Lilly Skrevet 14. oktober 2002 #21 Skrevet 14. oktober 2002 Sirkeline Du har ikke tilfeldigvis lest "himmelske samtaler"? :D Er inneforstått med hva du sier og kan vel si jeg på et vis skjønner det men jeg fatter det likevel ikke...... Hvis du skjønner hva jeg mener? Dette ble rot det! Er enig i at det kunne vært en ide med et eget forum. Men har skjønt det slik at Gry foreløpig ikke vil utvide med flere emner. Heldigvis så er det jo mulig å diskutere slikt her. Har egentlig mye jeg vil si om dette temaet, men det er så vanskelig å skrive ned det jeg tenker/tror på en kort og grei måte som folk flest vil forstå. Jeg får sette meg i tenkeboksen og se om jeg finner noen forståelige formuleringer....... *tenke tenke* Lilly
Sirkeline Skrevet 15. oktober 2002 #22 Skrevet 15. oktober 2002 Joa Lilly, det har jeg. :D Fantastiske bøker som har hjulpet meg til å forstå mer av det jeg ikke visste. Og fått meg til å innse at det er så uendelig mye mer å lure på! Har du lest bøkene? Jeg høres kanskje "frelst" ut, av "Himmelske samtaler". Men det er vel de eneste bøkene jeg har lest, som forklarer på en vettug måte. Holder på med den 3. boka nå. Men ang. hjelpere som dette tema egentlig omhandler, hadde jeg en opplevelse for 10 år siden. Jeg sto i stua på hybelen min, rommet hadde et vindu. Det var mørkt ute og lys på inne, ergo var det tingene inne jeg så. Jeg holdt på med et eller annet, og kaster et blikk i vinduet i farta. Like bak meg så jeg en tydelig mannskikkelse, høy og lyst hår. Jeg ser en gang til, men da var han borte for mine øyne. Det merkeligste var følelsen jeg fikk idet jeg så ham, han representerte en voldsom trygghetsfølelse. Hmmm......kan aldri glemme den opplevelsen. :o :o :o :o :o :o :o
Salina Skrevet 15. oktober 2002 #23 Skrevet 15. oktober 2002 Måtte bare dele med dere at jeg var på messa, og en av mine hjelpere er en engel.... Finnes det noe mer spennende? Det bekrefter bare min og mammas mistanke, for etter jeg fikk tatt en analyse fikk jeg vite om disse 2 hjelperne mine.... Og den ene var så veldig energi full... (Om jeg kan si det slik) Han vistes som en slags blå "stripe" på min høyre side... Han sa at jeg var veldig godt beskyttet..... Noe som er meget betryggende å høre for lille meg... :D
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2002 #24 Skrevet 15. oktober 2002 Jeg digger virkelig dette samtaleemnet :D Du var heldig Salina, som fant ut mer om hjelperene dine. Det hadde jeg også gjort, om det ikke var så UTROLIG dyrt å prøve det på messa her i Tromsø. Vet liksom ikke hvem jeg skal ta kontakt med for å finne ut mer. Det dumme er at de på liv og død skal pumpe oss for x antall hundrelapper hver gang det er snakk om å forske på dette. Man skal da ikke være nødt å betale for å få vite mer om de guidene man vet man har, som er en del av oss selv og livet vårt. Jeg tør vedde på at vi har betalt waaay mer enn det vi hadde trengt..... Men men. Spåerne skal jo leve de og. Men likevel!!.....Jeg blir oppgitt........
-zloty Skrevet 16. oktober 2002 #25 Skrevet 16. oktober 2002 Dette er det største lureriet jeg har hørt på lenge. Verden vil bedras og da blir den det. Hvor er hjelperne til alle de som dør i trafikken, Bali, 11 sept 01, 2 verdenskrig? osv osv osv Dette aura, hjelpere ol. hva er det godt for? Kan noen komme med eksempler på hva en "hjelper" noensinne har gjort for en? Har inntrykk av at dette er en interesse spesiellt laget for kvinner?
Gjest Janna Skrevet 16. oktober 2002 #26 Skrevet 16. oktober 2002 Du Kurgan, les litt mer om disse hjelperne før du kommer med sånne utsagn som "hvor er de når folk dør i krig og ulykker" osv osv osv... De er ikke allmektige. Jeg har akkurat funnet ut at dersom det koster meg noe som helst å gå på den messa så gidder jeg ikke. Har for det første ikke råd akkurat nå (baby i anmarsj som dere vet, mye som skal kjøpes inn!) og for det andre så vet jeg til og med navnet på hjelperen min (vet ikke om jeg har flere, men det tror jeg nok) og vet at han er der; trenger liksom ikke bekreftelse fra noen utenfra på akkurat det. Dessuten kjenner jeg han Hai Lee Yang fyren litt, så jeg hadde fått god pris der dersom jeg ville bli spådd på kinesisk vis :blunke: En ting jeg er kjempespent på er hvem som blir hjelperne til ungen min. Om jeg får vite det. Han vil i vertfall bli beskyttet, ser nesten for meg at de står rundt senga hans og passer på den lille gutten min!! *smelt*!! Og en ting til, dette er helt naturlig for meg; likeså det er naturlig for enkelte andre å lese avisa mens de driter... Og jeg er ikke særlig religiøs av meg heller. Men akkurat dette vet jeg litt om. Føler ikke at jeg trenger å forklare noen det heller, enten så vet man eller så vet man ikke. De som ikke vet får ha skepsisen sin heeelt i fred for meg! Håper de da kan akseptere også at det faktisk finnes mennesker som vet litt om paranormale fenomener men ikke har håndfaste bevis. Det er nemlig ikke det som er hovedpoenget med bl.a hjelperne. De bare ER der.
Sirkeline Skrevet 16. oktober 2002 #27 Skrevet 16. oktober 2002 ....og hvem har sagt at det er så forferdelig å dø fra denne verden? Kanskje det er det beste som kan hende et menneske!!? Dessuten er vi mennesker født med fri vilje, på godt og vondt. Så hvorfor skal noen legge seg i hva vi opplever og gjør i livet vårt? Dette var bare et kort innlegg, har litt dårlig tid akkurat nå!! :D
Lilly Skrevet 16. oktober 2002 #28 Skrevet 16. oktober 2002 Sirkeline. Jada. har lest alle tre + "Vennskap med Gud" Er helt enig i at serien er suveren. Har lest mange bøker i den kategorien. men mener absolutt at denne serien utmerker seg. Har kjøpt alle bøkene bare med det formål å låne dem videre til andre Men en ting som er litt synd er at mange lar seg skremme av "Gud" og "himmel" når det gjelder disse bøkene. Jeg er ikke kristen, men har funnet min egen tro basert på mine egne erfaringer og overbevisninger. Derfor har jeg litt problemer når folk spør om jeg tror på Gud. Det gjør jeg nemlig ikke ut fra den beskrivelsen som vanligvis gis av hva Gud er. Men min egen oppfatning passer derimot godt med beskrivelsen i disse bøkene. Når det gjelder hjelperene så har jeg 2 stk. Kan fint komunisere med dem, men får ikke svar på ALT jeg måtte lure på av den grunn. Men er jeg i tvil ang en situasjon så har jeg fått hjelp mer enn EN gang. Har bare sett den ene av dem. Men har noen få ganger også sett andres hjelpere. Salina. Engler er spennende ja En av de gangene jeg så en annens hjelper var det faktisk en engel. Nå varierer det jo hvordan man "ser" disse. Din ble tydeligvis sett som en blå stripe. I mitt tilfelle så jeg noen fantastiske "vinger". Jeg var ikke klar over det på forhånd, men vedkommende hadde faktisk tidligere blitt fortalt at hun hadde en engel som hjelper. Hva folk vil tro og ikke tro er som tidligere sagt ganske uvesentlig. Om man har hjelpere er ikke avhengig av om man tror på dem. De er der åkke som. Vinga. Desverre så må man nok ut med penger for å gå påmessen ja. I fjor kostet det 120 kr å komme inn på messen i Oslo. Men har da tilgang til alle foredrag, konserter o.l. Men det man evt vil prøve fra "utstillerene" må man betale for. Lilly
jordbær Skrevet 16. oktober 2002 #29 Skrevet 16. oktober 2002 Det ble ikke helt slik jeg forventet det.. Her kommer alt på nytt: For dem som er intressert i et alternativt forum, så finner dere dette her: http://www.nepolia.com/forum2/phpBB2/index.php (dumme meg som klusser til alt. Moderator: Du kan gjerne slette det forige innlegget mitt;D)
Gjest Janna Skrevet 16. oktober 2002 #30 Skrevet 16. oktober 2002 Jeg har bestemt meg: Går IKKE på alternativmessa.
Salina Skrevet 16. oktober 2002 #31 Skrevet 16. oktober 2002 Kurgan: For min del kan du mene hva du vil, men for meg er dette en del av mitt liv. Du kan bare tro at jeg er helt rar... Hvis det var meningen at mitt liv skulle ta slutt ville de ikke stoppet meg. Men det er trygt å vite at jeg ikke er alene. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har følt at de var der for meg, når jeg er trist er de der. Om du tror på meg når jeg sier dette eller ikke er ikke så farlig. For jeg forstår jo at alle ikke kan ha samme tro. Så spennende at du har sett/ser Lilly!! Det var virkelig spennende!! Jeg har bare opplevd å se skygger. Det er slik av og til, her i det gamle huset vårt... :D Men de passer vel bare på...
Sirkeline Skrevet 16. oktober 2002 #32 Skrevet 16. oktober 2002 Jeg har aldri kalt meg "kristen", for jeg har aldri villet sammenligne meg med noen som går i en "gruppe", og blir fortalt hva de skal tro på. Synes med andre ord mange troende har tykke skylapper. Tror det gjelder å finne sin egen vei, og stå for den. Alt er forsvarlig "tro", så lenge man har resonnert seg fram til det selv. Men så lenge man melder seg inn i en menighet (eller parti for den sakens skyld), skal man ikke mene noe annet enn det som står skrevet og vedtatt. Og helst ikke begynne å tenke. Jeg synes det er merkelig at mennesker idag kan tro på enkelte banale ting, som f.eks. Jomfru Maria. Altså; JOMFRU!? :oops: Men nå prater jeg vel litt imot meg selv, når jeg kritiserer andres oppfatning. Problemet er; er det de tror på, logisk for dem selv? Lilly Den andre boka du nevnte, er den skrevet av samme forfatter? Min oppfatning av Gud, stemmer også godt overens med slik det er forklart i "Himmelske samtaler". Gud er alt, så enkelt. Ingen enhet som sitter på en trone et eller annet sted, og skal bestemme om vi har vært snille eller slemme. :evil: Vi mennesker må slutte med å spørre hvorfor skjer ditt og datt, og hvor er Gud oppi alt dette. Han har skapt seg selv (og oss) èn gang, og da er det opp til oss hva vi vil gjøre. ÅRSAK og VIRKNING. Dette ble kanskje tungt og langt, men jeg er ENGASJERT.
Gjest Fiskefrøken Skrevet 26. oktober 2002 #33 Skrevet 26. oktober 2002 Hei! Nå er det ikke slik at jeg sitter på noen fasit, men jeg har lyst å komme med et innspill angående hvorfor du Rabalder har så mange hjelpere. Så får du vurdere selv. Jeg tror at vi har vanligvis bare en eller to Skytsengler/Guider/hjelpere som følger oss hele livet. Han/hun sørger for at du følger din "livsplan" fra et karmisk og spirituelt perspektiv (du har fri vilje, men om du f.eks holder på å gå ut i veien foran en buss og det ikke er din "tid" til å dø så hjelper han/hun deg.) Du har selv satt opp din livsplan, og han/hun bestemmer ikke over deg, men er alltid til stede når du har det som verst. Han/hun er ikke der for hjelpe deg gjennom dagligvlivets trivialiteter og småproblem, men for å guide deg (om du ber om det) gjennom vonde tider og styrke deg i motgang. I tillegg har vi såkallte praktiske hjelpere. Vi kan ha mange av de, og de er vanligvis bare tilstede i perioder. Jo større innsikt, jo "høyere" utviklede guider får vi. Vi kan aldri få en guide som har mindre erfaring og er lavere utviklet enn oss selv. En annen ting er at vi kun kan motta det vi selv inneholder, dermed kan vi ikke kommunisere med vesner som er mye høyere utviklet enn oss selv. Vi ville praktisk talt ikke forstå hva de meddelte. (tenk bare hvor vanskelig det er å forklare et lite barn "voksne" sannheter, de har ikke sjans til å følge ressonementene uansett hvor mye de vil, de har ikke grunnlaget for å forstå) Når vi utvikles spiritiuelt vil vi gradvis oppnå kontakt med vesner (guider/mennesklige mentorer/avdøde (altså ikke gjenferd med mennesker på den andre siden) som er høyere utviklet. Du skal ikke tro på alt avdøde sier (f.eks gjennom medium eller spirtisme) eller det synske sier, fordi de kommuniserer kun med vesner på den andre siden som ressonerer med deres eget utviklingsnivå. Sannheten er relativ, og det som kommer gjennom paranormale kanaler er ikke nødvendigvis mer sant enn det som kommer gjennom verdslig erfaring. Men tilbake til de praktiske guidene, for de er ikke noe spørsmål for lite eller noe problem for skuslete. De kan hjelpe oss, støtte oss og bistå oss i utviklingen av talenter og evner. Det er bare å spørre og du vil få svar, men ikke tro at du alltid vil få svar slik du forventer. Guidene har valgt oss fordi de har erfaringer vi kan ha bruk for, og det er også veldig positivt for deres utvikling å være oss til hjelp. De ser alt i fra ett annet perspektiv, og er fullt ut klar over vår livsplan og derfor blir ikke alle våre ønsker oppfyllt. Men mange ønsker er jo bare flyktige, så vi bør være glad for det (hehe). Altså, Rabalder, du trenger ikke ha mange guider fordi du er ekstra utsatt for fare. Noen har en allsidig praktisk guide, andre har hele grupper (slik som du har). Har du et talent du ikke har utviklet tilstrekkelig, eller står du foran oppgaver som du ikke har gått løs på? Om du aner hva som du er "ment" for, så gjør det, hvis ikke, be om et hint. Det kan bli utrolig givende for deg. Klem, Fiskefrøken
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2002 #34 Skrevet 26. oktober 2002 Takk for det fine svaret, fiskefrøken Det var til kjempestor nytte. Men det har mange av de andre svarene også vært!!! Tusen takk! Nei jeg har ikke spurt dem om hva jeg er her for. Har jeg ikke turt. Hvordan gjør man det?.... Har jo skjønt det at alle de 8 er her for å kunne hjelpe meg. Kan jo hende at det er fordi jeg akkurat har vært gjennom et sårt brudd, sa opp jobben og må lete ny, og at jeg er nødt å finne ny plass å bo? Vet ikke. Men det er jo bare de praktiske tingene. De finner jeg jo ut av.... Eller? Ellers så vet jeg ikke om så mye for tida. Hun som så etter hjelperene mine, sa til meg at jeg kunne få vite mer om dem, spørre spørsmål og slikt, men jeg hadde ikke mere penger på meg da. Det kosta jo flesk og mere til!! :o Synes hun dama var litt snar å kreve penger av meg, så jeg må innrømme at jeg var bittelitt skeptisk til det hele. Men i og med at jeg har troen på disse, så vil jeg finne ut mere om dem. Vet bare ikke hvor. Det er vel noe jeg må ta etterhvert som jeg får sjansen, antar jeg.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå