AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #21 Del Skrevet 30. desember 2021 Hjemmelaget pizza x2 og Pastarett med kyllingfilet. Normal matforgiftning, ikke noe stort. Og en gang på restaurant i utlandet da jeg var ung, men husker ikke hva jeg spiste. Men det verste var da jeg ble sykt dårlig og kastet opp på kinoen etter en big bite. Siste gangen jeg spiste big bite og det er over 15 år siden. Jeg kjente at noe smakte rart, men jeg var ikke så vandt til big bite så avfeide det. Tok et par timer før det slo meg rett ned. Jeg har aldri vært så dårlig i mitt liv. Smerter fra en annen verden, kaldsvettet, frostrier og feber. Satt å siklet og klarte ikke å si noe, i frykt for å spy i salen. Var ikke før venninnen min sa hun måtte akutt på do at jeg dro meg selv opp av stolen og fulgte etter, kastet opp middagen for en uke på 20 min, fikk fullstendig panikk for jeg fikk ikke puste. Det ville ikke stopp og tok aldri slutt. Vi begge lå paddeflat på gulvet etterpå og klarte ikke å komme oss til bussen. Endte opp med å bli hentet av ambulanse for jeg klarte ikke å gå uten å hyle av smerte og vi begge var kritthvit i ansiktet. Hjalp ikke at de vi var med tullet med at vi var dopa på noe til de som jobbet på kinoen som forsøkte å hjelpe oss, så det hele ble litt avfeid men endte med ambulanse til slutt, veldig flaut. Siste gangen jeg var på den kinonen også når jeg tenker meg om, men det er bare tilfeldig 😂 Var syk i rundt 3-4 dager, endte opp hos legevakten fordi jeg besvimte og slo hodet på grunn av dehydrering dagen etter. Når jeg sier at jeg ble syk, så mener jeg veldig syk. Aldri opplevd noe så ille før. Vi var to som ble syke (hun ble like syk som meg) og eneste vi spiste likt var big bite, så er 100% sikker på at det var synderen. Det vrir seg i magen av å bare tenke tanken på å forsøke big bite igjen. Anonymkode: aaea1...208 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiroptera. Skrevet 30. desember 2021 #22 Del Skrevet 30. desember 2021 Begge gangene har vært på grunn av pasta. En gang spaghetti en gang pastasalat. Lå på badegulvet og ristet under et pledd i et helt døgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #23 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg har blitt matforgiftet en gang for nesten 20 år siden, og da hadde jeg spist salat fra en salatbar på en Sparbutikk. Anonymkode: 85dd9...f9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #24 Del Skrevet 30. desember 2021 Pølse fra Rema 1000 i Norge Anonymkode: a67eb...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 30. desember 2021 #25 Del Skrevet 30. desember 2021 Kom på en annen gang jeg ble matforgiftet. Det var på en hamburgersjappe på Kirkeristen i Oslo sentrum. Jeg og en venninne gikk innom der etter å ha vært på byen for å spise litt nattmat. Jeg kjøpte hamburger, men fy så vondt den smakte! Klarte bare noen biter før jeg droppet resten. Og det er jeg glad for. Det tok bare en halvtime til en time før det kom ut i begge ender. Jeg satt på do mesteparten av den natten, og måtte være hjemme fra jobben på mandagen. Gikk til legen, som var svært interessert i å vite hvor jeg hadde spist dette, så han kunne rapportere stedet og få Mattilsynet til å sjekke dem opp litt. Var dårlig i tre eller fire dager etter den hamburgeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #26 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg har blitt salmonellasyk to ganger, begge gangene i Norge. Den ene gangen pga mandler og den andre gangen pga sjokolade. Har aldri blitt matforgiftet i utlandet, selv om jeg blant annet har bodd i Thailand i et helt år. Anonymkode: 86823...520 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #27 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg har bare vært matforgifta to ganger, tror jeg. Iallfall som voksen. Begge gangene hadde jeg spist quesadillas laget av meg selv. Den første gangen ble jeg bare kvalm og ble bra igjen etter å ha kasta opp. Jeg tenkte ikke på det som matforgiftgning, jeg trodde jeg bare tilfeldigvis hadde blitt dårlig, eller at jeg hadde spist for mye. Jeg er vegetarianer og trodde egentlig man måtte spise kjøtt/fisk for å bli matforgifta. Det mest suspekte jeg hadde hatt oppi var en litt gammel lime. Men så lagde jeg det samme noen måneder senere og ble skikkelig kvalm og var dårlig og kasta opp hele kvelden og deler av natta. Jeg hadde brukt bønner som jeg hadde kokt selv. Og man kan visst bli dårlig av for lite kokte bønner. Jeg hadde vært lur og kokt masse bønner som jeg hadde fryst i porsjonspakker og brukt av begge gangene, så jeg går ut fra at det var dem som var synderne. Har aldri turt å bruke selvkokte bønner etter det, nå går det bare i hermetikk. Anonymkode: c4971...922 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #28 Del Skrevet 30. desember 2021 Kylling sandwich fra bensinstasjon. Spiste den 12 timer før jeg gikk i fødsel. Hyggelig å føde med matforgiftning… Anonymkode: 53e7e...a45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #29 Del Skrevet 30. desember 2021 Million skrev (7 timer siden): Kom på en annen gang jeg ble matforgiftet. Det var på en hamburgersjappe på Kirkeristen i Oslo sentrum. Jeg og en venninne gikk innom der etter å ha vært på byen for å spise litt nattmat. Jeg kjøpte hamburger, men fy så vondt den smakte! Klarte bare noen biter før jeg droppet resten. Og det er jeg glad for. Det tok bare en halvtime til en time før det kom ut i begge ender. Jeg satt på do mesteparten av den natten, og måtte være hjemme fra jobben på mandagen. Gikk til legen, som var svært interessert i å vite hvor jeg hadde spist dette, så han kunne rapportere stedet og få Mattilsynet til å sjekke dem opp litt. Var dårlig i tre eller fire dager etter den hamburgeren. Var det burger king ved kirkeristen nederst i Karl Johan? Jeg ble skikkelig matforgiftet der for et par år siden. Anonymkode: 7db84...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #30 Del Skrevet 30. desember 2021 Kake på bensinstasjon i Tyskland. Anonymkode: be2ee...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #31 Del Skrevet 30. desember 2021 Kebab på gata i Tyrkia en sen kveld, følte meg ikke veldig dårlig, men hadde diaré i mange uker etterpå. Sjømattallerken på en fin restaurant i Norge. Ble ekstremt dårlig en times tid etter måltidet, og var syk i tre dager. Anonymkode: 9fdc1...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madah Skrevet 30. desember 2021 #32 Del Skrevet 30. desember 2021 Pølse på flyplass i Norge. Aldri mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 30. desember 2021 #33 Del Skrevet 30. desember 2021 Vært ekstremt matforgiftet tre ganger . En gang av reker etter en rekeaften. Rekene var litt små og vasne , Mn ingen usmak i de. Feber , oppkast & diaré i tre dager . Så ble jeg matforgiftet av en kyllingburger på mc Donalds . Smakte ikke noe ille , Mn etter to timer hadde jeg null kontroll på det som gikk opp / ned, ekstreme magesmerter , varte en hel sommer med mageknip etter selve oppkast / diaré . Tredje gangen var av kokt skinke , som var pålegg i en matpakke etter en lang fjelltur i sommervarme . Da trodde jeg faktisk at jeg skulle dø av oppkast & magesmerter . Varte 3 døgn . Anbefales ikke 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #34 Del Skrevet 30. desember 2021 Risotto med noen rare reker på en liten restaurant i Italia 🥵🚽🧻 Anonymkode: 96687...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #35 Del Skrevet 30. desember 2021 Ruccola på pizza i Oslo 😫 Og sånn boks med kinamat som de plukker fra buffet Anonymkode: 84a43...7ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #36 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg ble matforgiftet av kjøttdeig jeg hadde stekt opp og oppbevarte i kjøleskapet hjemme, spiste den 4 dager etter jeg stekte den og merket en litt sur smak. Gikk 5-6 timer så var jeg dausjuk, har aldri hatt så vondt i magen eller spydd så mye som da. Var syk i 3 jævlige døgn. Anonymkode: 4a81d...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. desember 2021 #37 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg var syk i to uker etter å ha spist kylling om bord på et fly som mellomlandet i Dakar i Vest-Afrika. Der så jeg tilfeldigvis en mattralle som ble stående utenfor flyet i solsteken en times tid før noen fant ut at det kanskje var lurt å ta den inn i flyet, men uheldigvis koblet jeg ikke de to tingene før det var for sent. Reisefølget spiste noe annet og ble ikke syk. Heldigvis skjedde det på vei hjem, men etter å ha spist alt mulig rart i "bushen" i flere uker skulle det altså skje på vei hjem... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #38 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg ble matforgiftet på en bedre sushirestaurant jeg hadde spist på mange ganger tidligere. Jeg elsket sushi men etter det tok det meg mer enn ett år før jeg greide å spise sushi igjen, og fremdeles er det ikke helt det samme... Anonymkode: cd940...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #39 Del Skrevet 30. desember 2021 Var på påskeleir, og noen av barna som også var der fikk lov å hjelpe til med gryteretten. Var mye kjøttdeig i den, og den var nok ikke helt klar til servering. Aldri blitt så syk av mat verken før eller etter. Anonymkode: 2b959...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 30. desember 2021 #40 Del Skrevet 30. desember 2021 Forderva yoghurtnøtter og graut av alle ting. Grauten var frå storkjøkken, alle som spiste den vart megadårlige. Yoghurtnøttene var frå ein studentbar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå