Gå til innhold

Hvor ofte ses dere i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor 2 timer unna familien min. Har sett foreldrene og broren min noen dager før jul, julaften+ 1 dag, og vært på besøk hos de I 3 dager nå. Broren min bor i utlandet  så ser desverre ikke han så ofte. 

Jeg har samboer, så må feire nyttår hjemme med han. Men har så dårlig samvittighet, særlig ovenfor broren min, da jeg ikke får sett han før han reiser igjen. Med mindre jeg kjører opp og ned til uken, på 1 dag, men det er jo ganske dyrt og. Og langt. 

Dere andre som ikke bor rett ved familien deres, ca hvor ofte har dere møttes i julen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor ca to timer fra hjembygda med kollektiv transport. Så dem to ganger nå i jula

Anonymkode: 94ab0...02e

Skrevet

Vi bor i samme by, så så langt har jeg sett familie hver dag i jula. Min side fire dager, mannens side to dager.

Anonymkode: e8d62...41d

Skrevet
Anonym-bruker skrev (4 timer siden):

Bor 2 timer unna familien min. Har sett foreldrene og broren min noen dager før jul, julaften+ 1 dag, og vært på besøk hos de I 3 dager nå. Broren min bor i utlandet  så ser desverre ikke han så ofte. 

Jeg har samboer, så må feire nyttår hjemme med han. Men har så dårlig samvittighet, særlig ovenfor broren min, da jeg ikke får sett han før han reiser igjen. Med mindre jeg kjører opp og ned til uken, på 1 dag, men det er jo ganske dyrt og. Og langt. 

Dere andre som ikke bor rett ved familien deres, ca hvor ofte har dere møttes i julen?

Bor 5 min unna. Et kort kaffebesøk og middag en av dagene i romjula. Ellers ingenting.

Anonymkode: 50295...b7a

Skrevet

Ser foreldrene mine to ganger i julen. Bor 3 min unna. Det holder! 

Anonymkode: 42f8f...ec5

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
Anonym-bruker skrev (6 timer siden):

2 timer er ikke langt i 2021.

Skrevet

Hvorfor kan ikke samboer bli med til din familie for å feire nyttår?

Vi bor langt unna familie, og har i år kjørt 100 mil for å være sammen med foreldre og søsken på begge sider. Det er lenge siden sist vi gjorde det, for jeg liker ikke å kjøre så langt på vinteren.

Men våre foreldre er veldig gamle nå, og vi vil ha mest mulig tid med dem, så det ble for lenge å vente til våren. De er bortimot 90 år alle. Fortsatt i god form, men med sviktende helse. Så vi følte vi måtte ha tid med dem mens vi har dem.

Det er jo ikke det som er ditt problem, og jeg vet ikke hva som er best for deg. 

Anonymkode: 0fa1e...ec3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan ikke samboer bli med til din familie for å feire nyttår?

Vi bor langt unna familie, og har i år kjørt 100 mil for å være sammen med foreldre og søsken på begge sider. Det er lenge siden sist vi gjorde det, for jeg liker ikke å kjøre så langt på vinteren.

Men våre foreldre er veldig gamle nå, og vi vil ha mest mulig tid med dem, så det ble for lenge å vente til våren. De er bortimot 90 år alle. Fortsatt i god form, men med sviktende helse. Så vi følte vi måtte ha tid med dem mens vi har dem.

Det er jo ikke det som er ditt problem, og jeg vet ikke hva som er best for deg. 

Anonymkode: 0fa1e...ec3

Sameiet vil ikke være med, siden han ikke vil sove andre steder enn hjemme. Desverre. 

Skrevet

Ikke i det hele tatt. Familien bor langt vekk og jeg hater å reise på denne årstiden - og min mor fikk besøk så det ble dårlig med sengeplass i huset. 

Har vært alene hele jula. For så vidt like greit siden jeg fikk en runde akutt lumbago 1. juledag. 

• Liker 1
Skrevet

Ser foreldrene mine nesten hver dag i julen.

Skrevet
Anonym-bruker skrev (9 timer siden):

ser de nesten hver dag da de bor nært,mens svigerforeldrene var her i jula 23-26 desember, vi ønsket de skulle bli lengre men de ville hjem, Jeg elsker dem, de er veldig snille, koslige og hjelper alltid til, men skjønner jo at de savnet hjemmet sitt, de bor 5 timer unna med bil, ser de anhver jul, hver påske og 4 uker hver sommer

Anonymkode: afe69...918

• Liker 1
Skrevet

Bor på andre siden av verden, så har ikke sett familien min til jul eller på noe annet tidspunkt siden før pandemien startet. Før pandemien har jeg pleid å reise hjem i midten av desember for å tilbringe ca to uker hos foreldrene mine før jeg drar tilbake. 

Anonymkode: 5fdac...5ca

Skrevet

45 minutter unna. En gang i julen.

Anonymkode: 83b48...b59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...