Gå til innhold

Forventet lønn som leder for IT avd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på et intervju for en stilling som  leder for en IT avdeling i et større selskap, med et betydelig ansvarsområde. Før "neste runde" har jeg fått beskjed om å komme med mine forventninger til lønn. 

Jeg har ingen formell utdannelse innen IT, men har flere års erfaring som leder innenfor et annet felt i samme selskap. Har også en utdannelse som kommer godt med i stillingen, men som ikke er noe krav. 

Har ingen erfaring med å jobbe med IT, og vet derfor ikke hvor lønnsnivået ligger i dag. Har noen der ute tanker/erfaringer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er daglig leder i et IT-selskap.

Jeg ville lagt meg på 950 000, eventuelt mer avhengig av størrelse på selskapet og om IT er et satsningsområde for selskapet. Da har du et godt utgangspunkt.

Anonymkode: 3fe7b...d0a

• Liker 3
Skrevet

Blir du øverst ansvarlig eller mellomleder? Har du personalansvar? Er du ansvarlig for økonomien? 

Anonymkode: 90d8b...3ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir du øverst ansvarlig eller mellomleder? Har du personalansvar? Er du ansvarlig for økonomien? 

Mellomleder med personalansvar og delvis økonomisk ansvar

Skrevet
AbsoluttIngen skrev (2 minutter siden):

Mellomleder med personalansvar og delvis økonomisk ansvar

Litt avhengig av størrelse og omsetning på bedriften, men tenker rundt 850.000 - 1.000.000 er rimelig. 

Kan være greit å legge seg litt høyt, slik at du har litt å gå på når dere eventuelt skal forhandle. 

• Liker 3
Skrevet

Mammen min er ufaglært it-konsulent som jobber som testleder. Han tjener 950 000.

Anonymkode: a452c...c84

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mammen min er ufaglært it-konsulent som jobber som testleder. Han tjener 950 000.

Anonymkode: a452c...c84

"Daglig leder" her.

Det er normalt, men husk at han da er i en teknisk lederstilling. Det er et eget, separat og utrolig snevert marked med egne lønnstrinn. Kan derfor ikke sammenlignes med ordinære ledere, som trådstarter er 😊

Anonymkode: 3fe7b...d0a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...