Gå til innhold

Hvem skal ta opp igjen kontakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt over 5 mnd siden kuttet far kontakten med meg. Etter at han kjeftet på meg om en sak han ikke har noe med, så kalte han meg noe en far ikke bør kalle datteren sin.

På disse 5 mnd så har jeg ikke hørt noe i fra han muntlig. Han sende bursdagsgave til meg og jeg sendte til han. Jeg sendte først.

Er det jeg som skal ringe å si unnskyld, og få opp igjen kontakten eller er det han som burde gjøre det?

Hva er din mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at hvis du vil ha kontakt så ta kontakt. Jeg synes man skal kjempe litt ekstra for å beholde et godt forhold til sin egen familie, de er etter mitt syn de eneste i verden som alltid vil være der for deg.

Skrevet
Jeg mener at hvis du vil ha kontakt så ta kontakt. Jeg synes man skal kjempe litt ekstra for å beholde et godt forhold til sin egen familie, de er etter mitt syn de eneste i verden som alltid vil være der for deg.

Enig :Nikke:

Skrevet
Er det jeg som skal ringe å si unnskyld, og få opp igjen kontakten eller er det han som burde gjøre det?

Hva er din mening?

Jeg vet ikke hvem av dere som skal si unnskyld, men en av dere er nok nødt å ta det første skrittet til å få kontakt og få pratet ut.

Gjest Ikke innlogget
Skrevet

Fort deg å ringe ham! Jeg havnet i en lignende situasjon da jeg var yngre, og mente det var han som burte ta kontakt og si unnskyld til meg. Jeg var ung og altfor stolt. Så døde han, og det var for sent... Jeg kommer aldri til å tilgi meg selv :cry:

Ikke la det samme skje med deg! Man vet aldri hva livet bringer rundt neste sving.

Gjest Violetta
Skrevet

Når vi søsken kranglet som verst da vi var yngre (og for så vidt enda, men det er mindre alvorlige kranger) så sa min mor at "den klokeste gir seg".

Og det er jammen sant også.

Skrevet

Ingen grunn til å unnskylde han. Kaller han deg noe som ikke egner seg på trykk pluss at han som far ikke tar kontakt så gjør han en dårlig jobb som far.

Du kan selvfølgelig ta det første steget. Jeg hadde ikke gjort det.

Om jeg var jævlig mot min datter og brøt kontakten, skulle jeg da ha ventet til hun tok kontakt?? Grøsser ved tanken på hva enkelte foreldre gjør.

Nei, la han ta ansvar for sine egne handlinger. Det kan da ikke koste han noe å be sin datter om unnskyldning?

Gjest Violetta
Skrevet

Som jeg har sagt i en annen diskusjon her inne: Man kan ri sine prinsipper til man dør av det, og ingenting godt kommer ut av det.

Jeg står på at den som først tar kontakt er den største personen.

Skrevet

Han er av den personen som ikke vil innrømme at han har gjort noe eller sagt noe feil Han sier aldri unnskyld og forventer alltid at den andre part skal si unnskyld.

Dette er første gangen dette har skjedd mellom meg og far.

Far og søstera mi har hatt mange episoder, og de er like stae.

Det er vanskelig. Jeg er glad i far, men akkurat nå har han skuffet meg så ufattelig mye.

Skrevet

Etter en sånn konflikt, er det den som er den mest voksne som tar kontakt.

Gjest TomKrus
Skrevet
Etter en sånn konflikt, er det den som er den mest voksne som tar kontakt.

Men hva skal du med foreldre som er mindre moden enn deg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...