AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Jadda… bebis har snudd seg fra hode til seteleie, og jeg er 34+4 uker på vei. Jeg er jo da stressa, og lurer på om noen har noen fine opplevelser her med at de snur seg til hodeleie igjen? Ønsker ikke setefødsel, og ikke keisersnitt men tar det jo som det blir uansett, men ønsket mitt er vaginal fødsel med hodet først, som med de to andre jeg har født.. Anonymkode: 28404...eae
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Min tredje snudde seg til seteleie få dager før termin, så ble setefødsel dagen etter det ble oppdaget 😅 Synes faktisk det var den beste fødselen, og jeg fikk kun ett sting. Men du har god tid til at ungen kan snu seg, de forsøker vel veving også. Anonymkode: 649ac...096
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Jeg har en setefødsel og en hodefødsel bak meg. Hodefødselen var så jævlig vond at setefødselen knapt når en firer på smerteskalaen. Hadde ikke epidural med noen av dem, men hadde jeg visst det jeg vet idag ville jeg nok bedt om det på hodefødselen. I all rettferdighet var setefødselen den første, så der var aktiv fødsel tre timer mot halvannen på hodefødselen, så det vil selvsagt også ha spilt inn, men for meg var setefødsel en god opplevelse som jeg hadde valgt igjen om jeg hadde hatt muligheten. Lykke til! Uansett hva som skjer, så er du snart i mål! ❤️ Anonymkode: e1096...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Jeg fødte første i hodeleie og andre i seteleie, begge helt uten smertestillende. Merket egentlig ingen forskjell, annet enn at det var flere mennesker på fødestua med andre. Hvordan var de første to fødslene dine? Hvis de var greie så tenker jeg at dette kommer til å gå kjempefint uansett! Anonymkode: 15b00...437 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Eg fann ut at lille låg i seteleie 5 dager før termin, og skjønner godt at du er stressa over situasjonen! Eg vart skikkelig redd, spesielt sidan han var estimert godt over 4 kg og det vart stadig meir sannsynleg at fødselen skulle starte spontant for kvar dag. Sjukehuset satte opp time til samtale og vurdering av om det var mulig for meg å føde vaginalt, dagen før termin. Da såg dei på ultralyd at han låg ganske høgt i bekkenet mitt, og foreslo å forsøke å snu han. Eg hadde høyrt om det, men trudde det var for seint når eg hadde komt til termin. Det tok vel tre forsøk så låg han fint plassert med hovudet ned. Sjølve vendinga var ikkje så vond som eg hadde høyrt, det verste var at det "gnissa" på huda på utsida av magen der legen dytta på bebisen. Vanligvis gjer dei vendinga tidligare enn hos meg, så eg ville spurt om det! Anonymkode: 1a370...849 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jadda… bebis har snudd seg fra hode til seteleie, og jeg er 34+4 uker på vei. Jeg er jo da stressa, og lurer på om noen har noen fine opplevelser her med at de snur seg til hodeleie igjen? Ønsker ikke setefødsel, og ikke keisersnitt men tar det jo som det blir uansett, men ønsket mitt er vaginal fødsel med hodet først, som med de to andre jeg har født.. Anonymkode: 28404...eae Min snudde seg til sete i uke 40 så alt er mulig. Baby kan fint snu seg igjen jeg endte med keisersnitt jeg var livredd for både keisersnitt og setefødsel og gråt og gråt da jeg fant ut at baby hadde snudd seg nærmest på termindato.. men keisersnitt gikk veldig fint det. de tok en scan av bekkenet mitt og bestemte at det var for smalt. Syns det var veldig greit at valget bare ble tatt for meg. Så slapp det i allefall å være min beslutning å velge mellom to onder. Anonymkode: 0a160...f64 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 Min lå i seteleie i uke 36, i uke 38 hadde han snudd seg igjen av seg selv 😊 Anonymkode: 514fd...943
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #8 Skrevet 30. desember 2021 Begge mine lå i seteleie i uke 34:) snudde seg en uke eller to senere.. Anonymkode: 75223...16f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 Min snur seg fortsatt frem og tilbake ca en gang i uka. Er i uke 38 nå 🤦♀️ ligger mest med hodet ned, men snakk om å gi meg masse ekstra stress. Vil som ts helst ha en så "lav risiko" fødsel som mulig. Jeg må vel bare krysse fingrene for at han ligger rett når fødselen starter. Anonymkode: 6c1b2...77d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #10 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jadda… bebis har snudd seg fra hode til seteleie, og jeg er 34+4 uker på vei. Jeg er jo da stressa, og lurer på om noen har noen fine opplevelser her med at de snur seg til hodeleie igjen? Ønsker ikke setefødsel, og ikke keisersnitt men tar det jo som det blir uansett, men ønsket mitt er vaginal fødsel med hodet først, som med de to andre jeg har født.. Anonymkode: 28404...eae Ikke noe å stresse med. Når du ikke er førstegangs fester ikke hodet seg før rett før fødselen som regel. Min tredje lå i seteleie i uke 34 og 35. Men lå i hodeleie når jeg ble igangsatt i uke 37. Dersom han ikke snur seg kan du velge keisersnitt. Anonymkode: c56b0...0dd
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #11 Skrevet 30. desember 2021 Jeg var i samme situasjon og like bekymret som deg før litt siden. Babyen snudde seg av seg selv i uke 36. Anonymkode: 482a6...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå