AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Jeg og mannen gikk fra hverandre i sommer, så jeg og barna flyttet til ny by,de er hos far anhver uke, er bare en halv time unna, så funker,men til det jeg vil med dette innlegget. Vi flyttet inn og ble rask kjent med de nye naboene, min og deres skulle begge begynne i 8 klasse på høsten på samme skole, og da fortalte hun meg at de hadde 2 til på 2 og 6 som akkurat var hentet av barnevernet ( ca en mnd før i flyttet inn ), de har sagt hele tiden at det var helt uten grunn,men tar bv barn uten grunn og hvorfor lot de 13 åring bo hos dem? Min og deres er mye sammen på fritiden og barnet virker fornuftig og snill, og har fornuftig innetid og leggetid. De har aldri sagt grunnen for de 2 yngste ble tatt, bare det var uten grunn,vi har en del kontakt da jeg synes det er viktig pga snart 14åringene har blitt så gode venner, vi feiret blant annet jul sammen ( da jeg var alene i år og barna hos far ). Men blir barn bare tatt uten grunn, eller er det bare noe de sier? Jeg har ingen erfaringer med bv så derfor jeg lurer, har jo sett at det har vert en del saker mot dem og de har tapt en del Anonymkode: e8866...ae4 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 30. desember 2021 Barnevernet tar selvsagt ikke barn helt uten grunn! Det skal faktisk ganske mye til! Anonymkode: fc7e1...948 114
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Ta en titt på gruppen «barnevernet vil vi ha fjernet» på facebook. Alle som skriver der mener også at barna ble tatt uten grunn. Bv driter unektelig på draget en del ganger, kanskje flere ganger enn andre etater (eventuelt er foreldre som mister barna sine mer villige til å kjempe sin sak enn folk som blir ødelagt for livet i helsevesenet). Anonymkode: 31d9d...fe5 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 30. desember 2021 Nei det er ikke sant. De blir ikke bare tatt ut av hjemmet uten grunn. De forteller deg nok ikke sannheten, eller de evner ikke selv å forstå sannheten. Anonymkode: cf8dd...cfd 50
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 Tusen takk for svar Jeg dømmer dem ikke for og si det sånn,men jeg er bare nygerrig Anonymkode: e8866...ae4 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 De jeg kjenner som jobber i barnevernet kaller det hellere foreldrevernet. Det skal veldig mye (ofte alt for mye) til for å fjerne barna! De sakene du hører i media er bare foreldrenes versjon, husk på det. Myndighetene har taushetsplikt. En grunn til at barna ble fjerne er vel kanskje at foreldrene er gale og ikke engang skjønte at det var et problem? Anonymkode: 046e1...070 40
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er ikke sant. De blir ikke bare tatt ut av hjemmet uten grunn. De forteller deg nok ikke sannheten, eller de evner ikke selv å forstå sannheten. Anonymkode: cf8dd...cfd takk for svar,men hvorfor tok de ikke alle 3? synes det også er litt rart? de er jo mamma og pappa til 3, så hvis de ikke er gode nok for 2, er de da gode nok for største? mye man ikke skal forstå tydeligvis Anonymkode: e8866...ae4 8
Hannah80 Skrevet 30. desember 2021 #8 Skrevet 30. desember 2021 Kanskje barna hadde en flekk på genseren sin. Eller at foreldrene skjærer for tykke brødskiver til ungene. Eller så har en av "barnefjærns"-tantene noen bekjente som ikke kan få barn, og derfor har de tatt naboens barn. I følge enkelte grupper på Facebook, så er det slik det fungerer. Selvsagt er det en årsak til at man mister omsorgen for egne barn. 31
BobbySocks Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 Kanskje de er bedre på Store barn som klarer en del selv, som dusjing, mat, matpakker, klær osv osv. De kan jo gode på noe selv om de er skrekkelig dårlig på noe annet. 13
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #10 Skrevet 30. desember 2021 Det skal enormt mye til for å gjennomføre en omsorgsovertakelse. Jeg kan ikke vite hva som er vurderingen bak at tenåringen bor hjemme, men det er ikke uvanlig at man vurderer annerledes for store barn enn mindre. Anonymkode: 15c48...cc2 21
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #11 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De jeg kjenner som jobber i barnevernet kaller det hellere foreldrevernet. Det skal veldig mye (ofte alt for mye) til for å fjerne barna! De sakene du hører i media er bare foreldrenes versjon, husk på det. Myndighetene har taushetsplikt. En grunn til at barna ble fjerne er vel kanskje at foreldrene er gale og ikke engang skjønte at det var et problem? Anonymkode: 046e1...070 nei har ikke lest så mye om det ,men har jo sett det av og til, nei jeg tror jo ikke blind på dem. jeg vet faktisk ikke,men det virker i alle fall for meg at de ikke forstår det, at det kun er bv som er ute etter dem og tatt barna uten grunn Anonymkode: e8866...ae4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #12 Skrevet 30. desember 2021 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Kanskje barna hadde en flekk på genseren sin. Eller at foreldrene skjærer for tykke brødskiver til ungene. Eller så har en av "barnefjærns"-tantene noen bekjente som ikke kan få barn, og derfor har de tatt naboens barn. I følge enkelte grupper på Facebook, så er det slik det fungerer. Selvsagt er det en årsak til at man mister omsorgen for egne barn. ja er nok dessverre alltid det,men kanskje ikke lett og se for de som mister,men jeg skal se på den siden en nevnte her Anonymkode: e8866...ae4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #13 Skrevet 30. desember 2021 Klart det er en grunn. Anonymkode: ead9e...7bd 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #14 Skrevet 30. desember 2021 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Kanskje de er bedre på Store barn som klarer en del selv, som dusjing, mat, matpakker, klær osv osv. De kan jo gode på noe selv om de er skrekkelig dårlig på noe annet. Ja det er jo sant Anonymkode: e8866...ae4 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #15 Skrevet 30. desember 2021 Mest sannsynlig ikke Anonymkode: e9333...247
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skal enormt mye til for å gjennomføre en omsorgsovertakelse. Jeg kan ikke vite hva som er vurderingen bak at tenåringen bor hjemme, men det er ikke uvanlig at man vurderer annerledes for store barn enn mindre. Anonymkode: 15c48...cc2 Det skal det ja. Kanskje jeg bør ta litt avstand, har jo selv en snart 14 åring, 12 og 8 åring, men føles feil pga største er venn med dere barn. nei det kan hende de tenker litt forskjell på det ja Anonymkode: e8866...ae4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): takk for svar,men hvorfor tok de ikke alle 3? synes det også er litt rart? de er jo mamma og pappa til 3, så hvis de ikke er gode nok for 2, er de da gode nok for største? mye man ikke skal forstå tydeligvis Anonymkode: e8866...ae4 Det er ikke så helt uvanlig. Det er også dem som har mistet for eksempel et eller flere barn, men som senere får beholde nye barn de får fordi situasjonen deres har endret seg (blitt voksne, sluttet å ruse seg etc). Anonymkode: ead9e...7bd 11
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #18 Skrevet 30. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Det skal det ja. Kanskje jeg bør ta litt avstand, har jo selv en snart 14 åring, 12 og 8 åring, men føles feil pga største er venn med dere barn. nei det kan hende de tenker litt forskjell på det ja Anonymkode: e8866...ae4 Ta avstand fra dem? Hvorfor det? Så bra for den tenåringen de har at den er venner med deres barn da. Anonymkode: af315...811 37
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #19 Skrevet 30. desember 2021 kanskje de ikke tok den eldste fordi det faktisk er mye mer inngripende i en 12årings liv og bli flyttet. da har de også mer å si i slike saker. Det er også vanskelig å finne fosterfamilier til ungdommer. da har kanskje bv vurdert at det er til barnets beste å fortsette å bo hjemme, men de andre sitt beste å bli flyttet tidlig. Anonymkode: 3d832...e06 13
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #20 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta avstand fra dem? Hvorfor det? Så bra for den tenåringen de har at den er venner med deres barn da. Anonymkode: af315...811 Nei trenger ikke det,men ble bare litt usikker. Anonymkode: e8866...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå