Gå til innhold

gaver til 3-åring...får barn for mye leker?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jenta vår blir straks 3 år. slekt og venner ber om gaveønsker....og jeg kan ikke komme på så mye lurt. Klær har hun masse av, har kjøpt mye brukt som hun kan bruke i minst 3 år framover...leker er jo slevfølgelig populært, men hun har eldre søsken og har dermed en del bøker,puslespill,lego...Noen som har noen gode ideer å komme med. Gjerne ting som ikke er så kjempedyre. (50-200)

Jeg har tenkt at hun skal få en stor hoppeball fra oss. Noen som vet om en nettbutikk som selger slike?

Forresten et lite dillemma for meg dette at jeg egentlig ikke synes at barn trenger så masse leker og klær....det flyter jo fort over...vil at de skal være takknemlig for det de har og ikke ta det som en selvfølge at de skal ha alt de andre har osv.

samtidig så synes jeg jo det er kjekt at de får gaver til jul og bursdag og av og til får jeg veldig lyst til å kjøpe småting resten av året også.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg synes de har for mye leker. Men, m hun får nye leker så går det jo an å fylle en sekk med leker hun ikke trenger lengre, sammen med henne, og gi det bort yil feks. Frelsesarmeen? Det er jo en fin ting å gjøre sammen med barnet sitt. Lære at det er noen som ikke er så heldig som henne...

.... gavetips: cd-spiller og cd`er? De fleste barn er veldig glade i musikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Hva med kinobilletter og andre opplevelsesgaver? Musèbilletter og konsterter for barn og lignende. Enten sammen med dere eller sammen med slektingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, barn får ALTFOR mange leker.. Ihvertfall mine, og alle dem jeg kjenner!

Irriterer meg nesten når de får haugevis me allslags plastikkgreier som uansett går sundt innen ei uke, eller som bare er gøy den første dagen.

Velferdsamfunn/overflodssamfunn. Blir kvalm avogtil av hele greiene.

Enig i bøker og tegnesaker! Eller opplevelser og penger. Men det er jo mange som syntes det er litt dumt å gi penger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barn får ALTFOR mange leker..  Ihvertfall mine, og alle dem jeg kjenner!

Irriterer meg nesten når de får haugevis me allslags plastikkgreier som uansett går sundt innen ei uke, eller som bare er gøy den første dagen.

Velferdsamfunn/overflodssamfunn. Blir kvalm avogtil av hele greiene.

Enig i bøker og tegnesaker!  Eller opplevelser og penger. Men det er jo mange som syntes det er litt dumt å gi penger da.

Helt enig!! Barna blir bortskjemte og storkrevende. De setter ikke pris på det de får og trør bokstavelig talt i stykker lekene fordi det er for fullt! Jeg gremmes!

Synes det er flott når hvertfall besteforeldre gir penger. De putter vi på sparebøssa og snakker om hva de kan brukes til, f.eks. kjøpe et helt hus når ungen blir voksen...selv om det er 300 kr. forstår ikke ungen hvor mye et helt hus koster enda.. :ler:

Barneselskapene er nesten verst. Fullt av plastikkleker (en får jo ikke noe særlig for 50 kr,-) som går istykker med en gang. Synes det er flott når ungene begynner på skolen og de får penger isteden og sparer til noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg får mange barn - i hvert fall de jeg kjenner - mange og billige gaver som går i stykker ganske fort. Kan ikke folk heller spleise på litt dyrere og dermed skikkelige ting som kan gå i arv eller det er noe vits å gi bort senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsk dere barnebøker! Dem kan man få fra 25 kroner og opp til flere hundre i pris.

Enig i at bøker kan man aldri få for mange av! Hvis foreldre og slekt og venner leser for barna så gir man i tillegg en stor og uvurderlig gave at barna sannsynligvis blir glad i å lese selv seinere.

Endret av Varja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...