ha tenkt over situasjonen, på meg, familien osv. Likevel valgt å fortsette. Ts Anonymkode: 84148...428
AnonymBruker 42 Skrevet 30. desember 2021 #19 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jenta er råflott og en helt annen liga enn jeg noen gang kommer til å havne - noe som knuste en allerede litt ødelagt selvtilitt enda mer. Jaja... "Råflotte" folk finnes overalt, men man må jo "åpne noen dører" for å nå "dette må jeg prøve ut"-stadiet, går jeg ut ifra? Da burde man vel også kanskje være såpass ærlig med seg selv at man innser at dette med monogami ikke nødvendigvis er tingen for en selv, evt. være ærlig og åpen om saken, og håpe man kanskje er to om greia, eller lignende ? Man kommer seg langt med ærlighet tror jeg... -Du sier jo t.o.m at du har forståelse for greia - noe ikke jeg har, men som du sier - AnonymBruker skrev (7 minutter siden): sannsynligheten for at jeg kunne kommet meg videre vært stor.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #20 Skrevet 31. desember 2021 Altså… om det er noen av dere kvinner som virkelig tror at menn som har vært sammen med dere i årevis ikke blir betatt av andre yngre mer attraktive jenter så er dere naive. Anonymkode: 05bc8...41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå