Jytte Skrevet 5. januar 2022 #101 Del Skrevet 5. januar 2022 (endret) Sushi, dessverre på den lokale restauranten. Det var en mandag, så de må ha oppbevart fisken feil, aldri mer dit igjen. Og reker, men da ble jeg vel egentlig ikke matforgiftet, spiste kun reker på tom mage og det var like før tordenvær. Fikk trykk i ørene og alt kom opp igjen gang på gang, lå slått ut i flere timer. Men det hadde sammenheng (trykk osv.) med en annen sykdom. Min mor foreslo reker par dager senere, jeg sa at det var det siste jeg ville spise akkurat da så hun tok hensyn og fant på noe annet. Endret 5. januar 2022 av Jytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #102 Del Skrevet 5. januar 2022 Kylling på en kinesisk restaurant i utlandet. Halve ferien ble tilbringt på dass... spruta ut av alle kroppens høl omtrent. Anonymkode: e04ad...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #103 Del Skrevet 5. januar 2022 Tunfisksalat i Hellas. Iskaffe med krem også i Hellas. Biff i Tyrkia. Anonymkode: f3a06...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #104 Del Skrevet 5. januar 2022 Syvretters på kinarestaurant, mistenker den friterte bananen som smakte merkelig. Ble så dårlig at jeg måtte ha legehjelp. Anonymkode: 01104...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #105 Del Skrevet 7. januar 2022 Da jeg bodde hjemme. Kål som hadde stått på benken etter middag en dag og sto der over natten, og varmet opp igjen dagen etter. Pappa varmet den opp uten å tenke over at den kanskje var dårlig. Den smakte litt rart men jeg spiste likevel. Jeg ble kvalm og kastet opp, de andre fikk vondt i magen. Anonymkode: 4ee15...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #106 Del Skrevet 10. januar 2022 On 12/30/2021 at 2:47 PM, AnonymBruker said: Jeg har blitt salmonellasyk to ganger, begge gangene i Norge. Den ene gangen pga mandler og den andre gangen pga sjokolade. Har aldri blitt matforgiftet i utlandet, selv om jeg blant annet har bodd i Thailand i et helt år. Anonymkode: 86823...520 Hva slags mandler og hva slags sjokolade? Er det vanlig? Anonymkode: e751f...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 10. januar 2022 #107 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 14.47): Jeg har blitt salmonellasyk to ganger, begge gangene i Norge. Den ene gangen pga mandler og den andre gangen pga sjokolade. Har aldri blitt matforgiftet i utlandet, selv om jeg blant annet har bodd i Thailand i et helt år. Anonymkode: 86823...520 Husker det var salmonella i Stratos og Hobby da jeg var liten på 80-tallet. Var det da du ble salmonellasyk? Heldigvis hadde ikke jeg spist det, men tok lang tid før jeg turte å spise det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #108 Del Skrevet 10. januar 2022 Kyllingfilet i Portugal, stekt i panne av undertegnede. Hadde stekt den i en evighet og pleier som regel å oversteke kylling heller enn å ta sjansen, så jeg følte altså her at det var helt trygt - så heller ikke rosa ut noe sted. Det viste seg å være en TABBE. Vi bodde i en nyyydelig lokalisert strandleilighet 2 minutters gange unna stranden, men det skulle fort vise seg at jeg ikke fikk noe glede ut av det. Jeg endte opp med blodig diare i 4 dager m/feber, før vi endelig kom oss til legen og fikk diverse medisiner. Kun jeg hadde billappen, og vi befant oss på en kunstig strandøy som kun hadde en liten, tett trafikkert bro med lang ventetid for å få kjøre over. Grunnen til at det tok så mange dager for meg å komme meg til legen var altså ikke fordi jeg ikke trengte det, men fordi det ville være umulig å sitte så lenge i en bil (og attpåtil kjøre selv) uten å få tidenes uhell i leiebilen 😅 Dette var for øvrig sommeren 2020, hvor en stor nyhet var at legene mente at gastrointestinale symptomer kunne knyttes til Covid-19, og hotellene i området målte også gjestene for feber. Supert å føle seg kjempesyk og i tillegg prøve å "se frisk ut" for å unngå å bli anklaget for å ha korona 🙄 Slet fortsatt med diaré og dårlig mage i en god uke etter vi var kommet hjem fra ferien også, så bevegelsesradiusen min unna hjemmet ble kraftig redusert en stund. Ironisk nok slapp kjæresten min unna matforgiftningen fordi jeg hadde vært grisk og gått for det største kyllingstykket 😳 Karma ga meg tidenes bitch slap, med andre ord. Anonymkode: 51d64...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #109 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva slags mandler og hva slags sjokolade? Er det vanlig? Anonymkode: e751f...a30 Det er ganske vanlig i salater og grønnsaker faktisk. De får ofte naturgjødsel (bæsj) på seg når de er i åkeren og så vasker ikke folk dem skikkelig. Anonymkode: 0cf4b...580 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #110 Del Skrevet 10. januar 2022 Salat i syden.. satt på do hele natten 🤣🤣 Anonymkode: 0632d...866 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglemor Skrevet 10. januar 2022 #111 Del Skrevet 10. januar 2022 Crab salad (det stod crap salad, men det var krabbe altså). Det var på en fin resturant i Damaskus. Det var eneste gangen jeg ble matforgiftet. Vanligvis pleier jeg å spise overalt, tenker sjeldent på bakterieflora osv. Men den krabben kan umulig ha vært frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
femme fatale Skrevet 10. januar 2022 #112 Del Skrevet 10. januar 2022 Hamburger på luguber take-away i London, ble grusomt dårlig med diare. Bodde hos venner på den tiden så det var såå flaut å sitte på doen deres mens det sprutet ut og luktet død og fordervelse. Ble også matforgiftet av kylling på fly (spis ALDRI kylling som flymat). Og reker i Sør-Afrika, var dårlig i nesten en uke med magesmerter og diare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #113 Del Skrevet 10. januar 2022 -nygrillet kylling rett fra butikk - tydeligvis ikke gjenomstekt. Hadde ketchup og pommes frites til. Spiste noe jeg trodde var ketchup men som viste seg å være en rød blodåre med ferskt blod fra kyllingen 🤮 ALDRI før vært så dårlig i magen - vandig rennende diare i timesvis Anonymkode: 77e7c...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 10. januar 2022 #114 Del Skrevet 10. januar 2022 Grillet kylling på en restaurant i syden. Er 20 år siden, men har hatt et anstrengt forhold til kylling siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #115 Del Skrevet 11. januar 2022 Kebab på en restaurant i Molde. Eneste og siste gangen jeg spiste der. Riktignok en stund siden, nå er restauranten nedlagt.. Anonymkode: ff122...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2022 #116 Del Skrevet 11. januar 2022 Jordbær i Egypt, de ble skyllet i vann fra springen Resultat: Shigilla Mage og tarm infeksjon Vi var veldig takknemlig for at leiligheten hadde to toaletter for å si det sånn. 🤮 Anonymkode: 6b919...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_ems Skrevet 12. januar 2022 #117 Del Skrevet 12. januar 2022 Kylling og ris i Bulgaria som tydeligvis hadde stått i en kjele hele dagen og blitt varmet opp utallige ganger. Trodde faktisk jeg skulle dø av matforgiftning den kvelden og natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #118 Del Skrevet 12. januar 2022 Jeg fikk amøbedysenteri i India, sannsynligvis etter å ha spist is etter et strømbrudd (jeg var 19 og litt… ukritisk). Jeg var allerede alt for tynn etter å ha backpacket i flere måneder med hyppig diaré før jeg ble syk, men etter å ha hatt dysenteri med blodig avføring, feber og store magesmerter i flere uker måtte jeg avbryte turen og reise hjem. Jeg endte opp som underernært og alvorlig undervektig. Anonymkode: 8630a...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #119 Del Skrevet 12. januar 2022 Vet ikke om det teller helt, men jeg spiste pølse i brød, kjøpt samme dag på butikken. Annet merke enn jeg var vant til så tenkte ikke så mye over smaken. Og den var knapt kommet ned så fikk jeg fryktelig mageknip. Så ble jeg blek. Svimmel. Huden prikket. Så stavret meg til toalettrommet og kastet opp med sånt trykk at det skvulpet opp igjen fra dassen Kom ut nesa tilogmed! 🤧 Kastet opp før men det kom ut med et så jævlig trykk måtte dusje og skrubbe hele toalettrommet. Men det gikk fort over og det ble ikke noe mer:P Dagen etter dro jeg og min far til butikken for å si i fra, men så da at hele disken med div. pøser og lignende varer var fullstendig ribbet for produkter:P Så vi var nok ikke de eneste gitt, gadd ikke spørre en gang, sikkert ikke blitt oppbevart riktig under transport eller noe. Anonymkode: 160f5...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7 timer siden #120 Del Skrevet 7 timer siden Kjøpte bestillingspizza og hadde med til tante og dagen etter ringte hun og fortalte at hun hadde sittet på dass hele natta (Veldig sterk pizza) 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå