Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_chris_*
Skrevet

Jeg er da en mann, men jeg trenger å få svar på noe. Håper det er greit? Jeg skal kjøpe en ring til kjæresten min, men jeg vet ikke noe om hvordan størrelser som finnes. Har vurdert å kjøpe en ring på internett. Vil ikke spør kjæresten min om det, da kan hun få en mistanke og det er ikke meningen. Hvordan ring størrelser har vi i Norge? Hva vil den størrelsen si(cm)? Det kan hende jeg kjøper fra utlandet, så hvis noen vet hva en norsk ringstørrelse er i andre utenlandske størrelser så hadde d vært veldig fint, som us størrelse, uk størrelse eller europeisk størrelse.

Tusen takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vet du hvilken størelse hun bruker?

Hvis ikke kan du prøve en av hennes ringer på lillefingeren og merke deg hvor langt inn på fingeren den går.

Så gå til en gullsmed, der har de ringmaler hvor man sjekker størelser.

Da kan du jo spørre litt om størelser osv.

Lykke til

Skrevet

Hm. Jeg tenker ikke gifte eller meg eller noen men lurer på om man kan gå med et smykke (ring) i fra syttenhundretallet og få det endret uten at verdien synker?

Det kan man vel neppe?

Skrevet
Hm. Jeg tenker ikke gifte eller meg eller noen men lurer på om man kan gå med et smykke (ring) i fra syttenhundretallet og få det endret uten at verdien synker?

Det kan man vel neppe?

Hvis du bare skal endre størrelsen? Jo, da tror jeg ikke verdien synker. Du kan også få sølv repartert uten at det blir mindre verdt, men sørg for å forhøre deg med de som skal gjøre endringen/reparasjonen først for å være sikker.

Skrevet

jeg har ikke store peilinga på ringstr, men jeg vet at man regner diametern på ringen i mm.. så for å få en liten pekepinn på ringstr, så kan du jo måle diameteren?

Skrevet

Hei

Du bør tjuvlåne en av ringene til kjæresten din å få den målt hos en gullsmed.

Ringmålene de har hos gullsmed viser både de målene vi bruker i norge og 'utenlandske' (cm mål) mål slik at du kan få begge.

Vet ikke helt enheten på de målene vi bruker i norge, men en typisk damaestørrelse ligger mellom 50-55

Lykke til med ringkjøp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...