Gå til innhold

Sex i stue med vinduer (innafor eller ikke?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har den siste tiden begynt å ha oss i stua (Vi har en unge som ligger i sprinkelseng på vårt rom. Derfor er soverommet uaktuelt så lenge vi har ett barn sovende der). Det som er litt utfordrende i stua er at det er mange vinduer, vi glemmer til stadighet å lukke igjen gardinene fordi vi blir for ivrig, og ikke ønsker å kave med gardiner og styr akk da.. ..Men dette vil egentlig si at de fleste som ser inn i vinduene våre hvis de går forbi, eller to naboer kan se fra huset sitt. Hvor innafor er det egentlig? Altså jeg hadde ikke brydd meg så veldig hadde jeg sett det hvis jeg gikk forbi. Det er i andre etasje, og man må jo faktisk løfte blikket å se i vinduene til noen andre for å få dette med seg. Ønsker lizm ikke å ha gardinene konstant nede i tilfelle vi skal ha oss.. hva tenker dere? Er det innafor eller burde vi faktisk bare skjerpe oss å enten avbryte litt å ta ned gardinene eller gå på badet eller annet skjermet rom?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan kan noen som går forbi se at dere har sex, gjennom vinduet i...2.etasje? Har dere sex i vinduskarmen?

Jeg vet ikke helt. Hvis dere vil være "de naboene som har sex hele tiden" eller no sånt, så er det jo greit. Folk skravler jo, men hvor mye en skal bry seg om det, er jo en annen sak.

Jeg hadde ikke ville blitt kjent som "den naboen", men what ever

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan noen som gå forbi se at dere har sex, gjennom vinduet i...2.etasje? Har dere sex i vinduskarmen?

Jeg vet ikke helt. Hvis dere vil være "de naboene som har sex hele tiden" eller no sånt, så er det jo greit. Folk skravler jo, men hvor mye en skal bry seg om det, er jo en annen sak.

Jeg hadde ikke ville blitt kjent som "den naboen", men what ever

Ikke i vinduskarmen, men kan sees fra gata på den ene siden.. ..vi har ganske mange vinduer… vi har nede persiennene på fem av vinduene i stua, da gjenstår 7.. .. altså man må virkelig se inn med vilje foe å få det med seg.. ikke bare tilfeldig gåing. ..

• Liker 1
Gjest rampenissen72
Skrevet
TuriE skrev (13 minutter siden):

Vi har den siste tiden begynt å ha oss i stua (Vi har en unge som ligger i sprinkelseng på vårt rom. Derfor er soverommet uaktuelt så lenge vi har ett barn sovende der). Det som er litt utfordrende i stua er at det er mange vinduer, vi glemmer til stadighet å lukke igjen gardinene fordi vi blir for ivrig, og ikke ønsker å kave med gardiner og styr akk da.. ..Men dette vil egentlig si at de fleste som ser inn i vinduene våre hvis de går forbi, eller to naboer kan se fra huset sitt. Hvor innafor er det egentlig? Altså jeg hadde ikke brydd meg så veldig hadde jeg sett det hvis jeg gikk forbi. Det er i andre etasje, og man må jo faktisk løfte blikket å se i vinduene til noen andre for å få dette med seg. Ønsker lizm ikke å ha gardinene konstant nede i tilfelle vi skal ha oss.. hva tenker dere? Er det innafor eller burde vi faktisk bare skjerpe oss å enten avbryte litt å ta ned gardinene eller gå på badet eller annet skjermet rom?

Helt innafor. Hvos folk går å sniker å kiker burde de tåle det de ser. 

Skrevet

Hvor mye de får sett kommer jo og ann på hvor lyst det er i rommet. Bare dempe belysningen litt, så er det nok ikke mulig å se noe.

Anonymkode: a79e7...6d0

• Liker 2
Skrevet

Jeg har dratt for gardinene de gangene det har hendt hos meg, men her kan hele naboblokka se rett inn, og jeg sitter i styret i borettslaget 😅

Hadde kanskje ikke brydd meg om jeg hadde kjæreste/mann, men siden jeg bor midt i bibelbeltet tenker jeg det er greit å skåne mine religiøse naboer for mine ons 😁

Anonymkode: 37f7d...279

• Liker 3
Skrevet
TuriE skrev (7 minutter siden):

Ikke i vinduskarmen, men kan sees fra gata på den ene siden.. ..vi har ganske mange vinduer… vi har nede persiennene på fem av vinduene i stua, da gjenstår 7.. .. altså man må virkelig se inn med vilje foe å få det med seg.. ikke bare tilfeldig gåing. ..

Da ville jeg ikke tenkt så mye på det. Det er deres hjem og deres liv. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke innafor. Det er bevisst blotting og dere får trekke for gardinene 

Anonymkode: 83edd...f7c

• Liker 6
Skrevet

Skjerp dere. 

Anonymkode: 714b9...10b

• Liker 5
Skrevet
TuriE skrev (58 minutter siden):

kan helt sikkert ha sex, hvis barnet er så liten som i sprinkelseng, vi hadde sex på soverommet, til barnet var 20mnd

Anonymkode: 2f319...d99

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skjerp dere. 

Anonymkode: 714b9...10b

Herregud da. Skjerpe seg? De vil jo ikke en gang ha sex med babyen i sprinkelseng på soverommet. Det er jo skikkelig søtt ❤️ Jeg mener det altså. Å tenke så beskyttende på knøttet. 

Tenker de må få lov til å slippe seg løs litt. Folk trenger jo ikke å anstrenge seg for å glo inn til folk da. 

• Liker 5
Skrevet

Innafor, men du må være forberedt på at naboene dine runker til det.

Jeg runker når jeg hører naboene mine har sex. Hadde vært enda bedre om jeg så selve akten...

Anonymkode: 917f3...857

• Liker 1
Skrevet

Man kan ha sex hvor man vil i sitt private hjem.

• Liker 4
Skrevet
TuriE skrev (1 time siden):

For meg høres det ut som om du liker tanken på å (kanskje) bli sett av andre, for helt alvorlig - det finnes plenty med løsninger hvis du ikke vil risikere å pule foran hele nabolaget. For all del, gjør hva du vil, men hvis det er en permanent bosituasjon så hadde jeg gjerne tenkt meg om to ganger før jeg valgte å bli «den naboen». Jeg hadde i alle fall ikke syntes at det var så veldig stas, det løfter ikke akkurat statusen hos folk.

• Liker 5
Skrevet

Hvis det er mørkere inne enn ute så må de nesten helt inn til vinduet for å kunne se noe særlig. Så det er enklere å slå av lyset enn å dra i gardiner og styre. Hvis det derimot er mørkere ute enn inne så ser de alt. Vi starter ofte i stua, men ender på soverommet da det er mer behagelig 🙈

Anonymkode: 9af8d...fc2

Skrevet
TuriE skrev (1 time siden):

Seriøst, er dette deres 1 barn? her har alle 3 barna sovet i sprinkelseng på vårt rom til ammetid var over, å ha sex der var uproblematisk, barna sov allikevel og tror neppe de har fått noen traumer av den grunn

Anonymkode: 72cb8...50e

• Liker 2
Skrevet

På den ene siden mener jeg dere bør kunne gjøre som dere vil i deres eget hjem. På den andre siden, hvis innsynet er så stort at det nesten er umulig å unngå å se hva som foregår til en hver tid, synes jeg det kan være en smule respektløst å holde det gående stadig vekk. Selv om sex på ingen måte bør være "farlig" å se for verken små eller store, så er det ikke sikkert alle småbarnsforeldre synes det er hyggelig at dere kjører sexshowet deres for kidsa sine. Særlig trivelig vil det heller ikke være om man som storfamilie med besteforeldre på besøk i familieselskap får servert dette når de kikker opp fra søndagsmiddagen.

Anonymkode: 0eb90...a50

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Seriøst, er dette deres 1 barn? her har alle 3 barna sovet i sprinkelseng på vårt rom til ammetid var over, å ha sex der var uproblematisk, barna sov allikevel og tror neppe de har fått noen traumer av den grunn

Anonymkode: 72cb8...50e

Syns det er veldig harry på dårlig måte å ha denne holdningen. 

• Liker 1
Skrevet

Men er det såå stress å ta igjen gardinene? 

Anonymkode: 17ce2...f21

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men er det såå stress å ta igjen gardinene? 

Anonymkode: 17ce2...f21

Det er jo det om man egentlig vil bli sett.

Men jeg lurer også på: Hvis det er så innmari mye vinduer og så innmari mye innsyn så ser jo alle naboene alt man gjør mer eller mindre døgnet rundt tiden på denne tiden av året når det er lysere inne enn ute. Hvis man ikke syns det er kult å bli beglodd av naboer, så må det da finnes persienner, lameller eller annet som hindrer innsyn? Her jeg kommer fra så er det i alle fall vanlig å bruke slike hvis man har store vindusflater. Men igjen … noen syns jo at det er mer spennende når man kanskje blir sett under akten. Jeg syns bare at det er tacky når det blir så obvious.

Anonymkode: 629ef...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...