Gå til innhold

Hva spiste du den gangen du ble mest matforgiftet? Og hva spiste du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble skikkelig matforgiftet av vegetar risotto på restaurant pp mallorca.

Både jeg og jentungen ble grisedårlige, endte med 4 døgn på sykehus

Anonymkode: cf60d...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gatemat i en veiløs landsby i Guatemala, uten strøm og innlagt vann. Akkurat hva som ga meg e-coli vet jeg ikke, men så syk har jeg sjelden vært. 

Anonymkode: bd187...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste noe Thaimat i Midtøsten for 15 år siden.  Alle i familien ble kjempesyke, jeg som mor måtte tørke unger, skifte sengetøy og tømme spybøtter i flere dager.  Jeg blir fortsatt dårlig når jeg kjenner lukten av sitrongress. 
Har også hatt et uheldig møte med reker i lake, de smakte helt…… ok. Jeg lastet opp og hadde magesmerter i dagesvis. Lillesøster ble også syk, men hun hadde bare spist noen få reker, så hun ble bra mye fortere.  
Kebab på Gran Canaria, dog usikker på om det var babben eller antall alkoholenheter som var synderen.  Men var skikkelig dårlig og hadde magesmerter  fra helvete. 

Anonymkode: 1206b...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var første dagen i Tyskland på en ganske anerkjent restaurant. Spiste kylling. Endte med at hele helgen ble tilbragt på hotellet med intravenøst og tilsyn av lege flere ganger om dagen 😩

Anonymkode: 6d966...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kebab i Istanbul og hamburger i Toulouse (tror det var der).

Den første gangen var 18, og den andre gangen i begynnelse av 20-åra. Den første var den verste, og vi var to som fikk dette. Jeg hadde det helt grusomt, spydde i en måned og gikk ned 15 kilo, men den andre ble innlagt på sykehus. Det var skrekkelig for begge to. Men vi hadde jo aldri vært utenfor hjembyen, nesten. Som ung så holder man seg i skjørtekanten, stort sett. Vi hadde heller ikke noe internet hvor vi kunne finne informasjon ved et klikk. Det var reisemagasiner, som ingen av oss leste og reiseguider. Det var det som fantes. Man måtte altså reise fysisk for å få vite det meste. Jeg fikk ikke kabel tv før jeg flyttet på studenthjem.

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skikkelig matforgiftet av en pastarett på en pastasjappe på Byporten i Oslo. Er 10-11 år siden nå. Fytti rakkern så dårlig jeg ble! Var kjempedårlig i flere dager. Spiste aldri der igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat på en dyr utendørsrestaurant i India. Ble lagt inn på sykehus. 

Anonymkode: 5698a...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært alvorlig matforgiftet, men sønnen min fikk to ukers matforgiftningsdiaré med campylobacter ut av enten grilling på skolen eller mat på AKS. Var flere som var dårlig i opp mot en uke (bare 20 % av de som får det er dårlig lengre enn det). Skolen tok det dessverre ikke alvorlig, og sønnen min var den eneste som ble testet siden legen først ville teste etter 1,5 uker - og da var de andre blitt friske igjen. Han ble heldigvis bedre av seg selv etter to uker.

Anonymkode: 13556...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare blitt matforgiftet en gang, da blir man virkelig syk, og det kommer begge veier og holder på lenge. Da hadde jeg spist på MC Donalds i Sverige. Har jo kastet opp etter og ha spist dårlig mat, flere ganger, men bare matforgiftet en gang.

Anonymkode: 82918...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var det burger king ved kirkeristen nederst i Karl Johan? Jeg ble skikkelig matforgiftet der for et par år siden. 

Anonymkode: 7db84...3b9

Nei, ikke en av de kjente burger-kjedene. Det var borte på selve Kirkeristen, og et sånt typisk kebab-sted drevet av tyrkere eller noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummersuppe i Sverige... Var på jobbreise og var invitert ut til middag og hummersuppen var forrett. Kjente ingenting før etter hovedretten. Da skulle noen av de andre ut og ta seg en røyk (jada, det er mange år siden) og jeg reiste meg for å strekke på bena. Da jeg reiste meg følte jeg meg litt rar, før jeg var kommet vekk fra bordet så kjente jeg meg dårlig. Vi spiste heldigvis på restaurant på hotellet der vi bodde så jeg løp opp til rommet mitt og kastet meg inn på badet i siste liten. Jeg fikk nok opp det meste tenker jeg... Klarte å karre meg ned til desserten - som jeg høflig takket nei til. Jeg fortjente en Oscar for skuespillet den kvelden. 

Da dette skjedde hadde jeg ikke kastet opp på minst 30 år....

Mistenker kanskje jeg er allergisk mot skalldyr for et par år senere fikk jeg en reaksjon (om enn mildere) på en krabbesuppe så etter det rører jeg ikke skalldyr. 

Andre gang som garantert var matforgiftning var hjemme hos min mor. Jeg var på ferie og skulle spise lunch med en venninne og rakk dermed ikke middag hos mor som spiser tidlig. Hun ville ikke høre på mine "Nei takk, ikke noe til meg for jeg spiser med venninne i dag"  og lot maten stå på ovnen til jeg kom inn. Jeg var skeptisk da jeg så det, men ville ikke såre henne så jeg tok en liten bit stekt fisk og litt potet. Klarte meg greit utover dagen men om natta slo det til. Lå flatt ut hele neste dag. 

Anonymkode: 4f8b6...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåskjell fra butikken. Jeg kjente ikke noe galt før en god stund senere, ikke noe dårlig smak på dem. Jeg hadde litt flaks oppi all elendigheten også. Jeg skulle på kino med en kamerat etterpå, men pga en misforståelse dukket han aldri opp (dette var før "alle" fikk mobil), og det var jeg sjeleglad for i ettertid. Da jeg ga opp ventingen og gikk hjemover, begynte det å murre i magen, og så var det rett bort og spy ned det nærmeste treet jeg fant. Forbipasserende trodde nok at jeg hadde startet fylla tidlig. :P Da jeg kom hjem presset det seg mot den andre veien også, så da var det bare å "hygge" seg på do med bøtte foran seg. 

Jeg hadde ingen smerter, det var bare som om det satte igang en akutt omgangssyke, så jeg kan egentlig ikke si med sikkerhet om det var matforgiftning, helt tilfeldig eller om jeg rett og slett ikke tåler blåskjell. Uansett er jeg forsiktig med inntak av det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært matforgiftet èn gang på ferie i utlandet. Spiste pasta bolognese like før vi skulle ta buss til flyplassen. La oss bare si at den 5 timer flyturen hjem var et helvete. Var syk i dagevis etter jeg kom hjem (💩 på meg, intense kramper, kaldsvetting), ingen kul opplevelse. 

Anonymkode: ac01a...728

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 13.48):

Thai-mat fra et kjøpesenter i Asker. Aldri skjedd noe på diverse backpackingturer verden rundt.

Anonymkode: 

Oij hvilke, den på holmensenteret? 

Anonymkode: 4dd40...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang fra salat og en gang fra oliven fra glatmat-festivalen i Stavanger

Anonymkode: 0cf4b...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...