Gå til innhold

Hvorfor regner ikke Norge Hamas som terrororganisasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste på nettet for en stund siden at Norge ikke regner Hamas som terrororganisasjon men hvorfor er det slik de vil jo utslette jødene.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig at ingen her på tråden bryr seg om Hamas.

Skrevet

På de andre trådene jeg har laget har jeg fått svar på bare noen minutter.

Skrevet

Håper ikke denne tråden ender opp med å bli slik at de eneste innleggene er mine innlegg.

Gjest Traktorkusken
Skrevet

Kan lure, ja. Syns det er fælt å blande religioner i forskjellige land. Med så forskjellige kulturer og synspunkt.

Muslimer, og gjerne andre troende, misbruker gjerne ytringsfriheten sin her til lands. 

Skrevet
Sommer2464 skrev (5 timer siden):

Jeg leste på nettet for en stund siden at Norge ikke regner Hamas som terrororganisasjon men hvorfor er det slik de vil jo utslette jødene.

Det er et veldig godt poeng, som meget sjelden kommer frem i media.

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har lurt på det samme selv.

Skrevet

Det er ikke politisk korrekt i disse dager å være negative til islamister, men det er "inn" å være i mot sionistene.

Jeg for min del er i mot både Islam som ideologi og Israel som stat.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, FryNor said:

Det er ikke politisk korrekt i disse dager å være negative til islamister, men det er "inn" å være i mot sionistene.

Jeg for min del er i mot både Islam som ideologi og Israel som stat.

Nå har jo Norge en lang tradisjon med å behandle Hamas mer som et styreorgan enn en terrororganisasjon.

Hvorfor Hamas blir klassifisert som det ene eller det andre har jeg dog ikke nok kunnskap til å uttale meg om.

Skrevet

Det er jo ganske i interessant at en «humanitær stormakt» gir masse penger til en organisasjon som har jødeutryddelse høyt oppe på agendaen 🤢🤮

• Liker 9
Skrevet

Hamas er fæle folk med en bakstreversk ideologi, men de er jo ikke noe mer terrorister enn Israels hær. Retorikken fra begge to er like hatefull. Den største forskjellen mellom de to er at IDF har avansert teknologi så de kan styre rakettene sine bedre. Likevel dreper de flere barn og sivilie enn Hamas gjør. 

• Liker 5
Skrevet
Sommer2464 skrev (14 timer siden):

Hamas er tre ulike ting, og Norge ser på seg selv som diplomater i palestinakonflikten, og vil ikke ødelegge det politiske handlingsrommet med å annerkjenne terrorarmen av Hamas som del av Hamas. 

Denne typen diplomati er vanskelig men mulig, og man har vært nær å fjerne chartret om Israel fra Hamas grunnlagsdokument flere ganger.

• Liker 1
Gjest Krokanrullene
Skrevet

Det er et utrolig betent tema.

Jeg synes de skal regnes som det de er, en terrororganisasjon.

Skrevet

Støre har til og med hatt telefonsamtaler Hamas.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og svar til det. 

_popcorn_, mod

Edit: ryddet for innlegg av utestengt bruker, og svar til det. 

Endret av _popcorn_
Skrevet
Sommer2464 skrev (På 12/30/2021 den 13.29):

Støre har til og med hatt telefonsamtaler Hamas.

Jo. Og denne filmen er ganske artig. "Spørsmålet var litt upresist". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...