AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #41 Skrevet 30. desember 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg syns det er helt greit jeg, nesten en lettelse å måtte være hjemme. Jeg reagerer mer på at man er unntatt karantene på jobb. Anonymkode: c04bd...631 Jeg skjønner ikke. Hvis du vil holde deg hjemme på fritiden står du fritt til å gjøre det. Anonymkode: 2b13a...015 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #42 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke slik FHI definerer nærkontakt ifølge linken. Anonymkode: fcf98...7f2 Det kan godt hende men FHI gjør svake vurderinger. Anonymkode: 79b9d...52d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #43 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke. Hvis du vil holde deg hjemme på fritiden står du fritt til å gjøre det. Anonymkode: 2b13a...015 Hva er det du ikke skjønner? Nærkontakter i enkelte yrker må på jobb og risikerer å smitte kolleger og elever/pasienter men kan ikke ha et privatliv fordi de risikerer å smitte tilfeldig forbipasserende. Anonymkode: 79b9d...52d 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #44 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det kan godt hende men FHI gjør svake vurderinger. Anonymkode: 79b9d...52d Det var dagens beste argument, gitt… Men en tilfeldig anonym person på KG kan mer om smittevern og epidemiologi enn FHI, regner jeg med? Anonymkode: fcf98...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #45 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det kommer an på hvor du bor. Flere kommuner har egne forskrifter der også barn under 18 må i karantene som nærkontakt. Som forelder til barn i barnehage håper jeg vi får informasjon om de ansatte er nærkontakt til kjent smittet slik at vi kan ta et valg selv om hvorvidt vi ønsker å sende barn i barnehage mens den ansatte er potensielt smitteførende. Anonymkode: 9475a...153 Selvfølgelig får dere ikke informasjon hvis ansatte er nærkontakt, det er privat. På samme måte som læreren ikke vil få informasjon om elev hvis foreldre ikke vil teste dem. Anonymkode: 25c7b...9f3 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #46 Skrevet 30. desember 2021 Så buss er ikke lov i fritidskarantene??hvordan skal man da komme seg frem og tilbake på jobb? Helt latterlig..aleneforsørgere feks, hvordan skal de kunne følge opp sine barn? Anonymkode: 96703...627
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #47 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ser forresten at mange lærere ser ut til å definere sitt antall nærkontakter som antallet elever i underviser per uke, men her er definisjonen på nærkontakt: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing/definisjoner/ Jeg er rimelig sikker på at mange elever ikke kommer inn under denne definisjonen hvis man underviser 100 elever i ulike klasser i løpet av en uke. På småskolen er det muligens annerledes, da har man kanskje mer fysisk kontakt, men da har man til gjengjeld ofte ikke mer enn én klasse. Anonymkode: fcf98...7f2 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er ikke slik FHI definerer nærkontakt ifølge linken. Anonymkode: fcf98...7f2 Jeg er lærer på vgs og underviser over 100 elever per uke, og selvsagt blir jeg nærkontakt for de fleste av disse elevene, også etter FHI sin definisjon. Har du vært i et klasserom nylig? De er små og trange, en meter avstand til alle i alle situasjoner er umulig. Hvordan skal jeg kunne gå rundt og hjelpe elever med en meter avstand? Det går ikke. Det er jo også ganske åpenbart at disse definisjonene ikke er oppdatert etter omikron, som smitter mye lettere. 15 minutter var på delta. Hva gjelder for omikron? Anonymkode: a4fc9...d0c 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #48 Skrevet 30. desember 2021 Det handler ikke bare om at ansatte får lagt beslag på sin fritid men likefullt det at de utsettes for smitte på jobb. Det er feil at det ikke skal stilles krav til testing og karantene for barn som er nærkontakter. Det må være lov å stille krav fra skole og barnehage. Slik det er nå er det bare lov å be, ønske og håpe at barn testes og holdes hjemme ved sykdom. Anonymkode: 25c7b...9f3 4
Hatsumomo Skrevet 30. desember 2021 #49 Skrevet 30. desember 2021 (endret) Tviler på at mange kommer til å gidde å gjennomføre fritidskarantene. Spesielt folk som må ta kollektivtrafikk til og fra jobb, har ikke folk bil så kan de bare glemme at man skal betale taxi av egen lomme 5 dager i uken til og fra jobb. Endret 30. desember 2021 av Hatsumomo 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #50 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det handler ikke bare om at ansatte får lagt beslag på sin fritid men likefullt det at de utsettes for smitte på jobb. Det er feil at det ikke skal stilles krav til testing og karantene for barn som er nærkontakter. Det må være lov å stille krav fra skole og barnehage. Slik det er nå er det bare lov å be, ønske og håpe at barn testes og holdes hjemme ved sykdom. Anonymkode: 25c7b...9f3 Man kan ikke stille krav om at små barn skal gjennomgå en undersøkelse med tvang. Anonymkode: fcf98...7f2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #51 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er lærer på vgs og underviser over 100 elever per uke, og selvsagt blir jeg nærkontakt for de fleste av disse elevene, også etter FHI sin definisjon. Har du vært i et klasserom nylig? De er små og trange, en meter avstand til alle i alle situasjoner er umulig. Hvordan skal jeg kunne gå rundt og hjelpe elever med en meter avstand? Det går ikke. Det er jo også ganske åpenbart at disse definisjonene ikke er oppdatert etter omikron, som smitter mye lettere. 15 minutter var på delta. Hva gjelder for omikron? Anonymkode: a4fc9...d0c Men har du lest definisjonen? Den sier ikke noe om én meter, den involverer å ha vært i mindre enn to meters avstand i minst 15 minutter. Det er du vel bare med de elevene som sitter helt foran? Jeg vet utmerket godt hvordan et klasserom ser ut, forresten. Men ja, enig i at definisjonen er fra delta-dagene, jeg vet ikke om det er aktuelt å endre den pga omikron. Anonymkode: fcf98...7f2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #52 Skrevet 30. desember 2021 https://www.underskrift.no/vis/9877 Skriv under ❤ Anonymkode: 7271c...b88 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå