AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Hei😊 Har en baby på litt over et halvt år som våkner hver time om natten i det siste. Til vanlig er det jeg som tar alle nettene da jeg er i mammaperm. Nå er vi begge på juleferie. Den siste uken har jeg blitt vekket hver time og jeg kjenner at dette tærer noe fryktelig på kroppen. Jeg har spurt samboer om han kan hjelpe til litt om natten men han mener jeg må ta alt siden han ikke ammer. Har spurt om han i det minste kan sitte oppe med babyen i 3 timer så jeg får litt sammenhengende søvn men han sier nei til dette også. Han mener jeg må sove på dagen eller begynne på sovetabletter😳 Videre forventer han at jeg skal være i godt humør og fungere som normalt med så lite søvn. Jeg får dessverre ikke til å sove på dagtid. Føler meg helt fortapt og utslitt. Dukket opp en del usmakelige sider av han etter vi fikk barn. Hvordan skal jeg få han til å forstå at jeg også trenger søvn? Anonymkode: ffad0...a9f 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Gjør det slutt? Anonymkode: 4f6be...5e5 17
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 For en idiot. Mange menn viser ikke sine ræva sider før de får barn, det er nok av sånne historier. En fellesnevner er at de færreste forandrer seg. Dere bør ta en runde hos feks familievernkontoret for å snakke med noen, for han må åpne øynene NÅ. Anonymkode: 798a2...453 24
jukkapalme Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 For en jævla idiot! Dump den dusten. 13
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjør det slutt? Anonymkode: 4f6be...5e5 Ja.....bli alene med en ammende unge hjelper på nattesøvnen......not. Anonymkode: 72413...f64 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjør det slutt? Anonymkode: 4f6be...5e5 🙄 uansett, ts, om han ikke hører på deg, bør du få han med på parterapi etc., før du sliter deg ut ❤️ Anonymkode: bf698...674 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gjør det slutt? Anonymkode: 4f6be...5e5 ENIG!!!!! Anonymkode: 8f4cf...6c3 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #8 Skrevet 30. desember 2021 Spør han hva han er god for om han ikke klarer å ta sin del av ansvaret for barnet sitt Anonymkode: efd34...a62 25
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 Du ammer da ikke hver time på natta så det argumentet kan han bare legge fra seg. Nå er dere på juleferie så da får dere dele på det så du også får sove litt. Skjønner han ikke det, får du få han med til lege, helsesykepleier eller parterapeut så kanskje en av dem kan banke det inn i skallen hans. Anonymkode: a571d...f8a 15
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #10 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja.....bli alene med en ammende unge hjelper på nattesøvnen......not. Anonymkode: 72413...f64 Mye bedre å være alenemor både i teorien og i praksis, enn å kun være det i praksis. Min erfaring er og at det sliter mer psykisk å bli skuffet for at en partner ikke hjelper til, se på at partner sover mens du er utslitt osv, enn å ikke ha forventninger til en annen og vite at du må gjøre jobben alene. Anonymkode: 4f6be...5e5 36
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #11 Skrevet 30. desember 2021 Jeg tenker dere nå er på første skritt mot at forholdet deres rakner. Mener han det er ditt barn, eller har dere vært enige om å få barn? Mammaperm betyr å passe på barnet når du ellers skulle vært på jobb - selvfølgelig ikke at du skal passe alene på barnet 24/7!! Kan du få akuttime hos helsesøster eller lege eller noe der han må være med? Helsesøstre pleier å være flinke på å kjefte på slike idioter som ham (vær helt ærlig med hvordan dere faktisk har det hjemme!). Og så ta kontakt med familievernkontoret så fort som mulig, vet ikke hvor raskt man får time. Alternativet er naturligvis at forholdet går til helvete, for slik skjevdeling (med forventning om at du skal være som vanlig) er ikke holdbart. Anonymkode: 9dca6...a7a 16
Lilje blomst Skrevet 30. desember 2021 #12 Skrevet 30. desember 2021 Si ifra på helsestasjonen, så en person der kan snakke med han/dere for vise hvor lista ligger. Mulig han reagerer da. 10
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #13 Skrevet 30. desember 2021 Hva med en barnepike som kan avlaste? Anonymkode: ab80e...115 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #14 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med en barnepike som kan avlaste? Anonymkode: ab80e...115 Hvorfor, hvis far er en normalt fungerende mann med ferie? Klarer han ikke såpass er ikke barnepike løsningen men samlivsbrudd. Før han får det for seg at han skal ha 50/50 for å slippe bidrag mens han fortsatt overlater det meste av ansvaret til mor. Anonymkode: 86a9e...4e9 17
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #15 Skrevet 30. desember 2021 holder en forelder på sånn allerede nå (og kommer seg unna med det) så kommer man mest sannsynlig til å fortsette på denne måten seinere også. hva om denne forelderen kommer seg tidligere hjem fra jobb, enn det Tråd-starter og barn kommer hjem fra jobb eller skolen. Men så gidder man aldri å faktisk lage middag til HELE familien sin. Skal man for eksempel koke poteter (eller grønnsaker) så koker man bare akkurat nok til seg selv. Drit i alle andre, liksom. Anonymkode: 53d60...23e 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor, hvis far er en normalt fungerende mann med ferie? Klarer han ikke såpass er ikke barnepike løsningen men samlivsbrudd. Før han får det for seg at han skal ha 50/50 for å slippe bidrag mens han fortsatt overlater det meste av ansvaret til mor. Anonymkode: 86a9e...4e9 Må være grei måte å avlaste mor i permisjonen sin.. mulig far er sliten ferie er jo for og slappe av og hente overskudd. Anonymkode: ab80e...115
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva med en barnepike som kan avlaste? Anonymkode: ab80e...115 Hehe! Kunne skjønt det med far på plattform i Nordsjøen og mamma med baby som ikke sover og 3 koronasmittede barn på hjemmeskole/hjemmebarnehage. Men et enkelt barn og to foreldre på juleferie?!🙈 Anonymkode: 9dca6...a7a 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #18 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må være grei måte å avlaste mor i permisjonen sin.. mulig far er sliten ferie er jo for og slappe av og hente overskudd. Anonymkode: ab80e...115 Ikke når man har valgt å sette et barn til verden. Da er det faktisk unntakstilstand noen år. Da er ferien til for å tilbringe tid med barnet sitt, ikke sove mens mor er like utslitt som vanlig. Anonymkode: 4f6be...5e5 15
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #19 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må være grei måte å avlaste mor i permisjonen sin.. mulig far er sliten ferie er jo for og slappe av og hente overskudd. Anonymkode: ab80e...115 Ja, for foreldre skal selvfølgelig ikke bruke tid sammen med barna sine i ferien, gud forby. Høres ut som du har vokst opp med nanny og rik pappa som reiser verden rundt og mamma som bruker tid på shopping og champis med venninner - a la housewives eller noe? Anonymkode: 9dca6...a7a 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #20 Skrevet 30. desember 2021 Far følger ikke opp felles ansvar for barnet, men hvordan holdt damene ut i gamle dager da de vitterlig fikk minimalt hjelp av fedrene? Er dagens damer for svake? Anonymkode: b54d6...76a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå