Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har nå funnet ut jeg er gravid i 6 uke. Abort er ingenting jeg vil utføre. Faren til baby har langt rulleblad og har hatt mye med barnevernet å gjøre som liten. Vil det si att barnevernet vil komme å ta fra meg ungen om jeg velger å føde det fram? Kjæresten min har skjerpet seg , og han har lovet han skal gå på tisseprøver fra nyttår. Jeg er livredd for å føde fram ungen for å så få den tatt fra. Jeg har 0 på rullebladet mitt, fester og drikker ikke, røyker heller ikke. Har faste jobber. Osv

Anonymkode: 1c5b6...113

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. Jeg har nå funnet ut jeg er gravid i 6 uke. Abort er ingenting jeg vil utføre. Faren til baby har langt rulleblad og har hatt mye med barnevernet å gjøre som liten. Vil det si att barnevernet vil komme å ta fra meg ungen om jeg velger å føde det fram? Kjæresten min har skjerpet seg , og han har lovet han skal gå på tisseprøver fra nyttår. Jeg er livredd for å føde fram ungen for å så få den tatt fra. Jeg har 0 på rullebladet mitt, fester og drikker ikke, røyker heller ikke. Har faste jobber. Osv

Nei. Det hadde vært en annen sak om dere var innblandet i barnevernet nå. Men igjen så er ikke det et grunnlag ene og alene. For å ta ett barn fra foreldrene, så skal det være store mistanker om omsorgssvikt og at man ikke er i stand. Jeg er fra en far som har LANGT rulleblad med mye store ting. Jeg har bodd hos han og mamma hele livet. Når jeg ble 12 bodde jeg kun hos han :) Så nei, det er ikke grunnlag. 
Det var omsorgssvikt fra min far helt siden jeg var liten og, men mamma mistet aldri retten på meg, ei heller pappa. 
De har heller ikke oversikt over alle som får barn. Typ «nå får disse barn, faren har rulleblad, vi drar å henter barnet.». Er mer enn som så. Du ser jo det på den måten av at det er mange der ute som ikke burde ha barn, som likevel har barnet/barna sine hjemme. 

Anonymkode: 41b75...2fa

• Liker 9
Skrevet

Abort

Anonymkode: 90d00...58b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Abort

Anonymkode: 90d00...58b

Hun skriver jo at hun ikke vil det? 
At faren har en historikk er ikke dermed sagt at han er en dårlig mann og ikke kan skjerpe seg :) Men det vet jo ts best selv 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Det hadde vært en annen sak om dere var innblandet i barnevernet nå. Men igjen så er ikke det et grunnlag ene og alene. For å ta ett barn fra foreldrene, så skal det være store mistanker om omsorgssvikt og at man ikke er i stand. Jeg er fra en far som har LANGT rulleblad med mye store ting. Jeg har bodd hos han og mamma hele livet. Når jeg ble 12 bodde jeg kun hos han :) Så nei, det er ikke grunnlag. 
Det var omsorgssvikt fra min far helt siden jeg var liten og, men mamma mistet aldri retten på meg, ei heller pappa. 
De har heller ikke oversikt over alle som får barn. Typ «nå får disse barn, faren har rulleblad, vi drar å henter barnet.». Er mer enn som så. Du ser jo det på den måten av at det er mange der ute som ikke burde ha barn, som likevel har barnet/barna sine hjemme. 

Det er bra❤️ Hvor gammel er du blitt nå? Har du hatt noe med bv

å gjøre ? Har du fått egne barn selv?

Skrevet

Er far rusfri nå?

Anonymkode: 0766c...7fc

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal han ta tisseprøver? Bare det sier at du mistenker at han ikke er helt ok….. Vil du virkelig ha en rusmisbruker med trøblete fortid/natid som far til barnet ditt? 
Du bør forberede deg på undersøkelsessak og hjelpetiltak 

Anonymkode: 52779...01c

• Liker 17
Skrevet
Lizza88 skrev (Akkurat nå):

Det er bra❤️ Hvor gammel er du blitt nå? Har du hatt noe med bv

å gjøre ? Har du fått egne barn selv?

