Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i et forhold i litt over 1 år og dette er den andre julen vår. Han er ikke fra samme by som meg så reiser derfor hjem til familie og venner som er ca 6t kjøretur til jul.

Det at han reiser hjem til jul skjønner jeg veldig godt. vi har blitt samboere og bor sammen, så at han ønsker å reise hjem har jeg forståelse for, det som har såret meg litt er at han aldri ringer når han er hjemme. Nå er det 10 dager siden han dro, og det er et par snapper om dagen, men ikke mer. Er det normalt å ikke ringe når man er hjemme for å bare høre hvordan det går? Nå har det sånn at han hater å prate i telefonen.

Anonymkode: 52b5a...ee1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer du da? 

Anonymkode: c7946...5c7

• Liker 6
Skrevet

Han risikerer jo at du kjølner og faller helt av - vet han det, hvordan han virker på humøret ditt?

Anonymkode: b2219...db8

• Liker 1
Skrevet

ringte han på julaften, men han svarte ikke for han var opptatt

Skrevet

Siste setningen der forklarer jo endel.

Men er to snapper om dagen eneste kommunikasjon?

Skriver dere ikke med hverandre?

• Liker 2
Skrevet

Tok det opp med han i påske om det da det var akkurat samme da. Han hadde rett og slett ikke tenkt over det og er hjemme for å koble av. Da reagerte jeg veldig på at han også må koble av meg da når han er hjemme.

• Liker 2
Skrevet

Prøver å holde kommunikasjonen gående på snap, men det er ikke alltid enkelt når han åpner snap flere timer senere, eller bare enkelt slutter å svare. Greier ikke å holde det gående 

Skrevet

Det føler jeg ikke er normalt..

Vi ringer hverandre alltid om kvelden når vi er fra hverandre. Hvis en er på byen sender den en melding når den er trygt hjemme igjen, med en oppdatering om kvelden var gøy 

Anonymkode: 3ac7b...cd3

• Liker 2
Skrevet

Jeg og kjæresten er nesten akkurat det samme, sammen i 1 1/2 år, feirer jul på hver vår kant og har nå vært fra hverandre i 10 dager, men vi ringer ikke hverandre og jeg tenker ikke over det. Vi snapper flere ganger om dagen, jeg føler det holder? Har hvertfall aldri tenkt over at vi har behov for noe annet. 

Anonymkode: bda6e...664

Skrevet

Jeg gidder ikke sånn oppførsel. Selfølgelig prater jeg med kjæresten når vi er borte fra hverandre i ukesvis.

Vil du ha en sånn samboer? Tvilsomt at han endrer seg.

Anonymkode: b2219...db8

• Liker 3
Skrevet

Men vil du ha en slik mann?

Som klarer ta så lang pause fra deg?

Folk forandrer seg ikke mye, så dette kan du jo sette på minus-siden på "er dette verdt det" -,listen.

Syns du skal slutte snappe, og se om det kommer en reaksjon.

Det der hadde vært en eks for meg, da "nå er jeg hos mamma, så snakkes om 14 dager" hadde vært rimelig turn off 😛

• Liker 5
Skrevet

Jeg var borte i tre uker fra mannen min en gang, ringte ikke. Handler om hva man har behov for. Om han hadde ringt hadde jeg tatt telefonen og pratet, men ingen av oss gjorde det.

Synes han burde ringe tilbake når han ikke kunne snakke da du ringte, det synes jeg er dårlig. 

Anonymkode: f70d3...be2

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg og kjæresten er nesten akkurat det samme, sammen i 1 1/2 år, feirer jul på hver vår kant og har nå vært fra hverandre i 10 dager, men vi ringer ikke hverandre og jeg tenker ikke over det. Vi snapper flere ganger om dagen, jeg føler det holder? Har hvertfall aldri tenkt over at vi har behov for noe annet. 

Anonymkode: bda6e...664

Takk for svar! selvfølgelig har folk forskjellige behov, og det er litt godt å høre at det er flere. Vil liksom ikke overreagere. Vi ser jo hverandre daglig ellers. Men føler på en måte jula er litt spesiell. 

Skrevet

Føler ikke i utgangspunktet at det er et problem. Jeg hater å snakke i telefonen. Kan sende et par meldinger om dagen, kanskje, hvis jeg er borte fra mannen over lengre tid, men egentlig føler jeg ikke alle dager at det er nødvendig heller. Vi snakkes jo når vi sees igjen og vi vet hvor vi har hverandre. 

Men hvis du har et annet behov så håper jeg du og din partner kan finne et kompromiss på hva dere kan leve med, men hvis du ikke har forklart hva du trenger så synes jeg ikke hans oppførsel er spesielt unormal. 

Skrevet

Det er vel ikke akkurat ringingen  som er greia, men det med lite kontakt. 

Nytt forhold ect

• Liker 2
Skrevet

Det kommer sikkert veldig an på familien. Min familie er skikkelig kleine og brysomme å snakke i telefonen rundt, enten det er med venninner eller kjæresten så jeg tør rett og slett ikke å snakke i telefonen når jeg er der! Det høres helt fucked ut for de som har en åpen og varm familie de har et godt og avslappet forhold til men sånn er det altså for meg.. 

Foretrakk å heller sende snaps enn å ringe kjæresten jeg også når jeg var der men ti dager uten å snakke sammen på tlf er lenge.. 3-4 er akuratt på grensa innafor tenker jeg 

Anonymkode: 2d4b8...cbb

Skrevet

Folk er forskjellige med forskjellige behov, men jeg reagerer på at du har tatt opp dette med han og han kommuniserer fortsatt ikke? Jeg ville tatt det opp igjen, si at dette er noe du trenger. Hvis det ikke endrer seg så må du jo finne ut av om du orker å ha det sånn de gangene dere er borte fra hverandre. 

Samboeren min og jeg hadde vært stikk motsatt av dere, han ringer meg bare han drar til byen fordi han savner meg allerede. Vi er jo sammen hele tiden, så når vi først er fra hverandre savner vi hverandre veldig fort. (Vært sammen i 3 år)

Skrevet

Vi ringer sjeldent hverandre til vanlig. Kun når vi skal handle på butikken. Han vet om mine behov. Det han har blitt flinkere til er å snappe oftere enn før. 

Han kommer hjem ikveld. Usikker om dette er noe man burde ta opp ikveld eller en annen dag.

Skrevet

Har du vært hjemme hos hans familie ? 
Å ha behov for å utelate kjæresten sin i dagesvis, spesielt når det er jul, virker litt kaldt og selvopptatt synes jeg. 
Er en en person som har behov for nærhet og åpenhet så er det vel naturlig å ha mere kontakt ? 

Anonymkode: 37b97...b2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det kommer sikkert veldig an på familien. Min familie er skikkelig kleine og brysomme å snakke i telefonen rundt, enten det er med venninner eller kjæresten så jeg tør rett og slett ikke å snakke i telefonen når jeg er der! Det høres helt fucked ut for de som har en åpen og varm familie de har et godt og avslappet forhold til men sånn er det altså for meg.. 

Foretrakk å heller sende snaps enn å ringe kjæresten jeg også når jeg var der men ti dager uten å snakke sammen på tlf er lenge.. 3-4 er akuratt på grensa innafor tenker jeg 

Anonymkode: 2d4b8...cbb

Tenk når det blir et ork å ta på et par sko, ei jakke og gå seg en tur ut for å få prate i fred. Helt utrolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...