Gå til innhold

Jente på 12 som bruker 30 min i dusjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kun ett bad og da kan vi ikke "bosette" oss inne på badet, men ta hensyn til de andre i familien.

Datteren til min samboer bruker opptil 1 time på badet når hun dusjer, og hele 30 min i selve dusjen.

Det er så mye shamponering og balsambruk og langsom børsting av hår mens hun MÅ se seg i speilet, at jeg holder på å klikke.

Har snakket med jentungen om dette, men hun forstår det ikke.

Hjemme hos moren har hun eget bad, og faren sier ingenting selv om han er irritert, fordi hun er hans øyensten!

Jeg er "bare" samboer til faren og skal ikke uttale meg for mye.

Hadde dette vært min biologiske datter hadde jeg klikket i vinkel og gitt henne max tidsbruk på badet, slik jeg gjorde med mitt barn når hen brukte en evighet på badet.

Hvordan komme igjennom til et selvopptatt pre-teen barn?

Anonymkode: f7274...016

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har kun ett bad og da kan vi ikke "bosette" oss inne på badet, men ta hensyn til de andre i familien.

Datteren til min samboer bruker opptil 1 time på badet når hun dusjer, og hele 30 min i selve dusjen.

Det er så mye shamponering og balsambruk og langsom børsting av hår mens hun MÅ se seg i speilet, at jeg holder på å klikke.

Hjemme hos moren har hun eget bad, og faren sier ingenting selv om han er irritert, fordi hun er hans øyensten!

Hadde dette vært min biologiske datter hadde jeg klikket i vinkel og gitt henne max tidsbruk på badet, slik jeg gjorde med mitt barn når hen brukte en evighet på badet.

Det er helt vanlig at de bruker lang tid på badet i den alderen. Det gjorde garantert vi også. Kjøp en sparedusj så minimerer dere ihvertfall utgiftene til varmt vann. 

Anonymkode: 9a969...f86

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bir hun under ditt tak, har du absolutt noe du skulle ha sagt. Ta det opp i plenum.

Anonymkode: 0fce3...9ac

• Liker 15
Skrevet

Jeg bruker også 30 min minst og har gjort det siden jeg var ung. Nå går det an å bruke strømprisene som argument på å kutte ned tiden da

Anonymkode: 1a019...8a3

• Liker 9
Skrevet

Kanskje hun masturberer i dusjen?

Anonymkode: fee4a...bc5

• Liker 22
Skrevet (endret)

Helt vanlig. Men mine får ikke lov til det, spesielt når strømmen er så dyr. I tillegg må de spørre oss andre om vi må på do først, og evt slippe oss inn hvis vi må på do. 

Børste hår og sminke og ditt og datt kan skje på rommet. Spesielt hvis andre har behov for badet. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 18
Skrevet

Vi har også bare ett bad, og har en stesønn på 17 år som sitter 30-45 minutter på do flere ganger om dagen😅 Synes det er et vanskelig tema å skulle ta opp fordi kanskje han er så treg i magen at han faktisk trenger den tiden, hva vet jeg🤷🏼‍♀️ Dusjingen hadde jeg sagt ifra at må reduseres nå på grunn av strømprisene, og forklart hvor dyrt det faktisk er å dusje bare i 10 minutter akkurat nå. Vi sa fra om det til jenta på samme alder som din med en gang prisene ble dyre, siden hun også pleier å stå lenge i dusjen, og hun respekterer det.

Anonymkode: 11359...c82

• Liker 12
Skrevet

Skru av varmt vannet på 10 min

Anonymkode: 75b53...177

• Liker 7
Skrevet (endret)

Oi.. jeg bruker alt fra 30 min til 1 time I dusjen og ved og stelle meg. Trodde det var helt normalt jeg.

Endret av GlitterSnøkrystall
  • Liker 10
Skrevet

Også stemor, med et stebarn som blir sittende på vårt eneste bad og spille på mobilen. 

Klar beskjed om at badet skal brukes til tissing, bæsjing, tannpuss og kroppsvask. Og at vi er flere som innimellom må både tisse og bæsje. 

Strømprisen og dusjtid er ting som kan tas opp. Speil kan hun få på rommet. 

Anonymkode: f347b...fe6

• Liker 8
Skrevet
GlitterSnøkrystall skrev (Akkurat nå):

Oi.. neg bruker alt fra 30 min til 1 time I dusjen og ved og stelle meg. Trodde det var helt normalt jeg.

😂

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er helt vanlig at de bruker lang tid på badet i den alderen. Det gjorde garantert vi også. Kjøp en sparedusj så minimerer dere ihvertfall utgiftene til varmt vann. 

Anonymkode: 9a969...f86

Dette er jo ingen unnskyldning. Barn som vokser opp i dag bør oppdras til være mye mer miljøbevisste enn tidligere generasjoner. Men selv da jeg var barn (lenge siden) så var det uhørt å dusje i en evighet. Å la vannet fosse i 30 minutter er sløsing og totalt hjernedødt.

Anonymkode: 82d05...ce9

• Liker 15
Skrevet

Hintet til faren i dag om at hun har dusjet for rundt 100 kroner, med da sa han ingenting.

Ts

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

😂

Hva behager? Jeg liker og stelle meg og se bra ut. Hygiene er viktig.  30 min eller 1 time på og dusje og fikse seg er ikke unormalt. 

• Liker 3
Skrevet
GlitterSnøkrystall skrev (3 minutter siden):

Oi.. jeg bruker alt fra 30 min til 1 time I dusjen og ved og stelle meg. Trodde det var helt normalt jeg.

Nei, det er ikke normalt. Spesielt ikke med de strømprisene vi har i dag. 

Anonymkode: 28b15...fcf

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heng opp et speil på rommet hennes. Eller gi henne et sminkebord: https://www.ikea.com/no/no/cat/sminkebord-20657/ som forsinket julegave. Sikkert mulig å få tak i et brukt for en rimelig sum også.

Anonymkode: ec020...71d

Hun har speil og sminkebord

Ts

Skrevet

Blir en smule sjokkert over alle i tråden som dusjer i 30 minutter og mer. Blir uvel av denne type mangel på miljøbevissthet. Er det så jævla viktig å dusje lenge? Er det så jævla viktig at man skal unne seg selv denne ødslende luksusen. Virker som det er en utbredt mentalitet om som lyder "fordi jeg fortjener det". Nei, jorda fortjener ikke deres egoistiske fremferd.

Anonymkode: 82d05...ce9

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei vi bor i bygårds leilighet, og i store byer er det helt normalt men ikke normalt hvis man bor i enebolig mer landlig.

Ts

Det er ganske normalt med et bad landlig også, men noen har jo fler.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...