Gå til innhold

Hva forventer dere kvinner av en mann i situasjoner hvor andre menn oppfører seg truende eller frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det turn off for dere kvinner at en mann dere dater viker unna og ikke er villig til å bokstaveligtalt slåss for å forsvare sin og/eller deres "ære" i  en sosial situasjon, fks ute på byen? Tipper de fleste moderne kvinner tenker at de ikke ser på det som en nødvendig attributt men mistenker samtidig at mange likevel ville syntes det var turn off.  Som i videoen her: 

"When was the last time you got your ass kicked?" - YouTube

Ser det har oppstått en del misforståelser i tråden her om hva spørsmålet er. Det jeg sikter til er ikke det å forsvare en kvinne man er med mot fare, overfall etc. Situasjonene det er snakk om er situasjoner hvor andre menn prøver å dominere mannen du er med mens dere er ute i en sosial situasjon. Fks ved å yppe til bråk, være nedverdigende mot mannen eller deg for å fremprovosere en reaksjon fra mannen, hvor nærmest eneste mulige utfall er at det vil ende i slåssing med mindre mannen dere er med "viker unna", ikke svarer aggressivt tilbake etc for å unngå nettopp en voldelig situasjon. 

Endret av Dummann
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann ville vært villig til å forsvare meg, men ville sett etter tegn fra meg til hvordan gjøre det. Jeg har blitt utsatt for drapstrusler på gata aleine og klart meg fint, og er trent, så han vet godt hvilket stoff jeg er lagd av. Så i utgangspunktet hadde han nok heiet mens jeg hadde grust angriperen selv. 

Vi jobber begge i helsesektoren og kan manøvre som uskadeliggjør uten å skade, så tipper vi hadde samarbeida om dette dersom forsvar ble nødvendig. Ikke vits å få politi på nakken fordi vi skada vedkommende. 

Anonymkode: 7605e...d5b

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke fordra menn som tror de må ordne opp i mine ting! 

Menn som blander seg fører bare til vold. Jeg klarer utmerket å ordne opp selv uten at det blir vold. 

Anonymkode: 4d391...11f

• Liker 6
Skrevet

Jeg gidder ikke se videoen, men ja, om han bokstavelig talt viker unna er det en dealbreaker. Han behøver ikke slåss for meg, men jeg forventer en form for støtte (legge armen rundt meg, kalle fyren en idiot, et eller annet). 

Anonymkode: 57a5f...31a

• Liker 7
Skrevet

En mann som hisser seg opp og skal bråke er stort rødt flagg for meg.

Du vet at manuskriptet til videoen du har linka til er skrevet av Louis CK en seksualovergriper som har misogynistiske fordommer mot kvinner? Så reaksjonen til kvinnen her gjenspeiler ikke sånn ekte kvinner ville reagert, men sånn den taperen som har skrevet manuskriptet innbiller seg at damer er fordi han selv har et machokompleks og tror det er fordi at kvinner er vanskelige at damer ikke liker han.. for selvinnsikt eier han ikke. Akuratt som de mennene som evn måtte bite på kvinnesynet hans! 

Anonymkode: 768f4...631

• Liker 5
Skrevet

Jeg var en gang på et utested med min eks da to menn grep tak i armene mine, og begynte å beføle meg på puppene. Jeg måtte rive meg løs selv (og det var ikke helt enkelt faktisk). Jeg klikket på de, de lo, og eksen prøvde å dempe mitt raseri og smilte fårete til de. Og ja, det var sykt turnoff! En eller annen form for backup må man forvente, trenger ikke å bli full slåsskamp av den grunn.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En mann som hisser seg opp og skal bråke er stort rødt flagg for meg.

Du vet at manuskriptet til videoen du har linka til er skrevet av Louis CK en seksualovergriper som har misogynistiske fordommer mot kvinner? Så reaksjonen til kvinnen her gjenspeiler ikke sånn ekte kvinner ville reagert, men sånn den taperen som har skrevet manuskriptet innbiller seg at damer er fordi han selv har et machokompleks og tror det er fordi at kvinner er vanskelige at damer ikke liker han.. for selvinnsikt eier han ikke. Akuratt som de mennene som evn måtte bite på kvinnesynet hans! 

Har ikke satt meg så mye inn i den saken rundt Louis CK, aner ikke hva slags evt misogynistiske fordommer han evt har mot kvinner. Sånn som jeg forstår det handlet saken rundt han om at han dro frem penisen og begynte å onanere foran to kvinner han kjente på et hotellrom, vet ikke om det kvalifiserer til å bli sett på som seksualovergriper, men klein blotting regnes kanskje som det. Idk

Syntes ikke den settingen i videoen virker spesielt urealistisk, har opplevd lignende situasjoner selv. Med grupper av menn som skal prøve å yppe og ydmyke en mens man er med en dame. Damens reaksjon i videoen kan jeg ikke uttale meg om er realistisk, men syntes ikke det virker så far fetched. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min mann ville vært villig til å forsvare meg, men ville sett etter tegn fra meg til hvordan gjøre det. Jeg har blitt utsatt for drapstrusler på gata aleine og klart meg fint, og er trent, så han vet godt hvilket stoff jeg er lagd av.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han behøver ikke slåss for meg, men jeg forventer en form for støtte (legge armen rundt meg, kalle fyren en idiot, et eller annet). 

Anonymkode: 57a5f...31a

Ts spør etter menn som blir voldelige for å forsvare sin egen ære ovenfor andre menn i en sosial situasjon, f eks på byen (om en mann søler øl på han med et uhell, eller ser stygt på han eller kommer med en teit kommentar, sånne ting 18 åringer med ekstremt stort machokompleks tror er tøft å bråke om) og ikke hvordan vi forventer mannen reagerer om en annen mann f eks seksuellt trakasserer oss og grabber oss i fitta eller drapstruer oss. 

I videoen som han linker til handler scenen om Louis CK som sitter på et spisested med en date og det kommer inn noen ungdommer halvparten av hans egen alder og slenger dritt til han og spør om han har gitt noen bank før. Et så sykt tåpelig scenario jeg er sikker på at ingen kvinner hadde villet at mannen skulle reise seg opp å begynne å sloss eller ta igjen, men damen i videoklippet i manuskriptet som er skrevet av misogynisten Louis CK sier først at hun syns han håndterte det bra ved å ikke ville sloss, men så sier hun at hun syns han var feig og ikke vil date han lenger fordi han ikke er mann nok. 

Man må se videoklippet for å skjønne hva det er trådstarter egentlig spør etter her. 

• Liker 3
Skrevet

Gidder ikke å se noen video, men forventer selvsagt støtte fra mannen min om jeg skulle bli trakasset/angrepet. Ja, jeg forventer at han slåss for meg om det potensielt skulle bli nødvendig. Forventer også at han beskytter barna våre. 
Jeg forventer akkurat det samme av meg selv om situasjonen skulle være omvendt, og det er han som trenger hjelp. 

• Liker 4
Skrevet
Dummann skrev (1 minutt siden):

Syntes ikke den settingen i videoen virker spesielt urealistisk, har opplevd lignende situasjoner selv. Med grupper av menn som skal prøve å yppe og ydmyke en mens man er med en dame. Damens reaksjon i videoen kan jeg ikke uttale meg om er realistisk, men syntes ikke det virker så far fetched. 

Jada, jeg hang med det som man kalte wolla-gutter(kriminelle bråkmakere) på 90 og 2000 tallet som elsket å bråke fordi fordi de trodde det var kult og vet godt at enkelte type gutter på 18-19 år kan yppe med andre gutter for ingenting. Svaret mitt er uansett det samme, at å "forsvare sin ære" med å begynne å sloss og bli voldelig mot idioter er nesten mer idiotisk enn de som begynner å yppe og terge. I det hele tatt ideen om å "sloss for å forsvare sine ære" pga et sosialt scenario er turnoff! Greit nok at man gir en kar juling hvis han har rana mora di og knekt lårhalsen hennes eller voldtatt søstera di, og greit nok at man sier "Hold kjeft a taper" nokså ubrydd men bestemt i forbifarten om en mann man går forbi sleiker seg rundt munnen å sier til dama di at hun kan suge pikken hans.

Men å lage slosskamp ut av sånne små bagateller du sikter til som hjernedød terging mellom menn da viser man bare at man mangler selvbeherskelse og mister hodet sitt altfor fort så ja det er instant turnoff. Man får mer ære av å håndtere det som en voksen og ikke la seg terge av sånne tapere og heller bare gå vekk derfra eller parkere de rolig og verbalt så de går vekk derfra, ikke begynner å bråke herregud... En mann som liker å sloss hadde jeg styrt unna og en mann som ikke kan kontrollere seg og heve seg over ting hadde jeg ikke orket. 

• Liker 5
Skrevet
Bacteria skrev (6 minutter siden):

Gidder ikke å se noen video, men forventer selvsagt støtte fra mannen min om jeg skulle bli trakasset/angrepet. Ja, jeg forventer at han slåss for meg om det potensielt skulle bli nødvendig. Forventer også at han beskytter barna våre. 
Jeg forventer akkurat det samme av meg selv om situasjonen skulle være omvendt, og det er han som trenger hjelp. 

Det er ikke sånne scenarioer ts spør om! 

Ts spør om menn som terger menn i sosiale settinger som på byen eller restaurant, som igler opp til bråk uten grunn!! Med mannen! Ikke som angriper dama 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts spør om menn som terger menn i sosiale settinger som på byen eller restaurant, som igler opp til bråk uten grunn!! Med mannen! Ikke som angriper dama 

Ok. 
Hvis scenarioet er slik er det nok lurest å overse, ev forlate stedet. 

• Liker 4
Skrevet
Bacteria skrev (Akkurat nå):

Ok. 
Hvis scenarioet er slik er det nok lurest å overse, ev forlate stedet. 

Nettopp :) og tror de fleste kvinner er helt enig det.

Så utrolig flaut med menn som skal bråke med hverandre på byen eller som i videoen på et spisested! 

• Liker 4
Skrevet

Da jeg ble gruppevoldtatt av tre menn, skulle jeg ønske at han som ikke gjorde meg noe var mann nok til å gripe inn, men nei. Han tok motstand og ble vitne til det, uten å gjøre noe. 

Anonymkode: 798aa...fe2

• Liker 2
Skrevet

Jeg forventer at han håndtere sitasjonen smart. Det dummeste jeg vet er menn som slås over en dame, der dama skapte  senarioet for å føle seg mer dig. Jeg har sagt nei å date en fyr, for han havnet i flere slike situasjon. Hvis du ikke klarer å se gjennom det som 27 åring, er det ingen håp for deg. Jeg forventer en fyr som er trygg på seg selv og kan håndtere en konflikt. Jeg backpack reiste med kjæresten og noen venner for noen år siden og vi så en slåsskamp eskalere i en by i mexico. En av hans venner tenkte det var en lur ide å hjelpe bareieren for "en mot tre var urettferdig" Jeg hadde vært livredd å reise med han alene. 

Anonymkode: c8aa7...479

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Da er det vel smartest å bare gå derifra, før man gjør noe dumt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at mannen min hadde gått til angrep for å beskytte meg, og sagt fra hvis noen var frekk mot meg.. Hadde vel ikke valgt en mann som gikk og gjemte seg når jeg ble utsatt for noe? DVS, jeg har jo tidligere gjort det. 

Eksen min gjorde faktisk det. Vi ble angrepet av noen eh...sauer, det var faktisk bukker da. Jeg var gravid og han sprang fra meg og hoppet over gjerdet. Det ble en god indikasjon på resten av forholdet vårt, og hvem han egentlig er. 

Så nei, jeg vil ha en mann som redder meg ikke en feig fyr som ikke bryr seg. Hvilken dame vil egentlig det? De bør tenke seg godt om hvis det er en de skal dele livet sitt med. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Men altså menn som vil terge kjæresten min ved å gjøre narr av meg, vil fort angre på det. For det første er kjæresten terretorial på en god dag, så om noen kommenterte meg seksuelt, på en kjip måte, foran ham, hadde han stirra dem ihjel, det er han ekspert på. For det andre tar jeg ikke 5 øre for å sette ufine folk på plass så det svir. Så når jeg tenker meg om, ville de gått derifra. Ikke vi.

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
Skrevet

Kvinner har jo gjort det klart, at de ikke trenger menn til å beskytte dem.

Anonymkode: 9bf37...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...