Gå til innhold

Har vært lenge i samme jobb, mangler selvtillit til å prøve noe nytt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har grodd fast på jobben og ikke kommer videre pga dårlig selvtillit  til å søke andre jobber (er redd jeg ikke skal være god nok), hva gjør man for å bedre situasjonen? Og komme ut av dette tankemønsteret? 

Anonymkode: 19b81...069

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde like tanker som deg. Med støtte av samboer sa jeg opp jobben og kastet meg ut i det 😊 fikk jobb relativt raskt. 

Anonymkode: bdc5c...e9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde like tanker som deg. Med støtte av samboer sa jeg opp jobben og kastet meg ut i det 😊 fikk jobb relativt raskt. 

Angrer du på et tidspunkt? Eller var det bare en befrielse?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke si opp før du har fått ny jobb.

Anonymkode: 82527...a3e

Skrevet

Kjenner meg igjen. Har noia for at sjefen/ den eller de som gir referanser for meg skal si st jeg er innadvendt/ stille og rolig. Tror jeg har dette stempelet uansett hvor mye jeg skravler med kolleger, ironisk nok 😅

Anonymkode: 39897...bf1

Skrevet

Jeg var sånn. Har jobbet 7 år i samme stilling, følte jeg var stuck der fordi jeg ikke har utdannelse og trodde aldri jeg kunne komme meg videre fordi jeg var så heldig som i det heletatt hadde en jobb som gav meg relativt god lønn. Ble inspirert av mannen min til å prøve likevel og fikk 2 jobbtilbud nesten med en gang selv om jeg trodde jeg søkte langt over mitt kompetansenivå. Går opp 70k i grunnlønn + bonus og skal jobbe i en spennende jobb som gir karriereløft og mange mange goder 😍 er så stolt og glad for at jeg prøvde! Fikk også mail fra plassen jeg måtte takke nei til at jeg ikke måtte nøle med å ta kontakt om jeg likevel ville jobbe der ved en senere anledning. Så noe riktig har jeg gjort til tross for at jeg trodde jeg ikke kom til å ha sjans overhodet. 

Tipper det kan gå supert for deg også om du bare prøver 😊

Anonymkode: c062b...0fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det var en uendelig lettelse for min del! Selv hadde jeg backup plan med studie om jeg ikke fikk jobb. 

Skrevet

Kjenner meg igjen. Det blir ikke bedre når man har en psycho sjef som trykker deg ned... 😔

Anonymkode: 24114...8e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...