Gå til innhold

Hvordan ble dere smittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg med feber og sår hals, tatt pcr test i dag. Er veldig spent på resultatet!

MEN jeg har vært veldig forsiktig fordi jeg jobber i helsevesenet. Har kun vært på jobb (bruker munnbind på jobb) og sammen med familien i jula og ingen har vært smittet eller hatt symptomer. Har også vært et par turer på nærbutikken (med munnbind og håndsprit før og etter). 

Så jeg lurer på hvordan jeg kan ha blitt smittet om det er korona jeg har. Hvordan ble du smittet? :)

Skrevet

Det er ikke 100% sikkert, men antagelig på toget eller trikken. Det var det eneste stedet jeg var nogenlunde i kontakt med andre mennesker den dagen. Selv med avstand og hele pakka. Jeg var sammen med kjæresten den dagen og de påfølgende tre dagene før jeg ble syk og testet positivt, men han ble ikke smittet av meg!

Skrevet

Jeg har ikke hatt corona selv, men akkurat nå føles det ut som alle rundt meg har blitt smittet nylig eller har hatt covid tidligere. Er nesten bare meg igjen 😅 Majoriteten av de jeg kjenner som har hatt covid har blitt smittet på jobb (bar- og serveringsbransjen, helseyrker som rusomsorg og hjemmepleie, butikk og kontorlandskap), hjemme fra familie, og ute på byen (blant annet julebord før siste nedstenging). 

Skrevet
MarianneHaa skrev (13 minutter siden):

Hvordan ble du smittet?

Jeg jobber også i helsevesenet og ble smittet av en kollega på jobb. Ble sannsynligvis smittet i matpausen hvor jeg satt sammen med vedkommende på pauserommet med over to meter avstand i en halvtime. Det var den eneste situasjonen hvor vi ikke brukte munnbind.

• Liker 1
Skrevet
MarianneHaa skrev (3 timer siden):

Her sitter jeg med feber og sår hals, tatt pcr test i dag. Er veldig spent på resultatet!

MEN jeg har vært veldig forsiktig fordi jeg jobber i helsevesenet. Har kun vært på jobb (bruker munnbind på jobb) og sammen med familien i jula og ingen har vært smittet eller hatt symptomer. Har også vært et par turer på nærbutikken (med munnbind og håndsprit før og etter). 

Så jeg lurer på hvordan jeg kan ha blitt smittet om det er korona jeg har. Hvordan ble du smittet? :)

Det kan godt hende du bare har en helt vanlig forkjølelse. Kjenner et par stykker som testet seg (både hjemme og offentlig) og de hadde ikke korona. 

Gjest Linny111
Skrevet

Fikk det av typen som jobbet i bar i mars 2020 før samfunnet ble stengt.

Skrevet

Sønn (12)  smittet meg. Han ble smittet av datter (10). Hvor hun ble smittet er et mysterium. Fotballturnering, skole eller kjøpesenter.

• Opprett ny...