Gå til innhold

Finnes ”bygdedyr“ i alle bygder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet fra en liten by til ei bygd for litt over et år siden nå. Jeg sliter psykisk, mine barn bor fast hos far i en annen by, jeg har vært åpen om dette da jeg ikke har noe å skjule. 
Under en periode jobbet jeg i en butikk på bygda jeg bor i - enda har jeg ikke fått høre et eneste rykte om meg selv🤷🏽‍♀️
Jeg har fått meg venner her, ei bestevenninne, ei heller har noen av dem hørt noe. 

At folk snakker bak ryggen er jo en sak, det gjør de sikkert og det skjer vel over alt i alle mulige sammenheng. 
Men, jeg leser så mange tråder om bygdedyr, leste særlig mange før jeg flyttet - det jeg lurer på, er jeg dum?😅

Kan man gå glipp av rykter om seg selv, liksom? For det virker jo som om folk flest mener at i de fleste bygdene er det bare rykter og helvette. 

Jeg er veldig nysgjerrig på dette, kom gjerne med tanker og erfaringer😁

Anonymkode: 56cc1...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tenke på slik og plage deg selv? Jeg vet selv hva som er sant og hva jeg gjør med livet mitt. Hva andre måtte dikte opp og spre rykter om bryr meg ikke. Bygda er hva man gjør den til sjøl. 

Det er sikkert noen som slarver om meg og, men det orker jeg ikke bruke en kalori på å bry meg om. 

Anonymkode: d7aad...62c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tenke på slik og plage deg selv? Jeg vet selv hva som er sant og hva jeg gjør med livet mitt. Hva andre måtte dikte opp og spre rykter om bryr meg ikke. Bygda er hva man gjør den til sjøl. 

Det er sikkert noen som slarver om meg og, men det orker jeg ikke bruke en kalori på å bry meg om. 

Handler nok ikke så mye om at folk prater om meg, og hva de sier, er nok mer det at jeg på en måte føler meg litt dum, om det nå er slik at jeg ikke har fått med meg ryktene🤷🏽‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Handler nok ikke så mye om at folk prater om meg, og hva de sier, er nok mer det at jeg på en måte føler meg litt dum, om det nå er slik at jeg ikke har fått med meg ryktene🤷🏽‍♀️

Det er da ingen dum ting å leve i lykkelig uvitenhet. Og det er egentlig det beste. For hva søren skal du høre usanne rykter om deg selv for? Det tjener jo ikke til noe, det er jo bare sladder og usann løgn. 

Gi faen i bygdedyret og lev livet ditt så lykkelig du kan. Det er det beste. Vær blid og høflig mot alle. 

Anonymkode: 47139...0dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da ingen dum ting å leve i lykkelig uvitenhet. Og det er egentlig det beste. For hva søren skal du høre usanne rykter om deg selv for? Det tjener jo ikke til noe, det er jo bare sladder og usann løgn. 

Gi faen i bygdedyret og lev livet ditt så lykkelig du kan. Det er det beste. Vær blid og høflig mot alle. 

Enig! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du har et godt poeng der ja!😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Problemet er i en liten bygd er at ryktet sprer seg og er det ufordelaktig for deg så sliter du. F.eks å skulle få en ny jobb. Alle de som skal ansette deg har hørt ryktet. Folk i styre og ledelse har mange hatter så du treffer på samme person i forskjellige fora. Noe jeg ikke syntes noe om. Har de først i fått i mot deg og du vet selv det ikke er sant er det ikke sjans i helvete at du kan klare å overbevise dem om at du har rett og da andre feil. Det jeg opplevde ved å bo i en liten bygda var å aldri bli inkludert. Eneste jeg kunne treffe var andre innflyttere. Så ja bygdedyr er noe dritt og eksisterer i høyeste grad. Også var det slik at har du riktig etternavn kommer du langt. Det er fortsatt forskjell på de som anså seg som rike og mektige i gammeltiden. Det fortsetter idag hvis du har de riktige etternavnene har du alle fordelene. Og har du feil etternavn må du slite mer for det samme. Jeg valgte å flytte litt mer sentralt og har ikke angret på en meter at jeg gjorde det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...