Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske nylig blitt gravid og vi har ikke fortalt det til noen. Enn så lenge er symptomene ganske greie, men jeg har fått så mange kommentarer på at jeg ser sliten ut. Jeg er blek, har mørke runger under øynene og huden er generelt kjip, så bemerkningene er ikke ubegrunnet. Har noen tips og råd til hvordan man kan se mer frisk og rask ut? 

Anonymkode: 37bc4...94d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravidgløden kommer i andre trimester

Anonymkode: 7505c...c2b

• Liker 2
Skrevet

Folk er så hyggelige og veloppdragne ❤️ Tenk at de kommenterer når de synes at folk ser slitne ut. Folk ass. Elsker folk!

Anonymkode: 862f7...237

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I tidligere svangerskap kom den aldri, så holder ikke pusten😅 men hadde vært fint å ikke se ut som jeg har hatt dobbeltvakt på jobb hver dag i tre uker😐

Anonymkode: 37bc4...94d

Skrevet

Det kan nok godt hende du ser litt sliten ut også! 🙈 Jeg er også i første trimester og mellom insomnia og kvalme er det dårlig med glød! Satser på at den kommer etterhvert 😉

Anonymkode: 299a4...a6c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Gravidgløden er en myte!

Anonymkode: 02139...f2f

• Liker 2
Skrevet

For min del var den eneste gløden at jeg fikk tykkere hår, men merket egentlig ikke noe til det heller før på slutten av svangerskapet (tar jo tid før håret vokser ut)😅 jeg var stort sett bare sliten 😛 så ville ikke gått å ventet på «gløden», men er jo ting man kan gjøre om man er gravid eller ikke, f.eks få en ny frisyre, stelle neglene, være nøye med hygienen og ha på rene og fine klær (frister nok med joggebukse etterhvert men jeg anbefaler jeans fra h&m, fine og behagelige), kanskje finne en god og mild parfyme om du ikke er for kvalm :) i fare for å høres overfladisk ut vil jeg også anbefale vippeextentions, gjør øynene myye mer opplagt+slipper å bruke tid på å ta på/fjerne mascara når du heller vil sove :) 

Anonymkode: 9eed3...eb5

Skrevet

Joda, jeg glødet - en grønnlig kvalmeglød gjennom hele svangerskapet 😅😂

Anonymkode: 6d77d...927

• Liker 8
Skrevet

Jeg så ut som jeg var døden nær gjennom begge mine svangerskap. Bleik og dratt i ansiktet, hoven rundt øynene. Ikke noe glød å snakke om noengang.

Anonymkode: dc10e...641

• Liker 2
Skrevet

Glød er i gen selvfølge! Første svangerskap gløder jeg nesten med en gang cellene smelta sammen. Nå er jeg 35 uker med nr2, og har ikke hatt ett øyeblikk med glød - for å si det sånn..

Anonymkode: acf4f...efb

Skrevet

Jeg fikk nydelig hud på avstand i første trimester, nesten som en vampyr. Alle urenheter og blanke partier tørket ut,  huden fikk en jevn blek tone og kjevepartiet ble strammet opp.

På nært hold så man at huden var knusktørr, og man la merke til at jeg var ganske likblek. Pga kvalme var jeg dehydrert, og jeg orket heller ikke å tilbringe tid utendørs (5 min frisk luft, og jeg måtte spy i nærmeste busk). Fraværet av mørke ringer skyldtes at jeg tilbrakte 20 av 24 timer i senga, det meste sovende, siden det var eneste måte å unnslippe kvalme.

Jeg foretrekker tredje trimester, hvor eneste glød var den fete huden mellom hormonkvisene.

Jeg ser du ber om råd. Mine beste råd er vel å drikke og sove mye. Om det ikke er nok timer i døgnet til å både jobbe, sove og spise, snakk med legen om en liten sykmelding. Det er vanlig å være sliten i første trimester, men det pleier å bli bedre.

Hvis du ikke egentlig er så trøtt kan det hjelpe med litt egenpleie. Bruk litt tid om kvelden til å rense ansiktet og ta en god maske, få en liten massasje, ta et fotbad eller lese en bok, før du legger deg tidlig. Om morgenen kan du bruke en god fuktighetskrem, etterfulgt av litt enkel sminke som passer din nye hudtype (huden endres når du er gravid).

Anonymkode: 4ab8d...756

• Liker 3
Skrevet

Det verste jeg leser i sosiale medier er kommentaren "Du gløder". Vet ikke hvorfor, synes bare det er så vanvittig teit. 

Anonymkode: b9511...522

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk høre mye om denne gløden i første svangerskap med guttungen, men nå som jeg venter jente føler jeg at jeg bare visner. :ler: De sier jo jenta stjeler skjønnheten til mor, hun her er eksempelet på det. Håper jeg får tilbake litt iallfall etter fødselen igjen!

• Liker 1
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Ikke jeg heller. Fått uren hud langs hele hårfestet og på bryst. Knusktørt hår som knekker. Sist vokste håret enormt. Not so much denne ganga. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...