Gå til innhold

Hvor lenge kan klær ligge i vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glemt å ta ut klærene ifra vaskemaskinen for to dager siden. Nå lukter de vondt! Er de ødelagt? : (

Anonymkode: c93ce...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask dem om igjen og tørk dem denne gangen. Problem løst.

• Liker 5
Skrevet

Bakterier i klærne dannes allerede etter 30 minutter i vaskemaskinen, men ingen problem å vaske de på nytt!

Anonymkode: 03d47...131

Skrevet

Vask de på nytt. 

Anonymkode: fae0c...efd

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er for lenge, vask dem på nytt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bakterier i klærne dannes allerede etter 30 minutter i vaskemaskinen, men ingen problem å vaske de på nytt!

Anonymkode: 03d47...131

Oi! Det visste jeg ikke! Hos meg ligger de ofte 4-8 timer, men etter 10 da begynner de å lukte 

Anonymkode: 6eeff...4cb

Skrevet

Kan være smart å ta en maskinrens, så ikke vond lukt/bakteriedannelse setter seg i vaskemaskinen og alle klesvasker får sur lukt.

Kjør minimum en runde med 90 graders vask.

Kjør klærne på kokvask og tørk de med en gang, så pleier det å gå bra :) 

I verste fall, om det ennå sitter i lukt, så kan du henge ut tøyet i sola. Sollys er en sterk desinfiserer og tar knekken på bakterier effektivt.

Anonymkode: c3dc0...88d

• Liker 1
Skrevet

Dess renere / mindre bakterier maskinen selv er, dess lengre kan tøy ligge uten å bli sure.

Smart å ta en maskinrens en gang i blant. Og husk å ha døra til maskinen åpen når den ikke er i bruk.

Anonymkode: c3dc0...88d

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Oi! Det visste jeg ikke! Hos meg ligger de ofte 4-8 timer, men etter 10 da begynner de å lukte 

Det gjør de her også. Klarer nesten aldri å huske å henge opp før det har gått 30 min. :P

Men har blitt flinkere til å huske det før det har gått så lang tid at jeg føler jeg må vaske dem på nytt, etter at strømprisen ble så høy. ;)

Anonymkode: 31991...468

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke bra. Min "regel" er at hvis klærne har ligget i over 2 timer, må jeg vaske dem på nytt. 1-1,5 time er greit 😁

Anonymkode: 014b6...028

• Liker 2
Skrevet

Vask de med eddik. Eddik tar den stygge lukta.

Anonymkode: 74287...6a5

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke bra. Min "regel" er at hvis klærne har ligget i over 2 timer, må jeg vaske dem på nytt. 1-1,5 time er greit 😁

Oi, min "regel" er ny skylling hvis det har gått mer enn 4 timer, ny vask hvis det har gått mer enn 8. Har fått høre at jeg er hysterisk, men da skal jeg fortelle om deg hvis det kommer opp igjen. 😛

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, min "regel" er ny skylling hvis det har gått mer enn 4 timer, ny vask hvis det har gått mer enn 8. Har fått høre at jeg er hysterisk, men da skal jeg fortelle om deg hvis det kommer opp igjen. 😛

Hæ? De som sier at du er hysterisk...hvor lenge lar de klærne ligge i vaskemaskinen? I tre dager? 😁

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? De som sier at du er hysterisk...hvor lenge lar de klærne ligge i vaskemaskinen? I tre dager? 😁

Det tror jeg ikke, da hadde vi nok kjent mer lukt av klærne deres. :P Men et døgn er visst helt innafor påstås det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tror jeg ikke, da hadde vi nok kjent mer lukt av klærne deres. :P Men et døgn er visst helt innafor påstås det.

Æsj. Jeg har merket at noen går rundt med et hint av kjellerlukt, ikke rart om de lar klær ligge i flere dager 😬

Anonymkode: fae0c...efd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vask de med eddik. Eddik tar den stygge lukta.

Anonymkode: 74287...6a5

Dette.

Anonymkode: e298d...df1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...