Gå til innhold

Hvordan forholder eiendomsmeglerne og takstmennen seg til nytt lovverk fra nyttår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å selge iløpet av neste år, og lurer på hvordan endringene i Avhendingsloven fra nyåret endrer denne prosessen. Hva sier eiendomsmeglerne og takstmennene? Dere som skal selge neste år, og som har solgt før, hvilken forskjell merker dere?

Anonymkode: c4c56...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er litt tidlig å spørre om hva andre har erfart da vi fortsatt er i 2021. 

• Liker 1
Skrevet
klondrik skrev (2 minutter siden):

Tror det er litt tidlig å spørre om hva andre har erfart da vi fortsatt er i 2021. 

Men så vidt jeg har forstått, så skal dette gjelde også for boliger som gjøres klar for salg i år, men der det er sannsynlig at salget først skjer over nyttår. En bolig som klargjøres for salg, der prosessen begynner i november, selges ikke nødvendigvis i år.

Skrevet
klondrik skrev (1 minutt siden):

Endringen i forskrift gjelder for alt som omsettes etter 1.1.22. Overgangen har altså skjedd allerede.

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vurderer å selge iløpet av neste år, og lurer på hvordan endringene i Avhendingsloven fra nyåret endrer denne prosessen. Hva sier eiendomsmeglerne og takstmennene? Dere som skal selge neste år, og som har solgt før, hvilken forskjell merker dere?

Forskriftsendringen er en konkretisering av hvordan en bygning skal kontrolleres. Dette kaster ikke rundt på så mye. Skaff en godkjent tilstandsrapport og opplys om alt du vet så er du på trygg grunn.

Skrevet

Håper ikke det går så langt at dem må åpne vegger og slikt, for å kunne dokumentere alt...

Anonymkode: 198ae...94e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...