AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #61 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ingen har lidd pga religion, titalls millioner har blitt drept av ateister Anonymkode: 26b82...d98 Oi da Anonymkode: d1235...8c9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #62 Del Skrevet 30. desember 2021 Mange tulletråder her inne på kort tid. Anonymkode: d5d2c...eec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #63 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange tulletråder her inne på kort tid. Anonymkode: d5d2c...eec Uff ja. Og det dummeste vi gjør er å fôre trollet. Ikke vits å øse seg opp over dette vaset. Jeg logger av 😄 Anonymkode: d1235...8c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hero1 Skrevet 30. desember 2021 #64 Del Skrevet 30. desember 2021 Både Hitler og Stalin hadde bart. Var de onde pga dette? Eller var de onde fordi de begge var ateister? Begge påstander er like dumme! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #65 Del Skrevet 30. desember 2021 Hero1 skrev (18 timer siden): Både Hitler og Stalin hadde bart. Var de onde pga dette? Eller var de onde fordi de begge var ateister? Begge påstander er like dumme! Fordi de var ateister, en militant overbevisning på linje med andre politiske meninger som i sin ekstreme form gjør at man vil utrydde meningsmotstandere med vold. Det førte til titalls millioner drepte. Og det må ateister som deler deres ideologi holdes ansvarlig for. Anonymkode: 26b82...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. desember 2021 #66 Del Skrevet 30. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ingen har lidd pga religion, titalls millioner har blitt drept av ateister Anonymkode: 26b82...d98 Jeg er religiøs sjøl, og hater sånne trolletråder der ateister samles for å rakke ned på religiøse, men dette her... Led ingen da Ali erobret hele Midt-Østen, eller da Timur Lenk herjet India? Eller da Moghulene gjorde det samme? Eller da tyrkerne tok Konstantinopel og Balkan? Led ingen under Korstogene? Spesielt det mot katarene i Spania og Frankrike, der en million sivile døde? Men også da Jerusalem falt og krigshestene vadet i blod? Led ingen i Tredveårskrigen, da millioner - en tredjedel av Det Tyske Riket - døde? Eller i Den Engelske Borgerkrigen da over en halv million irer ble slaktet ned? Dette var religionskriger mellom katolikker og protestanter. Eller de som fikk revet ut hjertet som offer til solguden på aztekernes tempelpyramider, tusenvis i slengen? Eller når germanerne og kelterne kvalte folk og kastet dem i myra til ære for Nerthus eller Lugh, led de? Danskene gjorde dette med 3-400 krigsfanger ved en anledning. Og de bittesmå barna kartagenerne og Baal-dyrkerne i gamle Israel/Cana’an kastet i Molok-ovnene til ære for Baal Hadad, led de? Jeg kan godt fortsette. Og ja Mao og Stalin drepte mange, mange fler, men overgrep er overgrep. Endret 30. desember 2021 av Entern 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #67 Del Skrevet 30. desember 2021 Entern skrev (Akkurat nå): Jeg kan godt fortsette. Og ja Mao og Stalin drepte mange, mange fler, men overgrep er overgrep. Dine eksempler ble også begått av ateister på jakt etter land, makt og ressurser. Ingen av religiøse. Anonymkode: 26b82...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. desember 2021 #68 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dine eksempler ble også begått av ateister på jakt etter land, makt og ressurser. Ingen av religiøse. Anonymkode: 26b82...d98 Korsfarerne var ateister? Gustav II Adolf, som danderte hentesveisen som et kors var ateist? Oliver Cromwell, teokratisk Puritansk diktator, var ateist...!? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #69 Del Skrevet 30. desember 2021 Entern skrev (Akkurat nå): Korsfarerne var ateister? Gustav II Adolf, som danderte hentesveisen som et kors var ateist? Oliver Cromwell, teokratisk Puritansk diktator, var ateist...!? Misbruk av religion for egen vinning har skjedd i mange tilfeller ja, de som gjør slikt er ikke religiøse da det strider med troen. Anonymkode: 26b82...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #70 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi de var ateister, en militant overbevisning på linje med andre politiske meninger som i sin ekstreme form gjør at man vil utrydde meningsmotstandere med vold. Det førte til titalls millioner drepte. Anonymkode: 26b82...d98 En mening et ekstremt lite fåtall besitter. Det samme gjelder religion. Feilen ligger ikke i tro eller ideologi. Den ligger i menneskene som enkeltpersoner. Anonymkode: a67fb...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 30. desember 2021 #71 Del Skrevet 30. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Istedet for å rakke ned på TS, så bør dere vurdere argumentet hans. Det er vitenskapelig dokumentert at ateisme kan være helseskadelig. Årsaken til det er som følger: En gruppe ensomme religiøse mennesker har en tilhørighet til et religiøst samfunn. Det vil si at de kan oppsøke gudshus om de vil komme kontakt med andre likesinnede. En gruppe ensomme ikke-religiøse menneske har ikke tilhørighet til ett samfunn slik religiøse har. Det vil påvirke den psykiske helsen negativ forstand. Anonymkode: 9e3ea...9b6 Å være ateist betyr ikke nødvendigvis at man ikke har tilhørighet, spesielt ikke hvis man ikke er den eneste ateisten. Noen steder i verden har enkelte ateister organisert seg fordi deres mangel på tro gjør dem til en minoritet som i verste fall blir forfulgt og diskriminert. Folk kan samles om alle slags livsanskuelser, (mer eller mindre) åndelig praksis som meditasjon eller yoga, eller for så vidt en hobby. Det sagt, så har jeg selv erfart noen negative konsekvenser ved å miste troen. Det blir automatisk et skille mellom deg og de andre, som noen ganger kan være kleint. Derfor er jeg selektiv med hvem jeg deler min vantro med. Man kan bli møtt med både sorg og sinne og det er ikke hyggelig om de rundt deg tror du er fortapt osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 30. desember 2021 #72 Del Skrevet 30. desember 2021 Entern skrev (1 time siden): Jeg er religiøs sjøl, og hater sånne trolletråder der ateister samles for å rakke ned på religiøse, men dette her... Led ingen da Ali erobret hele Midt-Østen, eller da Timur Lenk herjet India? Eller da Moghulene gjorde det samme? Eller da tyrkerne tok Konstantinopel og Balkan? Led ingen under Korstogene? Spesielt det mot katarene i Spania og Frankrike, der en million sivile døde? Men også da Jerusalem falt og krigshestene vadet i blod? Led ingen i Tredveårskrigen, da millioner - en tredjedel av Det Tyske Riket - døde? Eller i Den Engelske Borgerkrigen da over en halv million irer ble slaktet ned? Dette var religionskriger mellom katolikker og protestanter. Eller de som fikk revet ut hjertet som offer til solguden på aztekernes tempelpyramider, tusenvis i slengen? Eller når germanerne og kelterne kvalte folk og kastet dem i myra til ære for Nerthus eller Lugh, led de? Danskene gjorde dette med 3-400 krigsfanger ved en anledning. Og de bittesmå barna kartagenerne og Baal-dyrkerne i gamle Israel/Cana’an kastet i Molok-ovnene til ære for Baal Hadad, led de? Jeg kan godt fortsette. Og ja Mao og Stalin drepte mange, mange fler, men overgrep er overgrep. Et godt svar, godt nok til at det er verdt å sitere i sin helhet selv om jeg egentlig bare har en tilleggskommentar 😃 Hvis man skal tro på Bibelen så har jo Gud drept langt flere enn Mao og Stalin til sammen. Syndefloden, alle Egypts førstefødte, de egyptiske soldatene som fulgte Moses og Isreaelittene gjennom Rødehavet, Midjanittene (bortsett fra jentebarn som Gud ville at Israelittene skulle ta som slaver), innbyggere i Sodoma og Gomorra, drap på alle Alamekitter, osv. osv. Nå vil sikkert mange kristne innvende at disse menneskene fortjente det. Det er etter mitt syn en meningsløs debatt jeg ikke er interessert i, men jeg vil hevde at uansett kan det ikke være tvil om at svært mange av disse menneskene måtte lide pga. religion, stikk i strid med tullepåstanden du også siterte i innlegget ditt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #73 Del Skrevet 30. desember 2021 Hero1 skrev (1 time siden): Både Hitler og Stalin hadde bart. Var de onde pga dette? Eller var de onde fordi de begge var ateister? Begge påstander er like dumme! Hitler var absolutt ikke ateist. Google hitler christianity Anonymkode: 31bfd...6cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #74 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Misbruk av religion for egen vinning har skjedd i mange tilfeller ja, de som gjør slikt er ikke religiøse da det strider med troen. Anonymkode: 26b82...d98 Ja dette er typisk ansvarsfraskrivelse man ofte ser fra religiøse mennesker. Anonymkode: b5561...67a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 30. desember 2021 #75 Del Skrevet 30. desember 2021 (endret) Det er tungt å leve i et tomt univers. Det er ingen engler eller Tolkien karakterer der. Men jeg tenker slik: det er best å alltid anta det verste, for da blir man gledelig overrasket hele tiden. Hvis jeg vet livets slutt våkner opp i et paradis, så har jeg betingelse. Det må ikke være jomfruer der. Jeg vil folk med erfaring i senga. Endret 31. desember 2021 av Michaelhe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #76 Del Skrevet 30. desember 2021 Om det skulle finnes en Gud, så håper jeg virkelig at det ikke er den psykopaten kristne tror på. Anonymkode: b5561...67a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 30. desember 2021 #77 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hitler var absolutt ikke ateist. Google hitler christianity Anonymkode: 31bfd...6cd Hitler? Hvilken religion tilhørte han tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 30. desember 2021 #78 Del Skrevet 30. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om det skulle finnes en Gud, så håper jeg virkelig at det ikke er den psykopaten kristne tror på. Anonymkode: b5561...67a Kristne har et slags sm-forhold til gud. PIsk og pin meg fordi jeg er så slem etc. Kodeordet er "Amen". Endret 30. desember 2021 av Michaelhe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #79 Del Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hitler var absolutt ikke ateist. Google hitler christianity Anonymkode: 31bfd...6cd Ja, gjør det: https://www.washingtonpost.com/history/2019/04/20/hitler-hated-judaism-he-loathed-christianity-too/ Ateisten Hitler hatet kristne og andre religiøse, som han sendte i konsentrasjonsleirer og drepte. Anonymkode: 26b82...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #80 Del Skrevet 31. desember 2021 Jeg vil heller si det er motsatt. Det er så ufattelig mange kriger og drap og så mye hat som kommer fra religion og uenighet om religion. Verden hadde vært et mye bedre sted ute religion. Anonymkode: edfe8...267 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå