AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Er det feil å reagere på sånn oppførsel? Vi er en avdeling med medarbeidere som har kjent hverandre gjennom lang tid og vi viser interesser for hverandres liv og hverdag på helt vanlig måte. Kan dele litt om ting fra livene våre med hverandre. Så har vi et par som overhode ikke later som de er litt interessert engang. Sier max hei og er ellers helt mutt utover når det kommer til faglige tema. Jeg mener ikke at man skal måtte føle seg tvunget til å vise interesse for kollegaer, men når man demonstrativt nærmest ignorerer noe som helst av hyggelig vennskapelighet så er det ubehagelig å jobbe med dem. Er det feil å tenke sånn? Jeg syns det er rart å ikke ville bygge gode relasjoner til folk man skal bruke så mye tid på Anonymkode: 3cbf3...413
tangent Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Noen er rare. Og ikke interessert i at jobben skal være sosial arena. Har vært borti noen sånne gjennom tiden, jeg også. Jeg har bare vært normalt høflig mot dem og ikke brydd meg om at de kun ønsker jobb på jobb og holdt samtalene profesjonelle. 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Jeg orker ikke involvere meg i livene til mine kollegaer. Vi er kollegas. Ikke besteveninner. Anonymkode: 039c2...eb1 28
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg orker ikke involvere meg i livene til mine kollegaer. Vi er kollegas. Ikke besteveninner. Anonymkode: 039c2...eb1 Det var IKKE det jeg sa. Er det derfor du ikke er en vennskapelig kollega, fordi du sliter med å forstå relasjoner? Tror du alle som er hyggelig med deg ønsker å være din bestevenn? Anonymkode: 3cbf3...413 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 Hvor gamle er disse mutte kollegene dine, TS? Tipper at de er middelaldrende/ rundt der. Anonymkode: 52a3a...08c 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor gamle er disse mutte kollegene dine, TS? Tipper at de er middelaldrende/ rundt der. Anonymkode: 52a3a...08c 40 Anonymkode: 94d80...d60
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var IKKE det jeg sa. Er det derfor du ikke er en vennskapelig kollega, fordi du sliter med å forstå relasjoner? Tror du alle som er hyggelig med deg ønsker å være din bestevenn? Anonymkode: 3cbf3...413 Det skjer jo det. Er man hyggelig med kollegaer blir man invitert med overalt, da er det enklere å holde seg til det faglige. Anonymkode: 60b29...80f 6
PetterKanin Skrevet 30. desember 2021 #8 Skrevet 30. desember 2021 Du kan jo reagere i ditt stille sinn, men du må respektere at for noen er jobb kun jobb. 16
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det var IKKE det jeg sa. Er det derfor du ikke er en vennskapelig kollega, fordi du sliter med å forstå relasjoner? Tror du alle som er hyggelig med deg ønsker å være din bestevenn? Anonymkode: 3cbf3...413 Hvorfor tror du jeg sliter med å forstå relasjoner? Jeg pleide å late som om jeg var interessert i kollegaers barn, barnebarn og fritidsaktiviteter før men jeg orker ikke gå å late som lenger. Jeg er introvert og føler jeg blir oppspist av folk som skal henge over meg å prate hele dagen. Jeg gjør jobben min og går hjem. Og jeg gjør jobben min sabla godt også. Så får heller bare folk irritere seg over at jeg ikke orker å høre om ungene deres eller hva de skal i helga. Jeg har ingenting i mot kollegaer som er pratsomme, og er hverken frekk eller stygg mot dem. Jeg bare er ikke interessert. Og det må jeg få lov til. Anonymkode: 039c2...eb1 25
Gasellen Skrevet 30. desember 2021 #10 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er det feil å reagere på sånn oppførsel? Anonymkode: 3cbf3...413 Ja det synes jeg. Det er jo ikke en "oppførsel" det er bare sånn noen er. Det er jo ikke nødvendigvis vondt ment. 6
17.11 Skrevet 30. desember 2021 #11 Skrevet 30. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor tror du jeg sliter med å forstå relasjoner? Jeg pleide å late som om jeg var interessert i kollegaers barn, barnebarn og fritidsaktiviteter før men jeg orker ikke gå å late som lenger. Jeg er introvert og føler jeg blir oppspist av folk som skal henge over meg å prate hele dagen. Jeg gjør jobben min og går hjem. Og jeg gjør jobben min sabla godt også. Så får heller bare folk irritere seg over at jeg ikke orker å høre om ungene deres eller hva de skal i helga. Jeg har ingenting i mot kollegaer som er pratsomme, og er hverken frekk eller stygg mot dem. Jeg bare er ikke interessert. Og det må jeg få lov til. Anonymkode: 039c2...eb1 Amen! Hvis det er ubehagelig å jobbe sammen med folk som ikke er interessert i deg på et personlig nivå, burde du heller jobbe med dine egne følelser og din egen evne til å opptre profesjonelt. 18
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #12 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor gamle er disse mutte kollegene dine, TS? Tipper at de er middelaldrende/ rundt der. Anonymkode: 52a3a...08c De er i 30 årene. Anonymkode: 3cbf3...413
CrazyCatLady2500 Skrevet 30. desember 2021 #13 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor tror du jeg sliter med å forstå relasjoner? Jeg pleide å late som om jeg var interessert i kollegaers barn, barnebarn og fritidsaktiviteter før men jeg orker ikke gå å late som lenger. Jeg er introvert og føler jeg blir oppspist av folk som skal henge over meg å prate hele dagen. Jeg gjør jobben min og går hjem. Og jeg gjør jobben min sabla godt også. Så får heller bare folk irritere seg over at jeg ikke orker å høre om ungene deres eller hva de skal i helga. Jeg har ingenting i mot kollegaer som er pratsomme, og er hverken frekk eller stygg mot dem. Jeg bare er ikke interessert. Og det må jeg få lov til. Anonymkode: 039c2...eb1 Jeg er helt enig med deg!!!! 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #14 Skrevet 30. desember 2021 17.11 skrev (6 minutter siden): Amen! Hvis det er ubehagelig å jobbe sammen med folk som ikke er interessert i deg på et personlig nivå, burde du heller jobbe med dine egne følelser og din egen evne til å opptre profesjonelt. Å bygge relasjoner til kollegaer er å opptre profesjonelt. Å ignorere kollegaer er IKKE det Anonymkode: 3cbf3...413
PetterKanin Skrevet 30. desember 2021 #15 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å bygge relasjoner til kollegaer er å opptre profesjonelt. Å ignorere kollegaer er IKKE det Anonymkode: 3cbf3...413 Kun om kollegaene ønsker disse private relasjonene. Å ignorere andres ønske om private relasjoner er selvsagt profesjonelt om man ikke ønsker disse. 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å bygge relasjoner til kollegaer er å opptre profesjonelt. Å ignorere kollegaer er IKKE det Anonymkode: 3cbf3...413 Å bygge profesjonelle relasjoner er noe annet enn å bygge personlige relasjoner. I en jobbsituasjon kan man ikke forlange sistnevnte. Anonymkode: c2223...1dc 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å bygge relasjoner til kollegaer er å opptre profesjonelt. Å ignorere kollegaer er IKKE det Anonymkode: 3cbf3...413 Hvis du føler deg ignorert så kan det jo være at du er litt mer pågående enn du skjønner selv? Man skal ikke måtte ignorere kollegaer. Man skal kunne få gjøre jobben sin i fred uten å høre om alt mulig rart man ikke er interessert i. Jeg har en kollega som ukentlig prøver å selge meg tupperware. Etter å ha høflig avvist x antall ganger har jeg bare begynt å smile og ikke si noe mer Anonymkode: 039c2...eb1 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #18 Skrevet 30. desember 2021 Jeg er sånn selv og har nok med mine venner og familier og trives godt med det. Jeg er ikke interessert i å involvere meg i kollegene mine utover det profesjonelle. Min erfaring er at de gjør det mest for å kunne skryte om sitt perfekte liv og sanke likes på Facebook. Anonymkode: d1a08...f0a 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #19 Skrevet 30. desember 2021 Det kommer vel litt an på hvilke interessefelter man har også. At man er på samme arbeidsplass, betyr ikke nødvendigvis at man deler interesser. Anonymkode: 2da31...482 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #20 Skrevet 30. desember 2021 Folk er forskjellige og det må man bare akseptere. Noen kollegaer er jeg venn med, men andre vil jeg ha minst mulig med å gjøre. Anonymkode: a927d...3f2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå