Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen barn som går julebukk lenger? Eller er det helt slutt på det tro 🤔

Anonymkode: 4559d...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det enda er noen som går, men ikke mange.

Det er dog en tradisjon for «caroling» i USA, så kanskje tradisjonen blir ny og kommer tilbake 😄 siden vi importerer alt annet fra USA.

Anonymkode: 6ee44...e43

• Liker 2
Skrevet

Aldri gått julebukk, men de går nyttårsbukk

Skrevet

Rundt Halloween florerer det av foreldre som hyller julebukktradisjonen. Men om de er late som ikke gidder følge ungene rundt eller om det er ungene som ikke er enige med foreldrne. Det vet jeg ikke? Men ser ingen julebukker i romjula😂

Anonymkode: 4dcd4...a9f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror det enda er noen som går, men ikke mange.

Det er dog en tradisjon for «caroling» i USA, så kanskje tradisjonen blir ny og kommer tilbake 😄 siden vi importerer alt annet fra USA.

Anonymkode: 6ee44...e43

Er jo ala nyttårsbukk, de synger en sang og får litt godis

Skrevet

Har ikke hatt noen her i år, men det kan komme av at yngste til naboen har begynt på ungdomsskolen og vi bor litt utenfor sentrum. Har alltid hatt besøk av julebukker tidligere.

Da jeg bodde i Bergen for 20 år siden lurte jeg også på om barn hadde sluttet å gå julebukk, helt til jeg fikk vite at der går de bare på nyttårsaften. Og noen steder går de «Lussi» 12. desember.

Anonymkode: 15998...c14

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden):

Er jo ala nyttårsbukk, de synger en sang og får litt godis

Sånn var det også da vi gikk julebukk. Vi sang julesanger

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Rundt Halloween florerer det av foreldre som hyller julebukktradisjonen. Men om de er late som ikke gidder følge ungene rundt eller om det er ungene som ikke er enige med foreldrne. Det vet jeg ikke? Men ser ingen julebukker i romjula😂

Det er veldig sant som du skriver!

Selv kan jeg aldri huske å ha fått besøk av eller gått julebukk, og jeg er født i 1980. 

Anonymkode: 9ec09...f1e

Skrevet

Har ikke fårt besøk av julebukker siden tidlig 2000-tall. 

Anonymkode: fac35...44d

Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke fårt besøk av julebukker siden tidlig 2000-tall. 

Anonymkode: fac35...44d

Var vell rundt da jeg og de andre barna i gata slutta å gå nyttårsbukk. Vi gjor det for å ha noe å gjøre mens vi venta på kl skulle bli 00:00 🎆

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke hatt noen her i år, men det kan komme av at yngste til naboen har begynt på ungdomsskolen og vi bor litt utenfor sentrum. Har alltid hatt besøk av julebukker tidligere.

Da jeg bodde i Bergen for 20 år siden lurte jeg også på om barn hadde sluttet å gå julebukk, helt til jeg fikk vite at der går de bare på nyttårsaften. Og noen steder går de «Lussi» 12. desember.

Anonymkode: 15998...c14

En går lucia og nyttårsbukk i mitt nabolag, og ja i Bergen med omland samt Florø vet jeg de kun går nyttårsbukk. I Florø har de og beholdt Kjippen, i Bergen er det helt utdødd.

(Kjipp er et slags karneval med installasjoner)

Skrevet

Jeg har fått julebukk av naboungene. Akkurat nesten like irriterende som halloween!! Forskjellen nå er at jeg har litt godt i huset. Jeg kjøper selvfølgelig ikke inn ekstra godt pga. halloween.

Anonymkode: 4f199...b72

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg savner julebukk og synes det er bedre enn halloween, men barnet mitt er ikke enig med meg. 😂

Jeg "spiller med" på halloween da, arrangerer fest for barnets venner, følger dem rundt på dørene og kjøper inn godteri som mannen kan dele ut her i mellomtiden. Later som jeg synes det er kjempegøy siden barna elsker det. 😛 (Og da blir det jo faktisk litt gøy også.)

Anonymkode: 687a8...9a6

Skrevet

Barna mine har gått julebukk i år. Men ingen som har ringt på hos oss. 

Anonymkode: 99aea...9b8

Skrevet

De dukket opp ett år. Men vi har aldri godteri i hust, heller ikke i jula. 

Ellers veldig sant som påpekt over. Hvert år virker det som om 90% av KG hyller julebukktradisjonen, og boikotter Halloween. Men når det kommer til jul er de helt stille. 

Anonymkode: df9c7...47b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...