Gå til innhold

Hvilke egenskaper må man ha for å ta en master?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man være innadvendt, eller er det høye krav til muntlig fremstillingsevne? Hvor mye må man lese i en vanlig hverdag? Det er jo er høyere nivå enn bachelorgrad. Er det vanskelig å jobbe ved siden av? 

Anonymkode: 18b2e...e12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen. Kjenner mange retards med master.

Anonymkode: 064f7...ee8

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

😂 jeg dør… men godt poeng! 

lidt vanskelig at svare på spørsmålet til TS. Emne, fag, motivasjon er faktorer som spiller inn her…

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kan man være innadvendt, eller er det høye krav til muntlig fremstillingsevne? Hvor mye må man lese i en vanlig hverdag? Det er jo er høyere nivå enn bachelorgrad. Er det vanskelig å jobbe ved siden av? 

Anonymkode: 18b2e...e12

Det kommer jo helt an på hvilken linje du tar og hvordan studiet er lagt opp. Jeg jobbet 50% ved siden av master. Det var tungt, men det gikk. Lite fritid og mange helger til skole. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

uironisk dette

Anonymkode: 64ed5...95a

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobbet 100 %. Hadde ikke noe muntlig, så gikk fint å være innadvendt. Leste ikke nok, så fikk ikke så gode karakterer (mest C), men har fin jobb likevel. 

Anonymkode: e0f90...ff4

• Liker 3
Skrevet

Det viktigste er nok gjennomføringsevner

Anonymkode: 09856...d34

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg jobbet 100 %. Hadde ikke noe muntlig, så gikk fint å være innadvendt. Leste ikke nok, så fikk ikke så gode karakterer (mest C), men har fin jobb likevel. 

Anonymkode: e0f90...ff4

hvordan klarte du å få en C? Jeg kan lese mye i et fag og få D, og plutselig C i noe annet jeg har knapt lest med opp i. Bruker du tidligere eksamenoppgaver osv? Eller leser du mye uka før eksamen?

Anonymkode: 8f842...025

Skrevet

Ikke meg du siterer, men struktur og skriftlig fremstillingsevne er alfa omega. Det nytter ikke å nilese om du ikke kan skrive godt og faktisk anvende kunnskapen.  

Anonymkode: 306e0...5a5

• Liker 7
Skrevet

Kommer jo an på hvordan du er skrudd sammen i topplokket. En jeg kjenner pulte, gamet, festet 2 ganger i uka og sløste bort all tiden sin på absolutt alt annet enn å lese. Ofte møtte han ikke opp på forelesning engang. Han fikk en drøss med B og A bare ved å møte opp på eksamen med hjelpemidler og lære ting der og da. Fyren var et geni. Vanlige dødelige må vel bare jobbe jevnt og trutt og bruke veileder ofte. Jeg veit ikke selv for jeg har bare bachelor, men jeg kjenner folk som sier det er nok med 6-8 timer daglig. Men det kommer også an på hva du studerer og om du er et geni.

Anonymkode: b03aa...558

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

uironisk dette

Anonymkode: 64ed5...95a

Uironisk dette

Anonymkode: 7c8ac...2ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer jo an på hvordan du er skrudd sammen i topplokket. En jeg kjenner pulte, gamet, festet 2 ganger i uka og sløste bort all tiden sin på absolutt alt annet enn å lese. Ofte møtte han ikke opp på forelesning engang. Han fikk en drøss med B og A bare ved å møte opp på eksamen med hjelpemidler og lære ting der og da. Fyren var et geni. Vanlige dødelige må vel bare jobbe jevnt og trutt og bruke veileder ofte. Jeg veit ikke selv for jeg har bare bachelor, men jeg kjenner folk som sier det er nok med 6-8 timer daglig. Men det kommer også an på hva du studerer og om du er et geni.

Eventuelt jobbet han mer med faget enn du fikk inntrykk av. 

Anonymkode: 536f7...b88

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Eventuelt jobbet han mer med faget enn du fikk inntrykk av. 

Anonymkode: 536f7...b88

Eventuelt at han har evner vi andre dødelige bare kan drømme om. Fotografisk hukommelse, eksepsjonelle evner i matematikk, autisme og 140+ i IQ gjør ting med et menneske. Ifølge han selv så lå nøkkelen hans i at han hadde knekt koden for å gjøre det bra på skriftlig eksamen, men på muntlig eksamen gjorde han det visstnok dårlig. 

• Liker 2
Skrevet

Du må gidde å gjøre det du skal. Du må gidde å sette deg ned med oppgavene. 

Det er vel det eneste. 

Anonymkode: c877b...25d

• Liker 3
Skrevet

100 % jobb og familie i tillegg. Har ikke levert enda, så det gjenstår å se hvor bra det går.

Anonymkode: 02113...369

Skrevet

Forskjell på kvantefysikk og kjønnsstudier da 😋

Men uansett må man vel evne å gjennomføre langsiktige mål. Er du typen som trenger umiddelbar belønning for ting du gjør vil jo en master skjære seg. Det å ha tatt en master demonstrerer at du ikke er en slask i det minste.

Anonymkode: 26a75...8fb

• Liker 4
Skrevet

Gjennomføringsevne. 

Anonymkode: 3643a...c0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

hvordan klarte du å få en C? Jeg kan lese mye i et fag og få D, og plutselig C i noe annet jeg har knapt lest med opp i. Bruker du tidligere eksamenoppgaver osv? Eller leser du mye uka før eksamen?

Anonymkode: 8f842...025

Ikke ts, men samme her. Jeg har jobbet mye med en eksamen og fått D, og aldri vært på forelesning og lest minimalt og fått B..  Jeg hadde mer kunnskap i det faget jeg fikk D i enn B. Men det handler om hvilke oppgaver man får på eksamen og hvor god man er på å formidle.

Anonymkode: 0f7a7...324

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ifølge han selv så lå nøkkelen hans i at han hadde knekt koden for å gjøre det bra på skriftlig eksamen, men på muntlig eksamen gjorde han det visstnok dårlig. 

Knekt koden for hvordan jukse uten å bli avslørt…mente han kanskje😅 Vanskelig å jukse på muntlig eksamen..

Anonymkode: 9ce27...f88

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

100 % jobb og familie i tillegg. Har ikke levert enda, så det gjenstår å se hvor bra det går.

Anonymkode: 02113...369

Ditto! 😊

Anonymkode: ccfa1...96d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...