Gå til innhold

Blodprøvesvar på Fürst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok blodprøver hos fastlegen i midten av desember, men det har ikke kommet noe svar på Fürst. Er det ikke sånn at resultatet av alle blodprøver kommer der?

Anonymkode: b3088...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fürst er et privat laboratorium i Oslo som noen legekontor velger å sende sine prøver til. De fleste legekontor i Norge sender sine blodprøver til laboratorium på nærmeste (offentlige) sykehuset. Sykehuslaboratoriene har ikke prøvesvar tilgjengelig for pasientene. Uansett hvilket laboratorium ditt legekontor har sendt til, så har de sannsynligvis fått resultatene nå. Så ring dem du 🙂

Anonymkode: 561e2...c84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså legekontoret har fått resultatene, og du kan ringe dem 🙂

Anonymkode: 561e2...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ☺️ Når jeg logger inn på Fürst kan jeg se resultater fra tidligere blodprøver, trodde derfor at alle ville dukke opp der. Regner med legekontoret kontakter meg dersom det er avvik, var mest nysgjerrig 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar ☺️ Når jeg logger inn på Fürst kan jeg se resultater fra tidligere blodprøver, trodde derfor at alle ville dukke opp der. Regner med legekontoret kontakter meg dersom det er avvik, var mest nysgjerrig 😆

Står det noe i det hele tatt? Om de har mottatt blodprøver så står det dato og «under behandling» frem til prøvesvaret ligger tilgjenglig. Om det ikke står noen ting  fra rundt den datoen du tok prøver så spørs det om det er Furst blodprøvene er sendt til.

Anonymkode: d24fe...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen prøver tar lengre tid og ca. 10- 14 dager, ellers vanlig kontroll prøver tar opptil tre dager, vet jeg. 
Her er linker til steder har man ka innhente fler år historikken, sammenligning, og analyse ved behov. 

https://www.furst.no/ta-prove-hos-oss/pasientweb/
https://www.furstpasient.no

Anonymkode: ad297...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 12.07):

Har du ikke sjekket HelseNorge.no? Der ligger det i alle fall en rubrikk som heter "prøvesvar" eller noe sånt.

Anonymkode: 06a15...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager feilinformasjon fra meg i innlegget ovenfor. Prøvesvar finnes på HelseNorge.no, men bare for korona og luftveisinfeksjoner, ser det ut til. 

Anonymkode: 06a15...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...