Gå til innhold

Kjøpte bukse fra Zara på salg ( på nett ) og det var hull i buksen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte en bukse nå på salg over ett, jeg henter pakken og mottar en bukse med hull i ( sømm )

i tillegg er det ikke sendt med angrerettskjema som vanlig, noen som vet hvordan jeg da kan bytte den?

Anonymkode: 5dcae...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Last ned et angrerettskjema på nettet og send buksen i retur.

Evt. send dem en mail og be om å få tilsendt angrerettskjema.

Anonymkode: 37e32...e90

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Last ned et angrerettskjema på nettet og send buksen i retur.

Evt. send dem en mail og be om å få tilsendt angrerettskjema.

Det går ikke an å laste ned et angrerettskjema fra Zara.no

de kan ikke bare sende folk varer med hull i -uten angrerettskjema, det har alle seriøse nettbutikker jeg har handlet i gjort.

Sender den pent tilbake til adressen de oppgir.

De gjør det faktisk vanskelig for folk å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

de kan ikke bare sende folk varer med hull i -uten angrerettskjema, det har alle seriøse nettbutikker jeg har handlet i gjort.

https://www.regjeringen.no/no/dokument/dep/bld/skjema/skjema-2/skjema-om-angrerett/id614564/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, angrerettsskjema er jo noe annet - det er jo rett og slett hvis du bare ombestemmer deg og ikke vil kjøpe varen likevel. 

Her er det jo noe feil med produkter, og dermed er det snakk om reklamasjon - da er det selger som skal være konstnadene ved retur og alt rundt byttet. 

Jeg ville ha sendt en mail til selger og forklart situasjonen, sannsynligvis får du tilsendt returlapp og forklaring på hva du skal gjøre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

De har jo åpenbart ikke sendt ødelagt vare med vilje...?

Angrerettskjema trenger du ikke, du skal reklamere for varen, ikke benytte deg av angrerett. Det er vel lettere å kontakte dem direkte enn å opprette tråd her?

Anonymkode: 9cea3...6f6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De har jo åpenbart ikke sendt ødelagt vare med vilje...?

Angrerettskjema trenger du ikke, du skal reklamere for varen, ikke benytte deg av angrerett. Det er vel lettere å kontakte dem direkte enn å opprette tråd her?

Nei,  bare sender den rett tilbake NÅ, har ikke tid eller tålmodighet når de sender meg noe med HULL og UTEN angrerettskjema.

Hva så om jeg opptretter en tråd her?????? en forbrytelse eller? pass dine egne saker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei,  bare sender den rett tilbake NÅ, har ikke tid eller tålmodighet når de sender meg noe med HULL og UTEN angrerettskjema.

Hva så om jeg opptretter en tråd her?????? en forbrytelse eller? pass dine egne saker.

Hvis du kontakter dem så refunderer de deg sikkert med en gang, uten at du trenger kaste bort masse tid. Jeg svarer bare på en åpen tråd med tips - skjønner ikke hvorfor du er så aggressiv?

Du trenger ikke skjema for en reklamasjon, så ser ikke helt hvorfor mangelen på et skjema har noe med din tidsbruk å gjøre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De har ikke sendt deg noe med hull i med vilje - og selv om angrerettsskjema riktignok skulle ha vært med (men sannsynligvis ligger den som vedlegg i bekreftelsesmailen du fikk etter bestillingen ble lagt inn) så er det uansett ikke angrerettsskjema som er det riktige i dette tilfellet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zara har klær med hull hengende i butikken også. De gjør det neppe med vilje men ingen av de ansatte sørger for å fjerne hullete klær - og det er med vilje.

Anonymkode: 4398f...0cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du kontakter dem så refunderer de deg sikkert med en gang, uten at du trenger kaste bort masse tid. Jeg svarer bare på en åpen tråd med tips - skjønner ikke hvorfor du er så aggressiv?

Du trenger ikke skjema for en reklamasjon, så ser ikke helt hvorfor mangelen på et skjema har noe med din tidsbruk å gjøre.

Beklager, holder på med prosjekt ved siden og har tidspress😅😂😅

Tusen hjertelig takk for at dere gadd og svare meg, får ta meg en luftetur;)

Fant byttedingsen og printet den ut, klistret det på returposen og. volia det er ute av av verden🌸

Godt nyttår til alle fine der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så sender Zara aldri med returlapp, denne må printes selv. En av svakhetene med businessen deres…

Men retur er alltid gratis da! Det er bra 

Anonymkode: 88d6b...4d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Til info så sender Zara aldri med returlapp, denne må printes selv. En av svakhetene med businessen deres…

Men retur er alltid gratis da! Det er bra 

Anonymkode: 88d6b...4d0

Printet ut returlappen, men måtte betale frakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 2.44):

Printet ut returlappen, men måtte betale frakten.

Du gjorde det dessverre helt feil. Man skal ikke benytte angreretten når man får en defekt vare, og man skal aldri betale porto. Reklamasjon og retur er to forskjellige ting.

Anonymkode: 660b2...009

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.1.2022 den 13.49):

Du gjorde det dessverre helt feil. Man skal ikke benytte angreretten når man får en defekt vare, og man skal aldri betale porto. Reklamasjon og retur er to forskjellige ting.

Anonymkode: 660b2...009

Ok, takk for opplysninger om det.🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, men den er sendt tilbake.. så slik er det.

De har sikkert ikke visst det var hull i buksen når de sendte den.

Takk for alle svar🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...