Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldre fedre har visstnok større sjanse for å få døtre fordi sædkvaliteten da er dårligere enn hos yngre menn, og x-sædcellene tåler mere og overlever bedre. Stemmer dette hos dere? 

Dere som har flere barn med samme mann, eller har ett barn med en mann på 35 pluss? Hvor mange av dere har fått jenter. 

Kilde: https://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Kan-man-pavirke-barnets-kjonn/

Anonymkode: 951bb...853

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok

Anonymkode: c0f6a...623

Skrevet

Er nok bare tull… 

Anonymkode: e5c1e...91c

Skrevet

Vi fikk to sønner da han var 44 år på sistemann :) Datter fikk han da han var 20 (med en annen enn meg, for da var jeg 8 år 😅😅😅😅

Anonymkode: 3592a...f7e

Skrevet

Det står ingenting i artikkelen om at "eldre mann" defineres som over 35 og jeg har vanskelig for å tro at en 35 år gammel mann har nevneverdig dårligere sædkvalitet enn enn på 25. Hvor tar du dette tallet fra? Du kan ikke bruke personlige definisjoner for å bevise eller motbevise det som står i artikkelen.

Anonymkode: 47396...aa2

Skrevet

Min mann gav meg 3 sønner da han var hhv 35, 37 og 41 år gammel 😆 (og nå har vi gitt opp å få jente for nå er vi for gamle 🤪)

Anonymkode: 1481f...692

Skrevet (endret)

Uten å ha lest artikkelen, så tipper jeg "BS"...   Det sies jo at det (visstnok) skal være en "bitteliten" større sjanse for at det blir jente om det er lenge siden siste utløsning (sikkert bare tull det også), men la oss for argumentsskyld si at det er sant - da er det jo naturlig nok større sannsynlighet for at det blir jente desto eldre du blir også 🧐

Endret av Beeblebrox
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mann gav meg 3 sønner da han var hhv 35, 37 og 41 år gammel 😆 (og nå har vi gitt opp å få jente for nå er vi for gamle 🤪)

Vi fikk altså én gutt hver gang, ikke trillinger x 3. Beklager den dårlig formuleringen.

Skrevet

Samboeren min var 36 og 38 da barna ble født. To jenter.

Anonymkode: 3860f...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...