Gå til innhold

Noen som har erfaring med å leie hus privat på noen av Kanariøyene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått nok av denne jula så neste jul vurderer jeg å leie et privat hus for meg og familien. Ønsker helst å reise til en av kanariøyene. Helst Gran Canaria siden man har mange kjent folk der.

Tenkte på å leie for en hel månede og da regner jeg ca 15.000 kr inkludert strøm. Bør helst være eget basseng og hvertfall 2-3 soverom. Er jeg i nærheten av en pris som kan stemme? 15000 for 4 uker men da slippe unna hotell å felles arealer osv.

håper noen kan dele erfaringene sine :) godt nyttår. 

Anonymkode: c7f55...55c

Skrevet

Er vanskelig å leie privat i korte perioder på Kanariøyene, det er veldig strenge regler for privat utleie i korte perioder og utleier må drive med tilnærmet hotelstandard.

15.000 kroner holder knapt for en uke i høysesongene og da er det snakk om et knøttlite rom på de dårligste hotellene, basseng og 3-4 soverom er det bare å glemme til den prisen.

Du kan jo se om du finner noe på Airbnb men du må nok opp i 20.000 - 40.000 for en mnd.  

Anonymkode: bbd61...75a

• Liker 3
Skrevet

Vi har hus på Tenerife og kjenner flere som leier ut. Julen er høysesong og tror ikke du får leie noe særlig i 4 uker for 15 000. Vi ville aldri leid ut for den summen, tror nok du må regne med det for uken om du vil ha eget basseng f.eks. Vet et vennepar har hus de leier ut for rundt 7000 pr.uke, men ikke under juletiden. De har 5 soverom, svømmebasseng og kort vei til det meste. 

Anonymkode: 3d7a0...ad7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar. Har ikke reist særlig til utlandet siste 10-15 årene så lite erfaring. Skjønner at det er blitt veldig dyrt der med årene. Vil hvertfall tro det. 
Nå fikk jeg litt mer info :)

Anonymkode: c7f55...55c

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at du har så mange kjente på Gran Canaria.

Kan du ikke bare spørre de om å finne en bolig for deg da?

Anonymkode: 29c6b...b8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...