Egne barn selv ja :) Jeg er 25 år. Ikke hatt noe med barnevernet å gjøre selv. Bare familievernkontoret for å finne ut av samvær med barnefar. Ble faktisk kontaktet av barnevernet da nav hadde sendt bekymringsmelding, noe de informerte meg om at de gjorde. Da var jeg 20 år. Vi dro på møte dit, og da sa de på barnevernet at de ikke så grunnen for at vi var der og ønsket oss lykke til videre😅 Vi er veldig oppegående mennesker både jeg og faren. Både jeg og faren var blandet inn i barnevernet når vi var mindre, på grunn av foreldrene våre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal han ta tisseprøver? Bare det sier at du mistenker at han ikke er helt ok….. Vil du virkelig ha en rusmisbruker med trøblete fortid/natid som far til barnet ditt? 
Du bør forberede deg på undersøkelsessak og hjelpetiltak 

Fordi han har skjerpet seg en del men for att jeg skulle tro på han 100% så var vi enige i tisseprøver. Han vil virkelig forandre seg.  Nå har jo uhellet først skjedd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er far rusfri nå?

Anonymkode: 0766c...7fc

Ja det er jo det han påstår, men er derfor vi skal begynne med tisseprøver for å se om han snakker sant.  Tar bare medisiner for ADHD

Skrevet

Hvis det skulle vise seg å være noe med far som tilsier at han er skadelig for barnet så mister ikke du uten videre omsorgsretten. Bare hvis du velger å forbli i forholdet som er til skade for barnet. Hadde du valgt mannen foran barnet i en slik situasjon?

Anonymkode: 7be24...5de

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fordi han har skjerpet seg en del men for att jeg skulle tro på han 100% så var vi enige i tisseprøver. Han vil virkelig forandre seg.  Nå har jo uhellet først skjedd. 

Lykke til men den 

• Liker 2
Skrevet

Stakkars unge. Han bør være rusfri i minst 5 år før dere i det hele tatt tenker tanken på barn.

Anonymkode: 231a3...6ac

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stakkars unge. Han bør være rusfri i minst 5 år før dere i det hele tatt tenker tanken på barn.

Ikke noe stakkars unge nei. Brukte prevensjon, og uhellet ble ute. Om han skjerper seg så er jo det bra. Visst han ikke vil ha noe med den å gjør så går det bra, for jeg klarer å ta hånd om den selv med støtte fra familie å venner. Ikke noe stakkars her nei(:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis det skulle vise seg å være noe med far som tilsier at han er skadelig for barnet så mister ikke du uten videre omsorgsretten. Bare hvis du velger å forbli i forholdet som er til skade for barnet. Hadde du valgt mannen foran barnet i en slik situasjon?

Anonymkode: 7be24...5de

Nei det har jeg ikke sagt. Jeg har fortalt han flere ganger han får ikke noe med den å gjøre om han velger rus foran oss. Og det har han ennda ikke gjort.

• Liker 3
Skrevet

5 hvite år? Alkohol er også rus.

Anonymkode: a2b56...bf3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hun skriver jo at hun ikke vil det? 
At faren har en historikk er ikke dermed sagt at han er en dårlig mann og ikke kan skjerpe seg :) Men det vet jo ts best selv 

Når kjæresten skal gå på tissepræver fra i morgen betyr det at han ikke har skjerpet seg 🤦‍♀️

Anonymkode: 79911...adb

• Liker 7
Skrevet

Ikke noe stakkars unge nei. Brukte prevensjon, og uhellet ble ute. Om han skjerper seg så er jo det bra. Visst han ikke vil ha noe med den å gjør så går det bra, for jeg klarer å ta hånd om den selv med støtte fra familie å venner. Ikke noe stakkars her nei(:

Selvfølgelig er det stakkars barn. Mest sannsynlig kommer han til å falle utpå igjen, og da har ungen er narkoman til far. Det er meget belastende og du har ødelagt livet til ungen din.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

5 hvite år? Alkohol er også rus.

Anonymkode: a2b56...bf3

Ikke spill dum.

• Liker 1
Skrevet

Men du er mor allerede? Og involverer deg med en narkoman?

Anonymkode: 1c55b...494

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...