AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Hei, tobarnsmor som er utslitt her. Hvordan gjør dere andre det i jula. Her er det selskap, og jeg tar barna. Skal vi noe sted. Jeg setter alarm, lager frokost, pakker niste, tar frem klær pakker bagger, fikser meg selv. Vekker pappa, han tisser. Fikser seg selv, tar bilen drar ut. Pappa blir full, jeg tar barna. Tidlig julemorgen, mamma tar barna. En uke fri, pappa legger seg sent hver kveld for han klarer ikke legge seg tidlig. Men jeg, jeg må ta barna. Frokost. Lunsj, rydding, alt. Pappa han rekker barbere seg og dusje han. I dag stod han med tanntråd et kvarter. Jeg, med barna. I går natt måtte jeg løpe inn på soverommet fiske opp ungen som hadde falt på gulvet og havnet under senga. Han snorket og sov. Full og trøtt. Neste dag, tidlig opp med barna. Han ser på Disneyfilm med eldste i fanget da hvis jeg spør om hjelp. Hun er livredd da det stort sett er alder 6 + og hun er tre. Lillemann løper etter meg. Han kaller dette kvalitetstid. Ber jeg han lese en bok med de setter han seg i trass på PCen, jeg prøver så godt jeg kan sjonglere to barn som vil sitte på fang og leses for. Dette er mamma sin kvalitetstid og jeg prøver så godt jeg kan . Og der blir han til begge barn gråter. Anonymkode: 255d5...77c 2
AprilLudgate Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 For å kommentere noe annet først: du nevner han er full 2 ganger allerede ila romjula. Hva tenker du om det? Men for å svare på spørsmålet ditt: nei. Sånn er det ikke i normale relasjoner med menn som har helt ordinær omsorgsevne. 45
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Ikke sånn det skal være! Her må mannen din skjerpe seg og du må virkelig ta en prat hvor du viser at dette godtar du ikke. Er jo bedre for deg å være alenemor enn sammen med en sånn mann Anonymkode: 9916c...5cd 12
Gjest Chroma Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Det der kan du ikke finne deg i. Han høres helt udugelig ut! Men for å trøste deg litt så er det du som kommer til å ende opp med best relasjon til barna når de vokser til.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Nei, det er ikke vanlig. Han er en drittsekk og du en dørmatte. Kanskje du kan starte med å respektere deg selv? Still krav Anonymkode: de9b4...e10 16
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 Det er mye likt hos oss ifht det daglige, men far tar i et tak på noen områder. F eks handler han og lager mat, og jeg kan be ham ta barna ut i helgene så jeg får en pause. det høres ut som at du har tre barn, ikke greit😕 Anonymkode: 268b4...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 Off.. dette hørtes ikke bra ut. Min mann gjør minst like mye som meg. Nå som jeg er gravid igjen, gjør han mye mer enn meg, fordi jeg er i dårlig form. Husarbeidet deler vi 50/50. Vi henter og leverer 50/50. Vi er like mye med/ leker med sønnen vår. Har du pratet med ham om dette? Hvis du ikke kommer noen vei ville jeg kontaktet familievernkontoret eller parterapaut. Anonymkode: c9253...fdd 7
netpuppy Skrevet 29. desember 2021 #8 Skrevet 29. desember 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Off.. dette hørtes ikke bra ut. Min mann gjør minst like mye som meg. Nå som jeg er gravid igjen, gjør han mye mer enn meg, fordi jeg er i dårlig form. Husarbeidet deler vi 50/50. Vi henter og leverer 50/50. Vi er like mye med/ leker med sønnen vår. Har du pratet med ham om dette? Hvis du ikke kommer noen vei ville jeg kontaktet familievernkontoret eller parterapaut. Anonymkode: c9253...fdd Sånn er det her også. Vi gjør like mye husarbeid og like mye med barna. Far leverer og henter i barnehagen stort sett hver dag fordi han har en mer fleksibel arbeidstid, jeg handler og lager middag. Nå i juleferien står vi opp med barna annenhver dag slik at den andre får sove ut. Jeg hadde aldri godtatt en så tafatt mann som TS skisserer, da hadde jeg streika for lengst. 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #9 Skrevet 29. desember 2021 Mannen gjør irriterende mye mindre enn meg av ting som har med rutiner, planlegging, organisering/gjennomføring og husarbeid og ting i hverdagen. Men han leker mye med barna, lærer de praktiske ting, tar de med på ski, kino,bading o.l. Anonymkode: 33305...f98 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #10 Skrevet 29. desember 2021 Tror min mann ser barnet 2 timer per dag, selv dager han har fri, for da har han hobbyer med kompiser han fyller tiden med. Så da er det bare det som er moro han gjør med barnet. Enten er det moro eller så roper han at barnet skal plukke opp rotet eller spise middag. Anonymkode: accf1...367
Gjest rampenissen72 Skrevet 29. desember 2021 #11 Skrevet 29. desember 2021 Han der hadde jeg gått fra, på dagen, uten å se meg tilbake.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #12 Skrevet 29. desember 2021 Mannen min jobber mye og når han ikke gjør det, sitter han mye og glor i telefonen. Men så kjefter jeg. Og da står han på den dagen, helst hvis jeg kommer med konkrete ting han skal gjøre (tømme søppel, vaske klær, rydde kjøkkenet eller lignende). Ungene er veldig opptatt av meg, og jeg synes det er veldig deilig når far holder ungene opptatt, da får jeg liksom kroppen for meg selv. Anonymkode: 98d00...7a4 3
Tanuki Skrevet 29. desember 2021 #13 Skrevet 29. desember 2021 Mange menn er sånn, de vet de slipper unna med det. På sikt ville jeg vurdert skillsmisse, eller i det minste forberedt meg på det. Og jeg ville rett og slett sluttet å gjøre alt fordi han er lat. Gjør absolutt minimum, vask kun egne og barns klær etc. 9
Fjaselina Skrevet 29. desember 2021 #14 Skrevet 29. desember 2021 Slik har det aldri vore hos oss. Min mann har meir lyst til å sove lenge på fridager, men han er veldig engasjert i barna, går ut og leikar med dei,kan lese for dei etc. Du har visst funne eit eksemplar som ikkje virker. Kanskje du bør benytte angreretten. Defekte varer er kjedelig;) 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #15 Skrevet 30. desember 2021 Ikke normalt. Her gjør vi ca. 50/50 og begge er engasjert i barna! Anonymkode: 65621...114 2
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 Han er unormalt lite tilstede
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 Min mann har prøvd, jeg satt skapet på plass veldig høylydt for å si det sånn. Jeg hadde fått nok, og sa at hvis dette er livet jeg skal leve, så velger jeg faktisk å stikke av, sp kan han ta barna alene, for det var ikke dette livet vi skulle ha. Da skjønte han tegninga. Sklir litt tilbake mot gamle vaner innimellom, men nå går det an å minne han på hvor slitsomt det er for meg når han ikke deltar, og han husker hva jeg sa når jeg eksploderte. Anonymkode: f0408...7ca 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #19 Skrevet 30. desember 2021 Min mann har i perioder gjort mindre enn meg og jeg kan kjenne meg igjen i noe av det du skriver, men her fungerer det å kommunisere med ham og be ham om å gjøre konkrete ting. Jeg tilpasser meg nok ham mer enn han tilpasser seg meg, og jeg tar mer initiativ og er den som planlegger ting og organiserer husholdet, men han trår til når jeg ber ham om det. Vårt barn er under 1 år fremdeles, og jeg ammer, så det blir litt mer på meg nå. Hvis mannen din responderer dårlig på at du ber om hjelp/forsøker å kommunisere med ham om dette så er det nok ikke noe håp. Da må du ta valg om du vil ta deg av to små og ett stort barn eller bare to små. Min manns kompis ba meg slutte å skjemme ham bort, og det prøver jeg å ta med meg i hverdagen. Anonymkode: 70d78...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #20 Skrevet 30. desember 2021 Sorry altså, men du har litt skyld i det selv, dersom du har latt det gå så langt, og med TO barn. Du må jo stille krav fra dag én!!!!! Hvor mange kvinner er det som ikke forstår dette?? At mannen tar halvparten av husarbeidet må man stille krav om i det man flytter sammen. Dette må jo være på plass FØR barn kommer inn i bildet. At han tar ansvar for barn må skje fra dag én når første barn er baby, ikke når barnet er 4 år og har fått småsøsken..... Du får ta deg en ordentlig prat med mannen og se om han er villig til å endre seg. Hvis ikke, så får du ta valget om hva du selv klarer å leve med i lengden. Du kan ikke forvente at han vil endre seg på dagen, når han har levd som på hotell i mange mange år.. Anonymkode: 3adf8...8ad 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå