AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Hva er det beste produktet dere har erfaring med mot sorte prikker og store porer på nesa? Og hva er den beste fuktighetskremen dere vet om for ansiktet. Jeg har litt tørr hud, men trenger en fultighetskrem jeg også kan bruke på nesa der jeg har en tendens til å få tilstoppede porer. Takk for svar😊 Anonymkode: cad4b...b0d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Jeg tror ikke at noen produkter hjelper noe særlig. Prikkene er jo under huden. Ansiktsbehanding derimot... Anonymkode: 56673...1a8 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Syrepeeling funker De sorte prikkene er ikke under huden, de er den oksiderte toppen av hudormer tror jeg? Uansett, de peelingene tar de bort på noen gangers bruk. The ordinary glycolic toner som jeg bruker nesten hver kveld, og (om huden din tåler det) AHA 30% + BHA 2% peeling solution (den er helt rød) på to ganger i uka. Du bør bruke en krem uten parfyme, jeg bruker the ordinary sin åså. Dette er ikke ekspert tips altså 😄 Men dette funker for meg. Anonymkode: a9b6c...afb 4
Gjest hellokitty Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 Jeg bruker sånne nosestrips som tar hudormer + peeling og scrub
Roci Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva er det beste produktet dere har erfaring med mot sorte prikker og store porer på nesa? Og hva er den beste fuktighetskremen dere vet om for ansiktet. Jeg har litt tørr hud, men trenger en fultighetskrem jeg også kan bruke på nesa der jeg har en tendens til å få tilstoppede porer. Takk for svar😊 Anonymkode: cad4b...b0d Sorte prikker/hudormer består av overskuddstalg og døde hudceller. Porestørrelsen får du ikke gjort noe med, men "rene" porer er mindre synlige enn tilstoppede porer. Vær nøye med rens, spesielt dersom du bruker sminke. Prøv et produkt med BHA (salicylsyre), f.eks. fra Paula's Choice som har prøvestørrelser til en rimelig penge. BHA løser opp hudormene og forebygger dannelsen av nye ved å balansere talgproduksjonen. En god fuktighetskrem for tørr og uren hud er denne. Vær forsiktig med "nosestrips" da disse faktisk kan strekke huden i en slik grad at porene utvides ytterligere. Endret 30. desember 2021 av Roci 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 55 minutter siden, AnonymBruker said: Syrepeeling funker De sorte prikkene er ikke under huden, de er den oksiderte toppen av hudormer tror jeg? Uansett, de peelingene tar de bort på noen gangers bruk. The ordinary glycolic toner som jeg bruker nesten hver kveld, og (om huden din tåler det) AHA 30% + BHA 2% peeling solution (den er helt rød) på to ganger i uka. Du bør bruke en krem uten parfyme, jeg bruker the ordinary sin åså. Dette er ikke ekspert tips altså 😄 Men dette funker for meg. Anonymkode: a9b6c...afb Tusen takk for svar😊 ville du begynt med toneren først (er det mulig at det blir bra med bare denne), eller ville du kjørt på med AHA 30% + BHA 2% peeling solution i samme slengen? Er den sistnevnte der ett produkt? Anonymkode: cad4b...b0d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 47 minutter siden, Roci said: Sorte prikker/hudormer består av overskuddstalg og døde hudceller. Porestørrelsen får du ikke gjort noe med, men "rene" porer er mindre synlige enn tilstoppede porer. Vær nøye med rens, spesielt dersom du bruker sminke. Prøv et produkt med BHA (salicylsyre), f.eks. fra Paula's Choice som har prøvestørrelser til en rimelig penge. BHA løser opp hudormene og forebygger dannelsen av nye ved å balansere talgproduksjonen. En god fuktighetskrem for tørr og uren hud er denne. Vær forsiktig med "nosestrips" da disse faktisk kan strekke huden i en slik grad at porene utvides ytterligere. Takk for gode tips😊 Er Paulas choice bedre enn the Ordinary etter din mening? Eller andre som har erfaring med begge? Anonymkode: cad4b...b0d
Gjest Trøst Skrevet 30. desember 2021 #8 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tusen takk for svar😊 ville du begynt med toneren først (er det mulig at det blir bra med bare denne), eller ville du kjørt på med AHA 30% + BHA 2% peeling solution i samme slengen? Er den sistnevnte der ett produkt? Anonymkode: cad4b...b0d Det er ett produkt. To ganger i uken syns jeg høres altfor mye ut, dette er en sterk syremaske som kan gjøre vondt verre om du bruker den for ofte. En gang i uken er absolutt nok - og spesielt om du i tillegg bruker syrer i ansiktet ellers i uken. Viktig at du bruker tid på å venne huden til syrer. Husk for all del å bruke solkrem når du har slike produkter i hudpleierutinen din! Syrer gjør huden mer sensitiv mot sollys, og poenget med å bruke syrer forsvinner om du ikke samtidig beskytter huden mot sol. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk for gode tips😊 Er Paulas choice bedre enn the Ordinary etter din mening? Eller andre som har erfaring med begge? Anonymkode: cad4b...b0d Paula's Choice sine BHA produkter er produkter som skal påføres huden og ikke vaskes av. Masken fra The Ordinary skal vaskes av etter noen minutter. Det er mange som er fornøyd med Paula's Choice 2% BHA Liquid Exfoliant. Konsistensen på denne er tynn, minner om en toner, men de har også en gel som passer bedre for de med tørr hud. Personlig liker jeg ikke syremasken fra The Ordinary. Jeg syns den er for sterk, og ikke minst unødvendig om jeg fra før bruker serum med AHA og BHA.
flusa Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 For min egen del, hjalp det når jeg begynte å rense huden morgen og kveld☺ 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #10 Skrevet 30. desember 2021 Jeg pleier bruke ordinary sin glycolic acid på en bomullspad og gni på nesa og evt. andre plasser jeg begynner å få hudormer og det funker kjempebra for min del. Veldig kjapt og enkelt sammenlignet med ansiktsmasker og andre remedier som må vaskes av. Jeg bruker glycolic acid ca to ganger i uken, samt fuktighetskrem fra cosrx og Clinique og kan nesten ikke huske å ha hatt så fin hud om vinteren før. Bruker også glycolic acid på armene (keratosis polaris) og leggene og har merket veldig forbedring - mykere hud! Anonymkode: dbc9c...8e4 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #11 Skrevet 30. desember 2021 6 hours ago, Trøst said: Det er ett produkt. To ganger i uken syns jeg høres altfor mye ut, dette er en sterk syremaske som kan gjøre vondt verre om du bruker den for ofte. En gang i uken er absolutt nok - og spesielt om du i tillegg bruker syrer i ansiktet ellers i uken. Viktig at du bruker tid på å venne huden til syrer. Husk for all del å bruke solkrem når du har slike produkter i hudpleierutinen din! Syrer gjør huden mer sensitiv mot sollys, og poenget med å bruke syrer forsvinner om du ikke samtidig beskytter huden mot sol. Paula's Choice sine BHA produkter er produkter som skal påføres huden og ikke vaskes av. Masken fra The Ordinary skal vaskes av etter noen minutter. Det er mange som er fornøyd med Paula's Choice 2% BHA Liquid Exfoliant. Konsistensen på denne er tynn, minner om en toner, men de har også en gel som passer bedre for de med tørr hud. Personlig liker jeg ikke syremasken fra The Ordinary. Jeg syns den er for sterk, og ikke minst unødvendig om jeg fra før bruker serum med AHA og BHA. Hvilken solkrem vil du anbefale, som ikke gjør huden uren/tetter porene? Anonymkode: cad4b...b0d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #12 Skrevet 30. desember 2021 Er det noen som har tips om produkter som gir glød i ansiktet også? Fuktighetskrem, serum eller annet? Jeg er ganske blek og gusten, kunne tenkt meg å få litt friskhet i ansiktet. Anonymkode: cad4b...b0d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #13 Skrevet 30. desember 2021 Jeg ønsker også å bli kvitt svarte prikker, vil The ordinary glycolic toner være nok for å få bukt på problemet? Jeg har ei stor veldig stor pore, noen tips til hvordan den kan fjernes? Kan man gjøre det hos hudpleier, kirurgisk, produkter? Anonymkode: 9d1b9...97d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #14 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ønsker også å bli kvitt svarte prikker, vil The ordinary glycolic toner være nok for å få bukt på problemet? Jeg har ei stor veldig stor pore, noen tips til hvordan den kan fjernes? Kan man gjøre det hos hudpleier, kirurgisk, produkter? Anonymkode: 9d1b9...97d Stor pore kan reduseres med laser, fungerer veldig bra Anonymkode: 2ec71...b4a
Roci Skrevet 30. desember 2021 #15 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for gode tips😊 Er Paulas choice bedre enn the Ordinary etter din mening? Eller andre som har erfaring med begge? Anonymkode: cad4b...b0d Jeg foretrekker PC foran TO, men du må finne ut hva som gir best resultater for din hud. Enig med @Trøst om at den AHA/BHA-masken er heftige saker og bør brukes med forsiktighet.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Stor pore kan reduseres med laser, fungerer veldig bra Anonymkode: 2ec71...b4a Hvor mye koster noe slikt? Anonymkode: 9d1b9...97d
HederaHelix Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 Liquid peel fra The Body Shop,reddet huden min!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #18 Skrevet 30. desember 2021 Er det vanlig med januarsalg på hudpleieprodukter (f.eks Paulas choice og The Ordinary), eller kan jeg likeså godt bestille i dag? Anonymkode: cad4b...b0d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #19 Skrevet 30. desember 2021 Er det noen som har erfaring med fuktighetskremen The ordinary natural moisturizing factors + HA? Hvilket serum ville dere eventuelt kombinert denne med? Jeg trenger mer fukt over hele ansiktet, men viktig at den ikke tetter porene på nesa. Tenker å kombinere med en syre mot tette porer. Når bruker man typisk syre vs serum? Først rens, så syre der det trengs, så serum, så fuktighetskrem? Eller skal man ikke bruke syre og serum samtidig? Anonymkode: cad4b...b0d
Roci Skrevet 31. desember 2021 #20 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det noen som har erfaring med fuktighetskremen The ordinary natural moisturizing factors + HA? Hvilket serum ville dere eventuelt kombinert denne med? Jeg trenger mer fukt over hele ansiktet, men viktig at den ikke tetter porene på nesa. Tenker å kombinere med en syre mot tette porer. Når bruker man typisk syre vs serum? Først rens, så syre der det trengs, så serum, så fuktighetskrem? Eller skal man ikke bruke syre og serum samtidig? Anonymkode: cad4b...b0d Jeg har prøvd den, og for min del ga den ikke tilstrekkelig fukt. Men vet mange liker den, så det er jo bare å prøve🙂 Syre er et virkestoff/ en ingrediens, mens serum er en produkttype, typisk mer tyntflytende enn en krem, men mer tyntflytende enn toner/essens. Det finnes serum med såkalte aktive ingredienser, som syrer, retinoider, C-vitamin, niacinamid etc,, disse virkestoffene bør som hovedregel ikke brukes samtidig. Andre serum kan være rene fuktserum, disse inneholder gjerne hyaluronsyre (som ikke er en syre tross navnet) collagen eller glycerin, eller en kombinasjon av disse. Denne typen serum kan fint kombineres med produkter med aktive virkestoffer. Man kan dermed fint bruke to serum samtidig, f.eks. et serum med BHA og et fuktserum. Ellers er det vanlig å bruke produktene i rekkefølge fra tynneste til tykkeste konsistens, og alltid starte med rens. Vær forøvrig obs på at dersom du f.eks. legger fuktserum før syreprodukt, så vil det danne en "buffer" mot syren og gjøre den mindre effektiv. Det kan være fint i begynnelsen når huden ennå ikke er vant til syrer, og hvis man har litt sensitiv hud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå