Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men så har jeg en så fantastisk mann. Hvorfor?

det negative med han/vårt forhold:

han har en forsvarsmekanisme som gjør at han blir sint/sur når han 1) blir flau 2) ser at han tar feil (sett i ettertid) 3) tolker ting feil. Under middag med et vennepar i dag, fortalte han noe som jeg svarte "forstår ikke helt hvordan den planen skal løses i praksik", litt sånn at han skulle utdype hva han tenkte rundt planen sin, da jeg merket de andre ikke tok planen. Han ble irritert for spørsmålet mitt og senere viser det seg.. at det andre paret ikke hadde forstått planen hans. 

Et annet eksempel vi var og gikk tur med hundene våres, jeg ble hengende etter og mannen møtte på en hund og en ny nabo. Jeg spurte hvorfor de ikke hilste "han trakk seg unna og ville ikke hilse"

jeg sa så, men jeg så jo at du trakk deg helt ut i kanten av veien og stoppet for å gi han plass, han tolket vel at du ikke ville nærmes. "DU SÅ IKKE KROPPSPRÅKET HANS". Plutselig tar vi igjen naboen, og vipps: vi hilser og hundene hilser. Mannen hadde missforstått..

hans hobbyer er å være en sofagris. Noenjeg ee veldig glad i å være selv, men ikke hver dag til jeg er 70 år. jeg har ingen selv, og er bare med mannen min.

kort oppsumert om hans positive sider: han gjør alt hjemme, matpakke, frokost til meg om det så er pannekaker på senga eller eggerøre klart på bordet. Klesvask (ikke korrekt, men bedre at den tas enn at alt ligger og samler seg opp), koster og mopper ++ dere skjønner tegningen.

og bare for å poengtere hans positive sider: vi sa god natt nå nettopp klokken 23.45. Vi var begge i seng. Sa forsiktig, tror jeg er sulten? Han stod opp blid og sa "hva vil du ha, jeg lager gledelig noe mat til deg". Så gikk han på kjøkkenet og nå sitter jeg og spiser nattmat klokken 00.04

den andre personen: mye høyere enn min mann, sosial, altfor mange hobbyer, sunn, friluftsmenneske, klok, morsom +++ 

min nåværende mann føler jeg er hushjelp og barnepass (kom på dette mens jeg skrev dette ned nå). 

hvorfor kan jeg ikke bare elske mannen min i nye 10 år? Denne nye fyren har jeg siklet etter i 1,5 år. Var et halvt år uten kontakt, før jeg tok kontakt på ny. Men han er toxic, bruker 1 dag på å svare på meldinger. Han møtte villig opp for en kaffe, sendte DEN fine god-jul meldingen, som jeg svarte på, men nope. Ikke noe mer kontakt fra hans side, så jeg gir opp.

uansett problemet ligger i at mitt hode ikke følger min ektemann gjennom 10 år og 2 barn.

Anonymkode: 35b90...057

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjeder deg og drømmer om en fyr du ikke kjenner. 

Anonymkode: fd528...27e

• Liker 7
Skrevet

Du trenger venner. Usunt å bare ha ektefelle. 

Anonymkode: 22bb7...c23

• Liker 4
Skrevet

Du er så lei at du sitter og plukker fra hverandre ørsmå detaljer i dagliglivet og irriterer deg over ting du glatt hadde oversett hvis det var mann nr 2 som gjorde/sa det.

Vet ikke hvordan du skal få vekket følelsene igjen, men måten du analyserer på tyder på at følelsene er borte og du sitter igjen med irritasjon, ikke overbærenhet. Irritasjon med en gang han ikke gjør/sier/tenker det som ville vært logisk for deg.

Vil du virkelig miste ham til fordel for en som er toxic?

Anonymkode: 32feb...01b

• Liker 2
Skrevet

Føler med deg TS, er tilfeldigvis i samme situasjon… Er så kjipt å være den fæle personen som ikke bare kan slå seg til ro med det fine man har.

Har også falt for en annen, en venn som jeg vet er forelsket i meg… så da virker det som hjernen bare ser det positive i han og alle irritasjonsmomentene hos mannen min som behandler meg som en dronning men som har sider jeg har irritert meg litt over før, men nå er det nesten bare det jeg klarer å se.

Vet ikke om gresset er grønnere på den andre siden, er noen ting der og som jeg tenker kan bli irritasjonsmomenter «down the line» der og. Aner ikke hva jeg skal gjøre og mister nattesøvnen ved å gruble og fantasere som en gal. Si gjerne ifra om du finner noen løsning på dette…

Anonymkode: 39199...3dd

Skrevet

Dette må jo være tull. Hvis det mest negative du kom på om mannen din er at venneparet ikke forstår planen han har laget, og at han ikke hilser på naboens hund.. 😂 Enten troller du eller så har du det alt for godt i livet. 

Anonymkode: 12c46...d89

• Liker 6
Skrevet

Dette er så trist å lese. Du må bare ikke finne på å agere på disse «følelsene» dine. Skilsmisse er mye mer dramatisk enn man kan forestille seg, og i de fleste tilfeller er gresset langt fra grønnere. Og barna lider.

Jeg må si det er du som virker som en irriterende person, føler deg «litt sulten» midt på natta og lar mannen stå opp for å lage mat til deg.

Du trenger hobbier, venner eller ny jobb, ikke ny mann.

Anonymkode: a7889...ea7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Føler med deg TS, er tilfeldigvis i samme situasjon… Er så kjipt å være den fæle personen som ikke bare kan slå seg til ro med det fine man har.

Har også falt for en annen, en venn som jeg vet er forelsket i meg… så da virker det som hjernen bare ser det positive i han og alle irritasjonsmomentene hos mannen min som behandler meg som en dronning men som har sider jeg har irritert meg litt over før, men nå er det nesten bare det jeg klarer å se.

Vet ikke om gresset er grønnere på den andre siden, er noen ting der og som jeg tenker kan bli irritasjonsmomenter «down the line» der og. Aner ikke hva jeg skal gjøre og mister nattesøvnen ved å gruble og fantasere som en gal. Si gjerne ifra om du finner noen løsning på dette…

Anonymkode: 39199...3dd

Løsningen er enkel. La det gå. Alle forelskelser går over, og det er virkelig ikke en grunn til å bryte opp et godt ekteskap. 

Anonymkode: a7889...ea7

• Liker 1
Skrevet

Tråder som dette gjør at man mister helt den lille troen på kjærlighet man en gang hadde...

Jeg unner mannen din noe som er mye bedre enn deg. Og jeg tror og håper at det er lett å finne.

Anonymkode: 43be9...d4e

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke eksemplene dine, men jeg skjønner det med at han kan reagere med sinne om han egentlig er lei seg. Det er absolutt noe som går an å snakke om. Det har jeg gjort med min mann. (Vi har vært sammen i 20 år) Men det kan ikke gjøres på en bebreidende måte, eller si at han må gjøre det annerledes, du må være oppriktig nysgjerrig på hvorfor det skjer, og fortelle ham hva det gjør med deg. 

Så må dere minnes på hva som gjør dere til et godt par og bli litt forelsket igjen. Det må man av og til, for det hender man går seg fast i et spor og glemmer å løfte blikket. Hvordan dere må gjøre det er ikke så lett å si, men jeg ville sagt at "jeg trenger å huske hvorfor vi passer så godt til å være kjærester, så kan vi gå på en date og late som vi aldri har gjort det før?" Eller noe helt annet. Poenget er at du må klare å se de positive tingene og kjenne hva de gjør med deg.

Og det burde ikke være nødvendig å si, men jeg gjør det likevel, gresset ser ikke en gang grønnere ut med han andre, og jeg tviler på at det er det. Du bare kjeder deg. Så lenge du skjønner hva det er er det lov å drømme, men ikke fortell om det, og ikke tro på at det kan bli virkelig. Om du tror det kan bli virkelig, må du ta avstand. Det du har høres mye bedre ut. Du har bare havnet der alle havner etter 7-10 år, man kjenner på tvilen. Dette er mulig å jobbe seg gjennom (det har vi gjort to ganger i vårt forhold), og man kommer sterkere ut på andre siden. Det er en hard jobb å velge hverandre for alltid, og ha det bra med det. Men det er verdt det.

Anonymkode: b0660...047

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tråder som dette gjør at man mister helt den lille troen på kjærlighet man en gang hadde...

Jeg unner mannen din noe som er mye bedre enn deg. Og jeg tror og håper at det er lett å finne.

TS er jo ikke en dårlig person slik du insinuerer for å ha slike følelser, hun er bare ett menneske som alle oss andre. 

For ett dårlig menneskesyn du har, du lever fullstendig i villfarelse om du ikke innser at etter mange år i samme forhold at tankene kan vandre litt. 

TS er ikke egentlig forelsket i denne andre personen, han har bare kvaliteter som hun ønsker seg i sin egen mann, men så blander hun det sammen til en smørje. 

Forelskelsen i denne andre mannen kommer til å gå over, det er bare en illusjon, en drøm, men du må jobbe med forholdet ditt TS! Og det nå med en gang, for du gjør nok ikke nok for å få mannen din ut av sofaen heller. Jeg er sikker på at du får tilbake de gode følelsene om du får en litt større omgangskrets og begynner å gjøre de tingene du har lyst til.. sammen med mannen din. 

Anonymkode: 80d90...430

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

TS er jo ikke en dårlig person slik du insinuerer for å ha slike følelser, hun er bare ett menneske som alle oss andre.

Hun oppsøker denne andre. Tar kontakt med han. Sikler og fantaserer om han.

Hadde ts vært en mann hadde du stått først i hylekoret og ropt "utro" i innlegg etter innlegg. 

Kvinnfolk...

• Liker 1
Skrevet

Mannen din er en pudding. Du ønsker deg en spennende mann. Det er problemet. Så lenge du ser rimelig bra ut og ikke er 45+ pakk kofferten og lev et bedre liv.

Anonymkode: 1cac8...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...