AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Hei! Jeg er så heldig å er gravid, samtidig bruker vi å ha tapas på nyttårsaften. Heldigvis er det kun oss, to voksne, en ungdom og to barn på 8 og 9 år. Jeg elsker til vanlig spekemat,oster og skjell. Noen som har forslag til tapasretter som er gravid vennlige ? elsker til vanlig god mat, men kjenner carvings etter noe så simpelt som lefserull. Kanskje det e saltet jeg carver etter ? Hittil har vi tenkt på foccacia, mini burger(kidsa), lefserull, spekefat og ostefat og så har ikke vi kommet lengre i år Anonymkode: 9665e...abc
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Harde oster går bra som gravid, så du må ikke avstå helt fra ostefatet. Spekemat utgår dessverre. Vet ikke hva du bruker å ha i lefserull, men f.eks røkt laks går bra som gravid spå lenge det er godt innenfor holdbarhetsdato og nyåpnet pakke. Samme med kjøttpålegg som har vært varmebehandlet (i motsetning til spekemat som er rått). Tapasretter jeg liker som burde være gravidvennlig: bacondadler, patatas bravas, fylt sopp, tortilla de patatas, ristede kikerter, fritert calamari, små kjøttboller i tomatsaus - vil tro du finner mye godt tilslutt 😊 Anonymkode: 0479d...143
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Anbefaler samme som ab over, og i tillegg: https://fettogforstand.no/norsk/middagsretter/internasjonalt/gambas-al-ajillo-hvitloksreker/ Anonymkode: f772f...9f8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Bacondadler, asparges rullet i spekeskinke (stekt) og kjøttboller går helt fint. Anonymkode: 5e4de...8a0
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 Hva med hvit pizza delt i små biter? Du kan legge spekeskinke oppå før du tar i ovnen, så den blir varmebehandlet. Har ikke hørt at skjell er farlig? Kanskje i større porsjon? Ville kjøpt hos f.eks Meny. Sjekk dato på posen, og velg den som er ferskest mulig. Faste oster kan du spise, så du kan sørge for et utvalg av det. Ellers synes jeg det er godt med en god salat, melon, oliven og fetaost på spyd, fylt kylling surret i bacon og delt i skiver, omelettmuffins (her kan du også ha i spekeskinke), tapenade på kjeks, caprese (om du kan spise den osten da, er litt usikker). Anonymkode: 6dc39...8e9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 Crispy spekeskinke kan jo være veldig godt. Anonymkode: 92841...c5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå