AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Det har seg slik at jeg ble tatt av vektere for ta buss uten gyldig billet. Min periode billet gikk ut dagen før, noe jeg hadde glemt. Jeg kunne ikke betale på stedet, så jeg fikk med en lapp. Jeg ga han bankkort, men likevel skrev han feil personnummer og jeg ga feil adresse og du kan ikke finne min mobilnummer på nettet. .. Så det eneste han har er navn og fødselsnummer. Hva er minimum informasjon man trenger for å sende gebyr/regning til noen ? Anonymkode: 08712...c49
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det har seg slik at jeg ble tatt av vektere for ta buss uten gyldig billet. Min periode billet gikk ut dagen før, noe jeg hadde glemt. Jeg kunne ikke betale på stedet, så jeg fikk med en lapp. Jeg ga han bankkort, men likevel skrev han feil personnummer og jeg ga feil adresse og du kan ikke finne min mobilnummer på nettet. .. Så det eneste han har er navn og fødselsnummer. Hva er minimum informasjon man trenger for å sende gebyr/regning til noen ? Anonymkode: 08712...c49 De har det de trenger, så du får et koselig krav i posten som du må betale. Anonymkode: 39770...b6e 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Hvis de sender til feil adresse på grunn av at du oppgir feil adresse så skal du ikke se borti ifra at saken går videre til inkasso. Men jeg tipper de vil slå opp i Folkeregisteret og finne all informasjonen om deg derifra. De skal også ha video på bussen som de kan bruke for å anmelde deg hvis det skulle vise seg at du med vilje oppgir feil informasjon. Anonymkode: a6f85...6bf 10
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Er navn og fødselsnummer det enste, som trengs for å søke meg opp på folkeregistret ? ts Anonymkode: 08712...c49
Million Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er navn og fødselsnummer det enste, som trengs for å søke meg opp på folkeregistret ? ts Anonymkode: 08712...c49 I Folkeregisteret holder det med personnummer for å søke opp noen. Eller ev bare navn, så får man opp en liste over personer med det navnet. Siden du skriver at kontrolløren klarte å skrive opp feil personnummer, så kan de jo ikke søke deg opp på det. Eller de får ev opp feil person, eller ingen person i det hele tatt. Da avhenger det av om navnet ditt er svært vanlig, altså mange som heter, eller et relativt sjeldent navn de kan finne ved søk. De vet hvor gammel du er (fødselsåret har de vel fått riktig nedskrevet?) og kan finne deg ved eliminasjonsmetoden. Meg hadde de funnet på flekken selv om de skrev feil personnummer, fordi jeg er den eneste i Norge som heter det. Endret 29. desember 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 Hvis du kan bevise at du har hatt periodebillett lenge ville jeg klaget. De kan utvise skjønn. Anonymkode: 3f0e0...619 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du kan bevise at du har hatt periodebillett lenge ville jeg klaget. De kan utvise skjønn. Anonymkode: 3f0e0...619 Ikke i denne byen, selv folk med god grunn som har gått til media, har ikke forandret selskapets nazi- tendenser. Og her er jo feilen helt min skyld. 😒 jaja hadde egentlig planlagt å kjøpe nye briller etter nyttår. Men får ta av det og vente med å kjøpe nye briller til mars. For det er bare meg og to andre som har samme navn som meg. ts Anonymkode: 08712...c49
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #8 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er navn og fødselsnummer det enste, som trengs for å søke meg opp på folkeregistret ? ts Anonymkode: 08712...c49 Ja. Anonymkode: a52f5...f47
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #9 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er navn og fødselsnummer det enste, som trengs for å søke meg opp på folkeregistret ? ts Anonymkode: 08712...c49 Ja. Og hvis de ikke finner deg så går saken til inkasso - noe som gjør at du vil måtte betale mer. Det beste er at du kontakter dem og retter opp i dette før de går til inkasso. Anonymkode: 05cdf...eea 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #10 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja. Og hvis de ikke finner deg så går saken til inkasso - noe som gjør at du vil måtte betale mer. Det beste er at du kontakter dem og retter opp i dette før de går til inkasso. Anonymkode: 05cdf...eea Det går til inkasso og ts må betale mer. Der er de rå på å søke opp folk på feil navn og adresser. Man slipper ikke unna😅 Det kan hende at de ikke finner deg ila noen måneder, men innen da har boten din økt. Anonymkode: bc5fa...615
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #11 Skrevet 29. desember 2021 De kan finne deg på telefonnummer også, for selv om det er skjult fra telefonkatalogen kan de likevel ha tilgang til systemer hvor du står oppført... Anonymkode: c4ce8...b00 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #12 Skrevet 29. desember 2021 Send dem beløpet i kronestykker. De kan ikke nekte å ta i mot kontanter som betaling Anonymkode: 0b982...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #13 Skrevet 29. desember 2021 Da jeg fikk krav fra buss selskapet var det på 249kr. For samme som deg, manglet billett. Anonymkode: 81e2c...c6e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #14 Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke i denne byen, selv folk med god grunn som har gått til media, har ikke forandret selskapets nazi- tendenser. Og her er jo feilen helt min skyld. 😒 jaja hadde egentlig planlagt å kjøpe nye briller etter nyttår. Men får ta av det og vente med å kjøpe nye briller til mars. For det er bare meg og to andre som har samme navn som meg. ts Anonymkode: 08712...c49 Det er helt og holdent din skyld at du ikke holder styr på at du må kjøpe ny periodebillett. Så hvorfor kaller du det nazi-tendenser at selskapet overholder reglene du og andre godtar når dere kjøper billett? Sender de deg/dere i konsentrasjonsleir? Selvsagt ikke. Ha oversikt over utgiftene dine, betal når du skal, og ha betydelig større respekt for dem som fikk problemer under nazi-styret. Anonymkode: 3ab95...5f9 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #15 Skrevet 29. desember 2021 En jeg kjenner kasta gebyret han fikk, på rundt tusenlappen. Skjedde ingenting i ettertid ifølge han, null konsekvenser, selv om han oppga all informasjon om seg selv. Anonymkode: 3e104...194
newman01 Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 Ruter i Oslo er ofte ganske snille og stryker gebyret om det viser seg at man stort sett har månedskort og bare har glemt å fornye. Man betaler gebyret, skriver klage og får refundert bota.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): En jeg kjenner kasta gebyret han fikk, på rundt tusenlappen. Skjedde ingenting i ettertid ifølge han, null konsekvenser, selv om han oppga all informasjon om seg selv. Anonymkode: 3e104...194 Jeg gadd heller ikke bry meg med at jeg fikk bot en gang. Hadde så dårlig råd, så kunne ikke betale den. Fikk ikke EN eneste henvendelse om den. Forventet jo purringer og inkasso og alt det der, men ingenting. Derimot i fjor sommer, da jeg hadde glemt å kjøpe billett fikk jeg bot (helt ok, min feil) men igjen kjempedårlig råd - så betalte ikke innen fristen. Herregud som jeg har blitt spammet med inkasso og diverse på den... Men den første? Ingenting. Anonymkode: c63d0...b8c
Gjest Blondie65 Skrevet 30. desember 2021 #18 Skrevet 30. desember 2021 TS hadde tenkt å drite i å fornye kortet før januar og kaller transportselskapets innkrevingsrutiner for "nazitendenser". Har det slått TS at grunnen for nazitendensene er at de blir utsatt for notoriske snikere som bruker unnskyldninger som ikke er holdbare ved nærmere ettersyn og at de derfor har sluttet å være "snill"?
Vetikkebedre Skrevet 30. desember 2021 #19 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Send dem beløpet i kronestykker. De kan ikke nekte å ta i mot kontanter som betaling Anonymkode: 0b982...b9e Men de kan nekte å ta imot mer enn 25 mynter av hver enhet. Uansett har ts sneket på bussen, det er ikke urimelig at man da må betale boten. 4
MiominMio Skrevet 30. desember 2021 #20 Skrevet 30. desember 2021 For å søke i folkeregisteret så kan de søke på fornavn - adresse, fødselsdato you name it. Fødselsår og kun fornavn. Så sorry ts du får ta den boten du. Virker ikke som du var så veldig lei deg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå