Gå til innhold

Hvilke jobber står å venter på barnehageansatte - siden «alle» skal bytte jobb nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rimelig unisont fra ansatte i barnehager og  også i skolen at nå er det nok, nå skal de bytte jobb. Flere i barnehagen til mine barn har nevnt at nå går de inn i sine siste måneder og vil si opp. Det er selvfølgelig helt fritt valg for den enkelte. 

Men er det sånn at det er en umettelig etterspørsel etter barnehageansatte i andre sektorer? Hva konkret er det de bytter til? Er det realistisk at SÅ mange får byttet jobb det neste året? Et alternativ er selvfølgelig å si opp uten å ha noe å gå til, men da må man jo ha en litt robust økonomi fra før.

Hvis mange nok bytter jobb så kanskje det faktisk blir synlig hvor stort behov det er for dem.

Anonymkode: ef806...c03

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme. Må være noe i duren «pass og mat».  Kanskje jobbe i kantine?

Anonymkode: eb449...0e4

• Liker 3
Skrevet

Vanlige jobber som ikke krever spesifik kompetanse eller bare et kurs. Butikk, resepsjonist, vekter, sekretær, starte noe egent, eks satse på søm eller male bilder. 

Men omskolering er vel mest aktuelt, få seg en ny utdanning, starte på nytt. 

Anonymkode: c8840...688

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er rimelig unisont fra ansatte i barnehager og  også i skolen at nå er det nok, nå skal de bytte jobb. Flere i barnehagen til mine barn har nevnt at nå går de inn i sine siste måneder og vil si opp. Det er selvfølgelig helt fritt valg for den enkelte. 

Men er det sånn at det er en umettelig etterspørsel etter barnehageansatte i andre sektorer? Hva konkret er det de bytter til? Er det realistisk at SÅ mange får byttet jobb det neste året? Et alternativ er selvfølgelig å si opp uten å ha noe å gå til, men da må man jo ha en litt robust økonomi fra før.

Hvis mange nok bytter jobb så kanskje det faktisk blir synlig hvor stort behov det er for dem.

Anonymkode: ef806...c03

Bytter til andre yrker 

Anonymkode: 93720...c0e

Skrevet

Jeg har bachelor som barnehagelærer og videreutdanning i økonomi og ledelse. Kan jobbe innen et stort spekter av stillinger, i hovedsak kanskje administrative og få brukt utdannelsen min på en god måte videre 😊 Opplever en litt spydig undertone i HI.

Anonymkode: c8267...e3f

• Liker 5
Skrevet

De første som forsvinner er de flinke folkene. I skolen går realfagslærere og de med master. I barnehagen går de med utdanning og erfaring.

Det er plenty av jobber for dyktige folk, og hva står vi igjen med da..? 

Ville ikke tatt lett på det om mange slutter.

Anonymkode: 84bd9...dbc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...