AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #41 Skrevet 5. januar 2022 Jeg donerer en god del til en lokal organisasjon som driver med dyrevelferd, støtter ikke de store organisasjonene og i hvert fall ikke Leger uten grenser siden de legger til rette for menneskesmuglere. Anonymkode: 6944c...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #42 Skrevet 5. januar 2022 omno_guest skrev (7 timer siden): Ikke gi til de store organisasjonene. Dem har allerede mye på bok. Finn heller noe lokalt du kan støtte. Det er kun riktig for Røde Kors. Tro meg, dette vet jeg mye om. 🙂 Anonymkode: d5845...4be
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #43 Skrevet 5. januar 2022 Om du er opptatt av ‘mest mulig veldedighet for pengene’ bør du se på Gi Effektivt eller effektivaltruisme.no. Det er også oversikt over administrasjonskostnader etc for noen organisasjoner her: https://www.innsamlingskontrollen.no/nokkeltall/ Merk dog at det tydeligvis koster penger å være oppført der, så det er nok mange mindre organisasjoner som ikke prioriterer det, uten at de trenger være ineffektive av den grunn. Om du ønsker å kunne trekke fra bidragene på skatten bør du sjekke skatteetatens liste over godkjente mottakere. Anonymkode: 2e935...112
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #44 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om du er opptatt av ‘mest mulig veldedighet for pengene’ bør du se på Gi Effektivt eller effektivaltruisme.no. Det er også oversikt over administrasjonskostnader etc for noen organisasjoner her: https://www.innsamlingskontrollen.no/nokkeltall/ Merk dog at det tydeligvis koster penger å være oppført der, så det er nok mange mindre organisasjoner som ikke prioriterer det, uten at de trenger være ineffektive av den grunn. Om du ønsker å kunne trekke fra bidragene på skatten bør du sjekke skatteetatens liste over godkjente mottakere. Anonymkode: 2e935...112 Innsamlingskontrollen er helt topp å følge med på, men den Gi effektivt måler kun ‘enkel’ bistand som f.eks.vaksiner. Komplisert og samfunnsendrende bistand vil aldri bli billigst, men er likevel viktigst mener jeg. Anonymkode: d5845...4be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå