Gå til innhold

For tidlig å involvere ei ny dame for barna under et år etter 10års samboerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han/min eks har ikke blitt sammen med henne enda, men hun besøker han når begge barna mine er der. Trolig årsak til brudd også. Bør jeg bli sint eller reagere? Ble over mellom oss for 9 mnd siden ca. Flyttet ut for 8mnd siden.  

Anonymkode: 7fdc1...842

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skulle det tjene til?

Anonymkode: 56783...550

• Liker 5
Skrevet

De er for små til å huske henne uansett så jeg hadde ikke lagd noe drama ut av det. 

Anonymkode: 7f722...4d8

• Liker 4
Skrevet

Ja. Det er for tidlig synes jeg. Men hva kan du gjøre? Han bestemmer når han har barna, og det gjør vel større skade hvis dere begynner å krangle og knote til samarbeidet. 

Beste du kan gjøre er å ikke få deg kjæreste og introdusere de på en stund. Vær en stabil og trygg forelder så ordner det seg. 

Anonymkode: 620f9...2ae

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De er for små til å huske henne uansett så jeg hadde ikke lagd noe drama ut av det. 

Vet vi alder på barna?

Anonymkode: 3bce7...244

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han/min eks har ikke blitt sammen med henne enda, men hun besøker han når begge barna mine er der. Trolig årsak til brudd også. Bør jeg bli sint eller reagere? Ble over mellom oss for 9 mnd siden ca. Flyttet ut for 8mnd siden.  

Ikke bry deg. Det er et tegn på at de vil gå skånsomt fram for å se om det er riktig for dem å gå inn i et forhold. Det finnes mer enn nok av eksempler på dem som går for fort fram som sådan. Hadde det vært deg og ikke din eks ville du, for alt du vet, kanskje selv tenkt på samme måte som han gjør. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet vi alder på barna?

De er formodentlig under 10 år.

Anonymkode: 372b5...346

• Liker 1
Gjest Traktorkusken
Skrevet

Du burde absolutt gi en reaksjon! 
Jeg syns ikke det er greit når det er så tidlig etter bruddet. Skaper utrygghet/usikkerhet hos barna. Leit å få et forhold, eller en relasjon til noen som kanskje bare er midlertidig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg reagerer mest på at du omtaler deres to felles barn som DINE barn i en tråd som handler om å kritisere eksen din. Eller har du særkullsbarn som han har regelmessig deltids omsorg for? 

• Liker 4
Skrevet

Hva tenker du hadde skjedd om HAN hadde prøvd å blande seg inn i ditt forhold om denne situasjonen var motsatt? Da tenker jeg vi hadde sett en tråd ala «han prøver å nekte meg å gjøre som jeg vil med mine barn! Jeg vil la de møte kjæresten min»

Anonymkode: a7c99...28d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg gjorde den feilen en gang som mor. Dette er mange år siden og barna er store nå, men gud som jeg angrer. Jeg skulle aldri vært så tankeløs, egoistisk og opptatt av mitt eget beste. 

Det viste seg å ikke være drømmemannen i det hele tatt. Tvert i mot. Og da burde aldri barna mine møtt han på et så tidlig tidspunkt. De var såpass små den gangen også at det hele var veldig unødvendig.

Jeg synes ikke det er greit å introdusere så tidlig.

Anonymkode: 360b7...5f1

• Liker 9
Skrevet

Det angår ikke deg hva din eks gjør. 

Anonymkode: 4452a...bcd

• Liker 4
Skrevet

Du skriver at de ikke er sammen enda, altså er hun på besøk som en venn. Har ikke du venner på besøk?

Anonymkode: f16e1...9a5

• Liker 6
Skrevet
Traktorkusken skrev (Akkurat nå):

Du burde absolutt gi en reaksjon! 
Jeg syns ikke det er greit når det er så tidlig etter bruddet. Skaper utrygghet/usikkerhet hos barna. Leit å få et forhold, eller en relasjon til noen som kanskje bare er midlertidig. 

Er åtte måneder tidlig når han gjør det så skånsomt som han gjør? Dessuten er de ikke kjærester enda, ser du. Det kan enda ta tid før de definerer seg som kjærester, og enda lengre tid før de flytter sammen. 

Det finnes de som gjør alt etter to-tre måneder liksom, treffer hverandre, blir kjærester og introduserer barna, og vips...så er den nye flytta inn. Det kan kalles å gå for fort fram gitt... Kjenner ei som gjorde det to ganger med kort tids mellomrom. Med den nåværende tok hun det i betraktelig roligere tempo. Det gikk vel et halvt år før barna ble introdusert, og to år til de flytta sammen.

Noen velger å gjøre det på den måten eksen til TS gjør det, andre drar det ut på andre måter. Da en av mine foreldre gikk inn i et forhold med en som hadde to barn som er en del år yngre enn meg og en av mine yngre søsken, og den eldste av de to nærmere alder med attpåklatten av mine søsken, så ja... Det tok over ett år før de to barna ble involvert i forholdet, og forholdet varte i nærmere seks år uten samboerskap eller særbo. Jeg var så lei at det var til å bli sprø av. Sånne seige forhold som bare drar ut er ikke noe særlig. Jeg og mitt eldste søsken kom oss ut av redet i løpet av de første av de årene. Ikke bare på grunn av dem, men på grunn av vår alder. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

TS kan svare på det selv

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vet vi alder på barna?

Det står i tittelen at de er under et år. 

Med mindre jeg misforstod og det mener at det nye kjæresteforholdet skjedde under et år etter bruddet 

Skrevet

Ikke bland deg, du får ikke gjort noe med det uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

6 og 9 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Med mindre jeg misforstod og det mener at det nye kjæresteforholdet skjedde under et år etter bruddet 

Bruddet skjedde for under ett år siden. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det står da ganske tydelig!

Nå har også TS nevnt at de er 6 og 9 år gamle

• Liker 1
Skrevet

Er aldri et fasitsvar, men vi fikk tydelige råd fra fam.vernkontoret ved vårt samlivsbrudd at barn selv forteller at foreldre introduserer nye kjærester altfor fort....men tror folk er for opptatte av seg selv. De voksne har gjerne bearbeidet bruddet en stund (noen ganger leeenge) før barna blir involvert, det samme gjelder et nytt forhold - og da sier det seg selv at barna trenger tid.... Varme tanker til deg, og ikke minst til barna dine  

Anonymkode: 39adc...d6d

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...