Gå til innhold

Vil vi klare oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en samboer, men er så utrolig treig, barna har bedt meg i mange år om å forlate(han er far til barna) jeg har grei økonomi alene, men samboer er arbeidsledig, han har hatt flere jobb tilbud, men ingen som frister han, så han bruker all sin ledige tid (som nå er hele dagen) til å spille, siden han ikke ønsker å gå ut i arbeid, er jeg der at jeg ønsker å forlate han. det som holder meg tilbake er at han har vært tilstede å delvis backet meg opp når jeg tok utdannelse (siden han ble arbeidsledig i min forige utdannelse) han mistet jobben når jeg var halveis i min forige utdannelse, å brukte da tiden til å spille spill, når jeg da begynte på min master mistet han på nytt jobben, men de jobb tilbud han da fikk, takket han nei til. Jeg er nå der at jeg forsørger han og 3 barn, dette vil virkerlig ruinere meg  i lengden, men får han ikke til å gå videre, har jeg noen rettigheter ifm barna om jeg ender dette  nå?

Anonymkode: bcfeb...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rettigheter? Du har i alle fall rett på barnebidrag? Er det liksom det som kan stanse deg i å etablere et mer selvstendig liv? Føler du deg så ansvarlig for han?

• Liker 1
Skrevet

Har barna i mange år bedt deg forlate han?  Hva er grunnen til det? 

• Liker 4
Skrevet (endret)
SoWhat? skrev (På 30.12.2021 den 4.14):

Har barna i mange år bedt deg forlate han?  Hva er grunnen til det? 

*

Endret av krokrygga
hacket
  • Liker 1
Skrevet (endret)

*

Endret av krokrygga
feil i tekst
Skrevet

Han VAR en bra støtte, men han er ikke det nå lenger. Enten så får han skjerpe seg, eller så burde du prioritere barna dine, det er din første jobb, ikke å forsørge han!

Anonymkode: cfd17...139

• Liker 5
Skrevet

Herlighet, når barna spør om å forlate faren deres.. Da har de det jævlig! Hør på dem 

Anonymkode: bb1ca...bb3

• Liker 10
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Herlighet, når barna spør om å forlate faren deres.. Da har de det jævlig! Hør på dem 

Anonymkode: bb1ca...bb3

Dette!

Ts, her ville jeg bare funnet meg en leilighet fort som fy, flytte ut og bestille time på familievernkontoret. Her må du sette deg selv og barna først. 

Anonymkode: aac29...0df

• Liker 5
Skrevet

Stakkars barn som har en så tafatt mor! Når til og med barna ber deg om å flytte, og du ikke gjør det, så bidrar du i stor grad til å ødelegge barndommen deres. 

Flytt NÅ, før barna dine tar avstand fra deg også.

Anonymkode: 5b6ee...f46

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
krokrygga skrev (3 timer siden):

å så lenge jeg ikke rører i grøten har vi det bra. Lar jeg ting være slik det er, har vi en person som sitter med datamaskinen å ikke gjøre særlig av seg,men jeg lar ikke situasjonen være slik når jeg er på jobb, samboer vil ikke kjøre barna på fritivaktiviteter for han mener det er for mye jobb,så bruker besteforeldre til dette, eller så bytter jeg vakter for å få dette til, når jeg forteller han at jeg bytter vakter for å ordne dette, sier han at jeg ikke trenger å gjøre det for han kan kjøre, men han ender opp med å kjefte på barna for de har så mange timer med trening, så  han holder de unna trening, for da kan han spille spill

Han har jo en dyp og alvorlig spillavhengighet og du har blitt en tilrettelegger.

Jeg tenker at du må rigge til en konfrontasjon sammen med hans familie. Dersom dere skal fortsette som familie må han til behandling for avhengigheten sin som per nå gjør ham yrkesmessig og relasjonsmessig ufør.

Skrevet

Punktum kjære vene, punktum! 😩

Anonymkode: b7830...d55

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 8.46):

Stakkars barn som har en så tafatt mor! Når til og med barna ber deg om å flytte, og du ikke gjør det, så bidrar du i stor grad til å ødelegge barndommen deres. 

Flytt NÅ, før barna dine tar avstand fra deg også.

Anonymkode: 5b6ee...f46

tror ikke du har lest trådstart

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (På 30.12.2021 den 9.09):

Han har jo en dyp og alvorlig spillavhengighet og du har blitt en tilrettelegger.

Jeg tenker at du må rigge til en konfrontasjon sammen med hans familie. Dersom dere skal fortsette som familie må han til behandling for avhengigheten sin som per nå gjør ham yrkesmessig og relasjonsmessig ufør.

Jepp. Dette er en sykdom, gi ham i det minste én mulighet til å gjøre noe med det før du går. 
Men om du går: Avhengig av samværsavtalen dere blir enige om kan du ha rett på bidrag, men han har lite inntekt siden han ikke jobber, så det blir ikke mye. Hvis du tjener under en viss sum (rundt 600k? Litt usikker) har du rett på bidragsforskudd fra staten, selv om han ikke kan betale. Men det er ikke veldig mange tusen kroner i måneden for tre barn, akkurat, så det blir ikke fett økonomisk. Det avhenger selvsagt av hva han eventuelt har fått av stønader/ytelser inntil nå. Hvis han har bidratt med null, vil du få det bedre økonomisk. Hvis han har bidratt med endel i AAP eller lignende, vil du kunne få mindre å rutte med. Men du må sette opp et budsjett og se. Lykke til! Dette virker veldig vanskelig, skjønner godt du ikke orker mer. 

Anonymkode: c817f...043

AnonymBruker
Skrevet

Det er én ting jeg aldri vil tilgi min mor å det er at hun aldri hørte på meg da jeg sa vi skulle flytte fra pappa. 
Jeg flyttet før hun flyttet....

Nå har hun gjeldsordning over 5 år pga tullete gjeld fra hele forholdet, huset gikk på tvang å han sender fortsatt mld minst en gang i mnd for å låne penger av henne. 

Anonymkode: da1d1...c1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...