AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Tror det er rundt 40 leiligheter som deler fellesvaskeriet her. Vi har samme systemet og regler jeg antar er normalen, inkludert at man booker tid på en timeplan på veggen. Dette har skjedd et par ganger før, men i dag var det groveste jeg har vært borti: Jeg hadde booket 16-18. Man får også tørke klær i opp til 1t over tiden sin, i både tørkerommet og tørketrommelen. Da jeg kom ned ca 16:50 for å tørke klærne, hadde noen flyttet alle ferdigvaska klærne mine og lagt dem oppi "klestrallen", for så å sette på ny vask med deres egne klær. Jeg føler bare det er langt over streken, fordi jeg vil ikke at noen jeg ikke vet hvem er eller kjenner skal drive å invadere tiden jeg har booket, og drive å ta på klærne og undertøyet mitt. Jeg slang ihvertfall det som tåler det inn i tørketrommelen, og hang opp resten i tørkerommet. Rundt 1 time senere kom jeg ned for å hente/sjekke på klærne, og da var selvfølgelig klærne fra tørketrommelen -hovedsakelig undertøy og sokker - flyttet oppi trallen igjen, og ekkelnabo hadde satt på ny tørk med deres ting. Inne på tørkerommet var noen av klærne mine fortsatt ikke helt tørket, men nå hadde jeg jo masse klær i trallen jeg ikke ville la stå, så da måtte jeg ta alt med meg med en gang. Er det innafor i en sånn situasjon å skru av tørketrommelen og varmluften i tørkerommet? Anonymkode: 57423...e86
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Jeg hadde stoppet trommelen og hivd alt på gulvet. Frekke folk. Anonymkode: 37626...f84 15
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Nei, det ville jeg ikke ha gjort, da blir det fort «krig». Men ta det gjennom styret? Feks at man ikke får ta ut andre sin klesvask av vaskemaskin/trommel når det er innenfor booket tid. Er det utenfor tiden forstår jeg at folk gjør det… Syns det er meget spesielt å ta ut andre sin klesvask i dette tilfelle, nesten som om de vil snoke 🥴 Anonymkode: 1c3bf...a65 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Hvis jeg hadde tid frem til 18.00 og noen hadde tømt maskinen 16.50, hadde jeg tømt deres og satt på en ny frem til 18.00. Og så hadde jeg hentet en bok og blitt der, så jeg hadde funnet ut hvem av naboene det er. Anonymkode: 208ba...015 17
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Det er helt uakseptabelt. Jeg hadde definitivt stoppet maskinen og dumpa tøyet deres for å vaske ferdig mitt. Du bør sjekke om de i tillegg er så frekke de vasker på din brikett om dere har det slik at du ikke betaler for deres vask (her har vi egne briketter for hver leilighet). Når det er sagt. Mannen min har gjort dette fordi han var teit og så på feil dag/tid og trodde noen hadde stjålet vår vasketid.. Da måtte han pent unnskylde seg til naboen altså, så vi unngikk ondt blod i blokka 🙈 Anonymkode: 22b1a...5c5 5
KatteLatte Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 Enten så har du, eller en av naboene, sett feil på timeplanen. Sånt skjer. Begge er nok like irriterte på hverandre. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 On 12/29/2021 at 6:34 PM, AnonymBruker said: Hvis jeg hadde tid frem til 18.00 og noen hadde tømt maskinen 16.50, hadde jeg tømt deres og satt på en ny frem til 18.00. Og så hadde jeg hentet en bok og blitt der, så jeg hadde funnet ut hvem av naboene det er. Anonymkode: 208ba...015 Dette! Anonymkode: dad14...532
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 18.28): Tror det er rundt 40 leiligheter som deler fellesvaskeriet her. Vi har samme systemet og regler jeg antar er normalen, inkludert at man booker tid på en timeplan på veggen. Dette har skjedd et par ganger før, men i dag var det groveste jeg har vært borti: Jeg hadde booket 16-18. Man får også tørke klær i opp til 1t over tiden sin, i både tørkerommet og tørketrommelen. Da jeg kom ned ca 16:50 for å tørke klærne, hadde noen flyttet alle ferdigvaska klærne mine og lagt dem oppi "klestrallen", for så å sette på ny vask med deres egne klær. Jeg føler bare det er langt over streken, fordi jeg vil ikke at noen jeg ikke vet hvem er eller kjenner skal drive å invadere tiden jeg har booket, og drive å ta på klærne og undertøyet mitt. Jeg slang ihvertfall det som tåler det inn i tørketrommelen, og hang opp resten i tørkerommet. Rundt 1 time senere kom jeg ned for å hente/sjekke på klærne, og da var selvfølgelig klærne fra tørketrommelen -hovedsakelig undertøy og sokker - flyttet oppi trallen igjen, og ekkelnabo hadde satt på ny tørk med deres ting. Inne på tørkerommet var noen av klærne mine fortsatt ikke helt tørket, men nå hadde jeg jo masse klær i trallen jeg ikke ville la stå, så da måtte jeg ta alt med meg med en gang. Er det innafor i en sånn situasjon å skru av tørketrommelen og varmluften i tørkerommet? Anonymkode: 57423...e86 Da ville jeg ha tatt klærne som var i maskinen, lagt igjen en lapp «hei, her i blokken har vi faste tider i vaskeriet. Vi holder oss til dem og vi er ikke så frekke at vi tar andres klær ut på deres tid. Klærne dine er tatt i arrest for ufin adferd. Kan fåes igjen mot en oppriktig, skriftlig beklagelse med fullt navn til styret. En blomst på fellesarealet skader heller ikke». Anonymkode: aea8f...f96 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå